Plecto Skrevet 9. november 2007 Del Skrevet 9. november 2007 Da fikk jeg lappen sammen en kjeller pc med et nytt MSI sAM2 HK, AMD 4200+ cpu og 1gb ddr2 ram. Sammens med et microATX kabinett med et 270W power, en gammel DVD rom og en 20gb HD (som jeg må få oppgradert) tenkte jeg at jeg hadde en fungerbar PC, men neida. Skjermen er svart når jeg skrur den på støtt og stadig. Eneste måten å fikse det på er å restarte CMOS, så kan jeg restarte 3 eller 4 ganger før jeg må gjøre det igjen. I og med at problemet oppstår selv når harddisken ikke er i så tenkte jeg at dette må være enten strømforsyning eller BIOS instillinger som ødelegger for meg. Noen som har noen råd? Er 270W nok for dette systemet? Lenke til kommentar
Plecto Skrevet 11. november 2007 Forfatter Del Skrevet 11. november 2007 Her var det dårlig med hjelp Lenke til kommentar
SlappPenis Skrevet 11. november 2007 Del Skrevet 11. november 2007 Har du prøvd annet batteri? kansje batteriet er svakt. har du en annen maskin som du eventuelt kan prøve et nytt bateri. Lenke til kommentar
Plecto Skrevet 11. november 2007 Forfatter Del Skrevet 11. november 2007 Hovedkortet er helt nytt, aldri brukt før. Er det da realistisk? Ja, jeg kan prøve et annet batteri, men det er litt skummelt med tanke på at hovedkortet blir ubrukelig hvis batteriet er ute for lenge Lenke til kommentar
L O G I M A N Skrevet 11. november 2007 Del Skrevet 11. november 2007 Jeg og ville foreslå batteri. Det kan være PSU, men tviler. Det er også mulighet for at det er noe rart med hovedkortet, eller en av komponentene koblet til. Lenke til kommentar
Plecto Skrevet 12. november 2007 Forfatter Del Skrevet 12. november 2007 Da har jeg skiftet batteri. Fikk slått på PC-en 2-3 ganger før skjermen ble svart igjen, men nå kom ikke skjermen opp selv om jeg restartet CMOS en gang, kan det ha noe med temperaturen? Er det verdt et forsøk å bytte RAM? Selv om den er helt ny. Lenke til kommentar
L O G I M A N Skrevet 12. november 2007 Del Skrevet 12. november 2007 Sjekk kondensatoren på HK, om de ser utbula ut på toppen, så er det hk som er feilen. Den starter jo opp, så jeg tviler på det er ram. Jeg ville sjekket PSU først. Lenke til kommentar
geir__hk Skrevet 12. november 2007 Del Skrevet 12. november 2007 Neste gang maskinen starter opp, så kan du jo prøve å teste den med Memtest86+ for å sjekke om ram fungerer. Den vil også typisk gi utslag dersom prosessor eller strømforsyning er dårlig. Ellers så virker det som at hovedkortet er gåent. Lenke til kommentar
Plecto Skrevet 12. november 2007 Forfatter Del Skrevet 12. november 2007 Takk skal dere ha, skal finne meg et power og teste i morra. Men hva er sannsynligheten for at et helt nytt hovedkort er deffekt? Jeg har jobbet innen PC lenge og vet godt hvordan man hondterer disse komponentene så det er ikke jeg som har gjort feilen. Men hvor finner jeg kondensatorene? Lenke til kommentar
Fishboone Skrevet 12. november 2007 Del Skrevet 12. november 2007 http://no.wikipedia.org/wiki/Kondensator_(elektrisk) De pleier å se ut som de helt til høyre på bildet. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå