Programvare Skrevet 9. november 2007 Del Skrevet 9. november 2007 Har jævla store problemer med å åpne porter på det smash nyerutermodemet. Har stilt inn for uTorrent og på rutern slik portforwarding og online.no sa det, men det virker fortsatt ikke. Jeg bladde litt gjennom diverse tråder her og på meg virker det som om jeg må inn på telnet(?) og forwarde derfra, men jeg kommer ikke inn på telnet. Det skulle visst bare være å trykke start: kjør: telnet 10.0.0.138 eller start: kjør: cmd: terlnet 10.0.0.138 Jeg får ingen av de to metodene til å virke. Det skjer ingenting. Jeg har Vista og Telenor er ISP. Hjelp! Lenke til kommentar
joajoha Skrevet 12. november 2007 Del Skrevet 12. november 2007 Det skulle visst bare være å trykke start: kjør: telnet 10.0.0.138 eller start: kjør: cmd: terlnet 10.0.0.138 Hei har problemer med å åpne porter i min Zyxel Prestige 660HW-T3 også, men kan kanskje hjelpe deg med en ting, for å åpne siden til ruteren så skriver du inn 10.0.0.138 i adresse feltet i Internett Explorer (eller den browseren du bruker), det går ikke ved å bruke start menyen Men man burde ikke forandre noe serlig her med mindre man vet hva man gjør Lenke til kommentar
Hratgard Skrevet 12. november 2007 Del Skrevet 12. november 2007 Det skulle visst bare være å trykke start: kjør: telnet 10.0.0.138 eller start: kjør: cmd: terlnet 10.0.0.138 Hei har problemer med å åpne porter i min Zyxel Prestige 660HW-T3 også, men kan kanskje hjelpe deg med en ting, for å åpne siden til ruteren så skriver du inn 10.0.0.138 i adresse feltet i Internett Explorer (eller den browseren du bruker), det går ikke ved å bruke start menyen Men man burde ikke forandre noe serlig her med mindre man vet hva man gjør Metalheart forteller jo at han allerede har forsøkt å bruke webinterfacet, og at han ikke får det til via dette systemet. Hadde selv dette modemet før jeg byttet til Telenors nyeste multimodem. Og hadde mye større suksess når jeg benyttet Telnet som Metal her forsøker. Du må gjøre følgende. Trykk Startknapp ->kjør/run ->skriv "CMD" og trykk enter/OK ->i commandovindu som kommer opp skriv "telnet 10.0.0.138" ->Skriv "Admin" som brukernavn, passord er blankt. Da er du inne på modemet.... og også kommet lengre enn jeg husker Må si at jeg husker ikke helt interfacet på modemet her. Men du har i alle fall kommet inn på modemet. Det du må være ops på, er at Zyxel modemet kun takler 255 åpne connections. Så om du ikke begrenser Utorrent noe, så vil du oppleve at det faktisk går tregere, og nettet kan bli ustabilt (modemet driver å tuller) når du har mer enn 255 connections. Og du må huske at dette gjelder Utorrent + alle andre programmer som benytter nettet. Så kan være greit å sette utorrent en god del lavere enn 255. Nettopp dette var grunnen til at jeg bytta modem. Lenke til kommentar
Programvare Skrevet 12. november 2007 Forfatter Del Skrevet 12. november 2007 (endret) Jeg har fått det til via telnet nå, men grunnen til at telnet ikke virka var fordi det var en service som var deaktivert i Vista så når jeg aktiverte den så var det ikke noe problem. Grønn sirkel i uTorrent Endret 12. november 2007 av Metalheart Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå