Gå til innhold

Den store tørrbulk tråden

ugotabanana

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
CEO Herman Billung har dessuten uttalt at det vil tilbakekjøpes aksjer om kursen går ned mot 30 igjen.

Har sett dette ryktet også, men ikke fått det fra noen politelige kilder så vet ikke om dette stemmer.

At han har snakket mye om tilbakekjøp er i alle fall sikkert og visst så JF & Co jobber nok med dette.

Endret av Cape
Lenke til kommentar
CEO Herman Billung har dessuten uttalt at det vil tilbakekjøpes aksjer om kursen går ned mot 30 igjen.

Har sett dette ryktet også, men ikke fått det fra noen politelige kilder så vet ikke om dette stemmer.

At han har snakket mye om tilbakekjøp er i alle fall sikkert og visst så JF & Co jobber nok med dette.

Dette er den mest pålitelige kilden jeg finner. Sakset fra en tråd på HO. veblen pleier å ha god innsikt i hva som skjer, men dette er selvsagt ingen garanti... Se nest siste avsnitt.

"Innlegg av: veblen (16.12.07 15:38 ), lest 147 ganger

RE^4: GOGL. Hva skal de med lånet?

GOGL vil følge raten i det korte bildet om noe nytt ikke skulle skje. Isåfall vil videre oppgang være avhengig av videre rateoppgang eller klare tegn til det. Inntil så skjer kan GOGL fort falle på dårlig makro. Det bør man ha i bakhodet om man vil akkumulere.

Billung fortalte på en presentasjon for utvalgte investorer i forrige uke at han er meget positiv til 2008 og tror på ytterligere rateoppgang i Q1 og Q2 - men at det fortsatt vil være volatilt. Han fortalte også det på grunnlag av dagens og forventet cashflow i selskapet er rom for minst $1 i utbytte neste år. Videre kunne Billung fortelle at samtlige nybygg er i rute. Det ser ikke ut til å bli forsinkelser i det hele tatt - noen av skipene vil sogar bli levert noen måneder før tiden. Han sa også at det vil bli flere børsmeldinger om assetplay i tiden fremover, at de kontinuerlig ser på oppkjøpsmuligheter og vil slå raskt til når de mener prisen er riktig.

Billung understreket i denne forbindelse at eventuelle salg av skip ikke innebærer eller vil innebære at ledelsen har endret markedssyn, men at GOGLs heldige timing med både nykontraheringer og salg av nybygg samt kjøp/salg i annenhåndsmarkedet er en viktig medvirkende årsak til den kraftige økningen i verdier det siste året - og at han tror denne trenden vil fortsette.

Viktig å merke seg er også at han sa at GOGL vil kjøpe seg selv om kursen igjen skulle falle ned mot 30 fordi rabatten i forhold til underliggende verdi i så fall blir for stor. Lykke til neste uke!"

Men vi er vel ikke helt "ned mot 30" enda, fortsatt et par kroner å gå på.

Lenke til kommentar
Hvor mye lenger ned går den nå tro?

Ikke noe.

Dersom Billung 'holder det han lover' både mtp. de ryktene som går om tilbakekjøp av aksjer og om utbytter, vil det være noe som ikke stemmer dersom vi ser noe lavere enn 30-tallet(Egentlig er det helt utrolig at vi er så lavt som nå). Ser vi at kursen faller lenger ned enn 30, da er det ikke tvil om hvor jeg kommer til å plassere resten av mine penger.

Lenke til kommentar

Den har jo stoppet på ca. 31 på flere dupper nå, skal litt til for at den skal noe særlig lavere. Selv en nedgang i på 200 i BDI fikk ikke noe utslag i dag. Videre fall er nok priset inn, bare det ikke blir verre enn markedet forventer/frykter.

Men, alt kan skje i GOGL ...

Edit: Fra veblen:

"Raten kommer opp igjen ved årsskiftet. Kornfrakten vil legge press på ratene på nyåret, og økende fraktvolumer av kull vil legge beslag på stadig mer tonnasje i 2008. Siste bdi iår kommer i morgen. Den blir dårlig, så det kan bli gode kjøp når folk skal ut før helgen og realisere tap torsdag og fredag neste uke. I romjulen blir det hvrken bdi eller ffa-oppdateringer på balticexchange.com"

Endret av Endre
Lenke til kommentar

nei..

Jeg hadde lagt inn ordre på 0,15 mer enn siste handel, og fikk ikke kjøpt noen! Det er ikke første gang at jeg har lagt inn bud på for lite, i en synkende trend, og den dagen så snur det hele, og hopper langt over budet mitt fra morgenen av.. :(

-Skulle hatt tid til å følge med, men med 14 timers jobb ved siden av så er det vanskelig..

(får over 75 timer denne uka.. herlig ;) -mye går rett inn på depotkontoen :D )

Lenke til kommentar
Så får vi se om de amerikanske boligtallene kommer og ødelegger.

Tja, US fortsatt blå. Dryships fosser frem, OSE Bulk (Jin & GOGL) følger ikke US bulken slavisk, men ofte en god indikator for hva som vil skje videre.

Jeg har klokketro på gode rater i Januar nå. Ser mange likhetstegn ved juni/juli rallyet som var.

For info www.drybulkindex.com

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...