apegryn Skrevet 20. november 2007 Del Skrevet 20. november 2007 (endret) Jeg setter meg et mer realistisk kursmål på 40 ved nyåret. Men for alt jeg vet er det mulig det bikker under 30 også. edit: Men det kan jo bety gode kjøpsmuligheter : P Endret 20. november 2007 av tronni_87 Lenke til kommentar
apegryn Skrevet 20. november 2007 Del Skrevet 20. november 2007 (endret) Jøss så volatilt det amerikanske bulkmarkedet er for tidene. Drys opp mer enn 5% på minutter. edit: eller, er det etterhandelen jeg reagerer på.. hehe Endret 20. november 2007 av tronni_87 Lenke til kommentar
superinvestoren Skrevet 21. november 2007 Del Skrevet 21. november 2007 I dag var jeg heller litt tidlig ute.. Kjøpte litt på 32.50 Lenke til kommentar
^fmj Skrevet 21. november 2007 Del Skrevet 21. november 2007 Steike, burde visst venta med å kjøpe til i dag, jaja. Lenke til kommentar
ugotabanana Skrevet 21. november 2007 Forfatter Del Skrevet 21. november 2007 Mega sell-off gitt. Lenke til kommentar
apegryn Skrevet 21. november 2007 Del Skrevet 21. november 2007 Når kursen når under 30 så er jeg på kjøpern igjen. Lenke til kommentar
ugotabanana Skrevet 21. november 2007 Forfatter Del Skrevet 21. november 2007 Jeg vil nok engang fortelle at jeg er lite bekymret over situasjonen i GOGL, jeg tar dette meget med ro, og det er ikke poeng i å handle irrasjonelt da kursen har deiset 30 % fra ATH intradag. Utbyttene vil være der, og jeg tror at dette droppet i kursverdier i mange tørrbulk selskaper kan åpne opp mange dører. Lenke til kommentar
ugotabanana Skrevet 21. november 2007 Forfatter Del Skrevet 21. november 2007 Fant en morsom lik med sammenlikning av Fro og GOGL [FRO] http://hopey.netfonds.no//analysis.php?pap...0&width=700 [GOGL] http://hopey.netfonds.no//analysis.php?pap...0&width=700 Sier ikke at GOGL skal til 200, men vi står pokker ikke i 30 om 1 år. Lenke til kommentar
apegryn Skrevet 21. november 2007 Del Skrevet 21. november 2007 merker meg at det ikke er lenge til drys har halvert seg på en måned... Lenke til kommentar
ugotabanana Skrevet 21. november 2007 Forfatter Del Skrevet 21. november 2007 Dryships er vell ned en 45% fra ATH, altså GOGL er ned 30% og var i utgangspunktet priset på NAV i ATH, DryShips var priset 2x NAV og er vell nå rundt NAV. Derfor er nedsiden nå ganske lav. Altså JF vil ta tak om takraset tar til imorra også, da vil jeg vel egentlig bare sett meg i stolen og le, for det er helt ubegripelig og ikke rasjonellt. JF har flere verktøy mot mer kursras nu, etter hva vi vet kan det jo være han jobber med dette nå, mannen jobber 25 timer i døgnet så videre bekymret er jeg ikke. Bulk er STERKT! Lenke til kommentar
Flexo Skrevet 21. november 2007 Del Skrevet 21. november 2007 Skulle nok ha shorta Jinhui i dag. Lenke til kommentar
ugotabanana Skrevet 21. november 2007 Forfatter Del Skrevet 21. november 2007 Kamikaze forsøk shorte bulk, du kan endten lykkes som noen har gjort i det siste ellers kan du bli slaktet. Lenke til kommentar
learntofly Skrevet 22. november 2007 Del Skrevet 22. november 2007 (endret) Skulle nok ha shorta Jinhui i dag. Det skal du være veldig glad du ikke gjorde! I skrivende stund er JIN opp 9,17%. Forresten godt å se at pilene peker oppover for oss i bulk. Har vært noen tøffe dager, til tross for at jeg har meget god tid. Endret 22. november 2007 av learntofly Lenke til kommentar
Flexo Skrevet 22. november 2007 Del Skrevet 22. november 2007 Nei, måtte jo kjøpt dem tilbake samme dag, men er ikke alle meglere som tillater dette. Sånn sett er shorting veldig risikabelt, ihvertfall i et såpass ustabilt marked. Lenke til kommentar
Daniel-G Skrevet 22. november 2007 Del Skrevet 22. november 2007 Ah.. Herlig å se kontoen i pluss igjen Etter middagsrapporten (13.15) i dag har jeg vært i stor-humør.. Var glad bare kursen hadde steget 2,5% ved den tiden, men at den skulle gå så mye som 5,56% opp i dag hadde jeg ikke trodd.. Får satse på fin dag i morgen også.. jeg venter ihvertfall ikke lenger med å kjøpe mer, og har lagt inn bud på 400 aksjer til 33,25 så har jeg fortsatt nok likviditet på depotkontoen min til å kjøpe enda en post om det skulle falle mer igjen.. Hjelper bra med 2 billige poster til, før utbyttedagen.. da får jeg vel ca 1000 kroner ekstra, avhengig av kursen.. Lenke til kommentar
ugotabanana Skrevet 22. november 2007 Forfatter Del Skrevet 22. november 2007 (endret) Håper det blir trangt som faen ut shorte døren og folk hamstrer før ex-utbytte. Jeg tror vi også kommer se oppgang etter utbytte kronasjene er på konto, dette kan begrunnes med at mange som har pengene her vill reinvestere i nye aksjer. Grei nok dag idag, da gjenstår det "bare" 24.8% opp til ATH, der er vi, ta tålmodigheten fatt. Skulle også gledelig sett at Økokrim/Kredittilsynet tok dette med short/presse kurs mer alvorlig. Her kan meglerhus shorte til man blir blå i ansiktet for så hjelpe hverandre presse kursen ned, dette utløser massive tvangssalg som gjør at TAKRASET virkelig setter fart og dominobrikkene faller en etter en. Det får vannvittige konsekvenser når folk gearer 1x5 på porteføljen eller i enkelt aksjer. Hvem vet om JF kanskje synes dette er greit om han skal kjøpe tilbake aksjer i eget selskap? Jaja teoriene er mange får håpe shortene snart kan svi fingra i ovnen, kull til Kina skal i alle fall fraktes uansett hvor mye det shortes. Ha en fin dag :-) Endret 22. november 2007 av Cape Lenke til kommentar
superinvestoren Skrevet 22. november 2007 Del Skrevet 22. november 2007 For 1 uke siden hadde Nordea Markets et kursmål på 31,5,- Ikke dårlig. Lenke til kommentar
ugotabanana Skrevet 22. november 2007 Forfatter Del Skrevet 22. november 2007 (endret) For 1 uke siden hadde Nordea Markets et kursmål på 31,5,-Ikke dårlig. Nei, men med en kratig overreaksjon på smått fallende rater både fysisk og i papir så blir det fort nedgang på dette viset når mange presser den ned. Har stort sett vært VM i å shorte de siste dagene. Kineserne holder tilbake last visstnok å er tøffe med forhandlinger, historisk sett er også desember en dårlig bulk måned. Jeg er ikke bekymret over et lite fall i ratene og 25% til ATH, ratene kan holde seg der de er nå gjennom 3-5 år og mange GOGL eiere vil nye vannvittige utbytter. Så vannvittige at jeg kunne hevet en vanlig årslønn på det, hinsides. Om noen lurer på hvorfor utbytter er bra så kan det forklares med at det forteller litt om stabiliteten i selskapet, og en type kurspleie. Selskaper som betaler utbytter viser seg også ofte være meget attraktive i nedgangs perioder slik som nå, se hvor godt Fro har klart seg selv med elendige rater. Utbytte er fantastisk og for enkelte vil 12 des. være en merke dag. De som kjøpte på rundt 3-4 har fått tilbake _HELE_ investeringsbeløpet i utbytte, er ikke det fantastisk? Da sikter jeg særlig til Naranek som stadig vekk er hyperbear og synes utbytter bare er tull og fanteri, det er det absolutt ikke. Jeg tror at om man investerer i selskaper med god cashflow og gir utbytte er en god strategi langsiktig for å åpne god avkastning over tid. Dette er i alle fall min strategi heretter. Endret 22. november 2007 av Cape Lenke til kommentar
el-asso Skrevet 22. november 2007 Del Skrevet 22. november 2007 Cape: Hvordan vet du at det foregår massiv shorting? Lenke til kommentar
ugotabanana Skrevet 22. november 2007 Forfatter Del Skrevet 22. november 2007 Cape: Hvordan vet du at det foregår massiv shorting? Pålitelige informasjonskilder. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå