festen Skrevet 4. mars 2009 Del Skrevet 4. mars 2009 Det var århundrets mulighet for å tjene på gogl nå, spratt fra 1,7- 5,6 kroner Lenke til kommentar
festen Skrevet 27. mars 2009 Del Skrevet 27. mars 2009 (endret) Jeg tipper Spetalen solgte posten sin i kverneland og gikk inn i golden ocean i dag:) Omsetningen i selskapene var nesten lik, kverneland og gogl er på samme trend, kverneland vil gå 4 gangen, mens gogl vil gå 10 gangen. Endret 27. mars 2009 av festen Lenke til kommentar
apegryn Skrevet 1. april 2009 Del Skrevet 1. april 2009 http://e24.no/boers-og-finans/article3010523.ece Lenke til kommentar
festen Skrevet 1. mai 2009 Del Skrevet 1. mai 2009 Sammenhengen mellom statsobligasjoner og tørrbulk, tyder på at denne typen aksjer kommer til å gjøre det svært bra fremover. Lenke til kommentar
Jens72 Skrevet 2. mai 2009 Del Skrevet 2. mai 2009 Sammenhengen mellom statsobligasjoner og tørrbulk, tyder på at denne typen aksjer kommer til å gjøre det svært bra fremover. Kan du utdype denne sammenhengen litt? Har stor tro på tørrbulk i et lengre perspektiv, men tror at i nærmeste framtid vil det være mye turbulens i markedet som følge av overkontrahering og kredittsituasjonen til selskaper involvert. Tror derimot ikke nedsiden er spesielt stor da det meste av negative momenter er kjent. PS. Er allerede posisjonert i tørrbulk. Lenke til kommentar
festen Skrevet 2. mai 2009 Del Skrevet 2. mai 2009 http://www.investmenttools.com/futures/bdi...htm#bdi_tenyear Lenke til kommentar
Jens72 Skrevet 2. mai 2009 Del Skrevet 2. mai 2009 Ser ikke helt sammenhengen da det er forskjellige momenter som spiller inn. BDI er nøye korrelert med økonomisk vekst -> verdenshandel. Men BDI vil bli mye påvirket framover av den store overkontraheringen av båter som er gjort i de gode tidene vi har hatt bak oss. Er derfor skeptisk til å stole for mye på den grafen der, men som sagt på litt lengre sikt er jeg enig i at tørrbulk vil ta seg betraktelig opp. Lenke til kommentar
festen Skrevet 3. mai 2009 Del Skrevet 3. mai 2009 (endret) Ser ikke helt sammenhengen da det er forskjellige momenter som spiller inn. BDI er nøye korrelert med økonomisk vekst -> verdenshandel. Men BDI vil bli mye påvirket framover av den store overkontraheringen av båter som er gjort i de gode tidene vi har hatt bak oss. Er derfor skeptisk til å stole for mye på den grafen der, men som sagt på litt lengre sikt er jeg enig i at tørrbulk vil ta seg betraktelig opp. Jeg har ikke tro på at det er så stort problem med mye båter. http://finance.yahoo.com/echarts?s=EXM#cha...ource=undefined Om statsobligasjoner fortsetter å bli mindre verdt, eller at USA velger å holde rentene lave på bekostning av dollaren ( det gjør de ved å kjøpe 10 og 30 års statsobligasjoner selv med seddelpressen, som en bananrepublikk), tror jeg det kan vi en ganske brå oppgang i bulk. Endret 3. mai 2009 av festen Lenke til kommentar
Jens72 Skrevet 4. mai 2009 Del Skrevet 4. mai 2009 Ser ut som flere hørte på deg i dag festen Lenke til kommentar
festen Skrevet 4. mai 2009 Del Skrevet 4. mai 2009 I dag hadde jeg 4 aksjer som gikk opp over 20 % og 9 som gikk opp over 10 %. Det ligger an til en korreksjon er jeg redd. Med mindre det bare fortsetter. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå