festen Skrevet 18. oktober 2008 Del Skrevet 18. oktober 2008 (endret) Jeg tror at markedet kan bli overrasket over endel inflasjon. Jeg har begynt å bli ukomfortabel med papirpenger etter at alle verdens regjeringer har begynt å reagere ganske aggressivt med seddelpressen. Det å tjene penger nå handler om å forutsi hvor denne "flukten til sikkerhet" ender når det viser seg at det ikke lenger var så sikkert med dollar allikevel. Jeg tror det er nødvendig å sikre seg ikke være mer enn 70 % i kontanter. Alt det som har blitt gjort av trykking av penger har gått fint så lenge det har vært krise og høy etterspørsel etter dollar. Endret 18. oktober 2008 av festen Lenke til kommentar
festen Skrevet 21. oktober 2008 Del Skrevet 21. oktober 2008 Det blir spennende å se om ratene stiger i dag. Det er vel lite sannsynlig, men er dette virkelig bunnen i aksjemarkedet bør omslaget snart komme. Lenke til kommentar
JC81 Skrevet 22. oktober 2008 Del Skrevet 22. oktober 2008 I dag tipper jeg at GOGL åpner ned for så å stige jevnt utover dagen, tar igjen det tapte ved lunsjtider og ender i pluss ved børsslutt. Så får vi se om spådommen slår til. Er bare en amatør Lenke til kommentar
festen Skrevet 22. oktober 2008 Del Skrevet 22. oktober 2008 Jeg tror fortsatt at bunnen i aksjemarkedet er nådd, det oppfører seg fortsatt som et bullmarked. Lenke til kommentar
festen Skrevet 29. oktober 2008 Del Skrevet 29. oktober 2008 Nå tror jeg bunnen for bulk snart er nådd og at baltic dry vil stige oppover igjen, kanskje alt i morgen, etterhvert som Kina sin økonomi for opp varmen. Japan hadde en korreksjon i 1974 som var slik som denne. Veldig bullish formasjon i Diane shipping og Excel Maritime Carriers. http://finance.yahoo.com/echarts?s=EXM#cha...ource=undefined Lenke til kommentar
apegryn Skrevet 29. oktober 2008 Del Skrevet 29. oktober 2008 Kan noen opplyse meg om hvordan GOGL kan falle under 6? De har gitt uttrykk for utbytte de kommende 5 kvartalene på mer enn dette? Eller det er sikkert at de vil stramme inn utbyttepolitikken sin nå..? Lenke til kommentar
festen Skrevet 29. oktober 2008 Del Skrevet 29. oktober 2008 Jeg tror markedet overreagerer på dårlige nyheter, jeg tror mye av økningen i rater fra 2003 er å regne som permanent, kanskje et normalnivå nå er det dobbelte av nivået før 2003 på grunn av inflasjon, derfor er 1000 under det som vil være et normalt nivå på kanskje 1500-2000. Men Båtene til gogl er blitt lite verdt, og de har kjøpt mye båter de ikke blir kvitt og ikke trenger, og ihvertfall ikke til den prisen de har betalt. Kina har en økonomi som vil reagere veldig bra på rentekutt, fordi de har lite gjeld, det vil sette fart på inflasjonen igjen i løpet av de neste 6-12 mnd. USA er alt i et bullmarked som startet 10 oktober og bloomberg har nå hentet frem permabull kommentatorene fra skapet, det er et tegn på at markedet nå er på vei kraftig oppover. Jeg tror det blir en trend framover at flere av permabull kommentatorene får slippe til, og det pleier å virke veldig stimulerende på markedet. Nå kommer rentene i USA til å komme ned på 1 %, Kina vil sette ned rentene helt til det virker, og det kommer til å drive markedet oppover. Lenke til kommentar
festen Skrevet 29. oktober 2008 Del Skrevet 29. oktober 2008 Vi er omtrendt som i 1938 http://finance.yahoo.com/echarts?s=%5EDJI#...ource=undefined http://finance.yahoo.com/echarts?s=%5EDJI#...ource=undefined Lenke til kommentar
JC81 Skrevet 29. oktober 2008 Del Skrevet 29. oktober 2008 GOGL under 5 kroner... glad jeg ikke satte sparepenger og formue på dette Tapt noen tusenlapper, men bare på papiret Lenke til kommentar
festen Skrevet 29. oktober 2008 Del Skrevet 29. oktober 2008 Det er litt kjedelig at jeg må begynne å selge unna ting om jeg skal ha råd til en børspost i gogl nå. Men det frister. Oslo Børs er full av aksjer som kan øke 10-20 ganger på et par år nå. Lenke til kommentar
festen Skrevet 5. november 2008 Del Skrevet 5. november 2008 Da tror jeg bunnen ble satt tirsdag på 815 poeng, opp til 826 i dag. Det er en lang vei til mer normale nivåer. Lenke til kommentar
festen Skrevet 9. november 2008 Del Skrevet 9. november 2008 Dette er tiden for å være bull på tørrbulk. Gogl er fantastisk billig nå. Lenke til kommentar
apegryn Skrevet 10. november 2008 Del Skrevet 10. november 2008 om ikke ratene bedrer seg betraktelig vil vel GOGL også slite når kontraktene går ut. Med tanke på hvor mange skip som er på hold etter last og bedre rater, skip som kommer på markedet, og kredittkrisen som kan hindre veksten og etterspørselen til tonnasje, fyker vel ikke BDI i været de første årene. Lenke til kommentar
festen Skrevet 10. november 2008 Del Skrevet 10. november 2008 Jeg vurderer å redusere posisjonene mine i aksjemarkedet. Jeg begynner å føle at vi nærmer oss en smell, men det kan også gå den andre veien. Det var virkelig dårlige nyheter i dag. Jeg lurer på hva slags rater et rederi som mest er knyttet mot spotmarkedet trenger for å tjene penger. Lenke til kommentar
apegryn Skrevet 10. november 2008 Del Skrevet 10. november 2008 er det ikke rundt 8000 capesize må ha for å nå break-even? Og sikkert mer enn det om selskapet sitter på mye gjeld og/eller andre utgifter. Og du tjener ikke på break-even : ) Lenke til kommentar
festen Skrevet 10. november 2008 Del Skrevet 10. november 2008 Da blir det vanskelig for mange. jeg er redd for en generell sell off i markedet som drar ned alt, uansett om det tjener mer penger. Nesten det eneste som er inne i en positiv trend nå som jeg ikke mistenker er et slags sucker rally er utilities. Lenke til kommentar
apegryn Skrevet 19. november 2008 Del Skrevet 19. november 2008 Begynner å bli en del som kansellerer sine nybygg etterhvert, men er det overkapasitet allerede nå, hjelper vel ikke det stort.. Lenke til kommentar
ugotabanana Skrevet 20. november 2008 Forfatter Del Skrevet 20. november 2008 Vi ser ikke bedring i tørrlast før importører og eksportører har tilgang på kredritt. Det har de ikke nå og vil ikke få det imorgen. Den dagen de har tilgang til kredritt vil finanskrisen være et steg nærmere en løsning. Er tørrlastratene lave er krisen her fortsatt..... Den dagen BDI løsner da kan du fyre kanonen og kjøper aksjer på OSE også. Lenke til kommentar
investor Skrevet 26. november 2008 Del Skrevet 26. november 2008 Golden tall på mandag? Lenke til kommentar
apegryn Skrevet 26. november 2008 Del Skrevet 26. november 2008 har noen en forklaring på hvorfor noen tar oppdrag med dagsrater på 1000$? http://www.lloydslist.com/ll/news/cargill-...20017594436.htm Er ikke det å kaste penger i havet? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå