Gå til innhold

Den store tørrbulk tråden

ugotabanana

Anbefalte innlegg

Jeg tror at markedet kan bli overrasket over endel inflasjon. Jeg har begynt å bli ukomfortabel med papirpenger etter at alle verdens regjeringer har begynt å reagere ganske aggressivt med seddelpressen. Det å tjene penger nå handler om å forutsi hvor denne "flukten til sikkerhet" ender når det viser seg at det ikke lenger var så sikkert med dollar allikevel. Jeg tror det er nødvendig å sikre seg ikke være mer enn 70 % i kontanter.

Alt det som har blitt gjort av trykking av penger har gått fint så lenge det har vært krise og høy etterspørsel etter dollar.

Endret av festen
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg tror markedet overreagerer på dårlige nyheter, jeg tror mye av økningen i rater fra 2003 er å regne som permanent, kanskje et normalnivå nå er det dobbelte av nivået før 2003 på grunn av inflasjon, derfor er 1000 under det som vil være et normalt nivå på kanskje 1500-2000. Men Båtene til gogl er blitt lite verdt, og de har kjøpt mye båter de ikke blir kvitt og ikke trenger, og ihvertfall ikke til den prisen de har betalt. Kina har en økonomi som vil reagere veldig bra på rentekutt, fordi de har lite gjeld, det vil sette fart på inflasjonen igjen i løpet av de neste 6-12 mnd. USA er alt i et bullmarked som startet 10 oktober og bloomberg har nå hentet frem permabull kommentatorene fra skapet, det er et tegn på at markedet nå er på vei kraftig oppover. Jeg tror det blir en trend framover at flere av permabull kommentatorene får slippe til, og det pleier å virke veldig stimulerende på markedet.

Nå kommer rentene i USA til å komme ned på 1 %, Kina vil sette ned rentene helt til det virker, og det kommer til å drive markedet oppover.

Lenke til kommentar

om ikke ratene bedrer seg betraktelig vil vel GOGL også slite når kontraktene går ut. Med tanke på hvor mange skip som er på hold etter last og bedre rater, skip som kommer på markedet, og kredittkrisen som kan hindre veksten og etterspørselen til tonnasje, fyker vel ikke BDI i været de første årene.

Lenke til kommentar

Jeg vurderer å redusere posisjonene mine i aksjemarkedet. Jeg begynner å føle at vi nærmer oss en smell, men det kan også gå den andre veien. Det var virkelig dårlige nyheter i dag.

Jeg lurer på hva slags rater et rederi som mest er knyttet mot spotmarkedet trenger for å tjene penger.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Vi ser ikke bedring i tørrlast før importører og eksportører har tilgang på kredritt. Det har de ikke nå og vil ikke få det imorgen. Den dagen de har tilgang til kredritt vil finanskrisen være et steg nærmere en løsning. Er tørrlastratene lave er krisen her fortsatt.....

Den dagen BDI løsner da kan du fyre kanonen og kjøper aksjer på OSE også.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...