Naranek Skrevet 29. juni 2008 Del Skrevet 29. juni 2008 Det er prisen du betaler for dividenden..... Pris = 31,60, utbytte (veldig optimistisk) = $2, eller ca 10 kr. Hvordan får du 31,60/10 til å bli 0,2? Lenke til kommentar
apegryn Skrevet 29. juni 2008 Del Skrevet 29. juni 2008 (endret) Prøv utbytte/P Endret 29. juni 2008 av tronni_87 Lenke til kommentar
Naranek Skrevet 29. juni 2008 Del Skrevet 29. juni 2008 Da kalles det dividend yield. Lenke til kommentar
Barcarolle Skrevet 29. juni 2008 Del Skrevet 29. juni 2008 (endret) Period Vol.bal. Volatilitet Likviditet +/- % 1 dag 0,00 3,00% 206,38 -3,95% 1 vecka 75,82 10,42% 193,26 +0,16% 1 månad 41,41 28,76% 264,76 -4,53% 3 månader 45,95 69,67% 299,81 +38,11% Endret 29. juni 2008 av Barcarolle Lenke til kommentar
Naranek Skrevet 30. juni 2008 Del Skrevet 30. juni 2008 Så langt i år har forresten Acta en dividend yield på 0,425, men ikke ta det som en anbefaling fra meg... Lenke til kommentar
ugotabanana Skrevet 30. juni 2008 Forfatter Del Skrevet 30. juni 2008 Så langt i år har forresten Acta en dividend yield på 0,425, men ikke ta det som en anbefaling fra meg... Ja, men når du først nevner det så kan du også ta med at Acta har gått ut å sagt at de vil fortsette med denne dividenden. Dessuten vil Acta få det vesentlig tøffere nå enn tidligere, det er ikke tid for å spare i circus produkter nå. Lenke til kommentar
festen Skrevet 30. juni 2008 Del Skrevet 30. juni 2008 (endret) Jeg er ikke sikker på at investeringene til Acta har vært like dårlige som salgsmetodene har vært sleipe. Selv om de hadde lagt ned nesten alt av virksomhet og salgskontorer og operert på tomgang så kanskje pengene til de på gamlehjemmet er plasser i noe som kan gi avkastning til Acta i form av gebyrer en lang stund til. Jeg skulle gjerne sett noe regnestykker på Acta slik at jeg hadde visst hva som fikk kjendisene til å kaste seg inn i aksjen. Endret 30. juni 2008 av enim2 Lenke til kommentar
apegryn Skrevet 7. juli 2008 Del Skrevet 7. juli 2008 (endret) kan noen fortelle meg hvilken dag capesize falt så mye? Endret 7. juli 2008 av tronni_87 Lenke til kommentar
ugotabanana Skrevet 7. juli 2008 Forfatter Del Skrevet 7. juli 2008 Tror det er mellom 10 og 14 dager siden vi hadde cape fall på 20% over natten. Lenke til kommentar
apegryn Skrevet 7. juli 2008 Del Skrevet 7. juli 2008 blir du noe klok på den grafen da? Ser jo ut som et fall på ~40% det der, kan aldri huske å ha sett det på BDI..(?) (grafen er hentet fra dryships.com) Lenke til kommentar
ugotabanana Skrevet 7. juli 2008 Forfatter Del Skrevet 7. juli 2008 (endret) BDI har falt omkring 30% Liker bedre denne grafen, der har du også noen valg så du kan se sesongsvingninger. http://shipping.capitallink.com/baltic_exc...html?ticker=BDI Det skal forøvrig sies at jeg kjenner flere personer som har hands-on i markedet som jobber i flere etablerte hus deriblandt FE og SSY (Tørrlast megler) som mener markedet nå har bunnet. Om dette er bunnen før sesong oppgangen, så vil 50,- for GOGL være innen rekkevidde. Det er iallefall et edrulig kursmål baser på dividenden. Endret 7. juli 2008 av Cape Lenke til kommentar
ugotabanana Skrevet 9. juli 2008 Forfatter Del Skrevet 9. juli 2008 FFA styrket seg igår, markedet fysisk har snudd! GOGL har en potensiell dobbelbunn og det kan se lyst ut kortsiktig og på mellom langsikt. Lenke til kommentar
ugotabanana Skrevet 11. juli 2008 Forfatter Del Skrevet 11. juli 2008 India Seeks 560 Billion Rupees to Double Capacity of Ports India is seeking as much as 560 billion rupees ($13 billion) of investment in ports by the end of 2012 to double capacity as economic expansion boosts trade. India, the world's second-fastest-growing major economy, wants to raise the capacity of its 199 ports to 1.5 billion metric tons, Shipping Secretary A.P.V.N. Sarma said last night at a conference in Mumbai. As much as 340 billion rupees of investment may come from non-state companies and overseas, said the top bureaucrat in the ministry of shipping. ``There is good response from global investors,'' Sarma said. The government wants the nation's ports to raise 220 billion rupees from their own resources and through borrowings, he said. India is expanding ports, roads and railways as accelerating economic growth chokes its infrastructure, causing trade delays. The nation's economy has grown at 8.8 percent annually since 2003, the fastest after China among the world's major economies. Dagens FFA fra Imarex: CS4TC Closing Previous (+/-) 11-Jul 10-Jul SPOT $155 324 $157 414 -1,33 % CS4TC JUL08 $154 438 $156 031 -1,02 % CS4TC AUG08 $160 088 $163 267 -1,95 % CS4TC Q308 $158 184 $160 829 -1,64 % CS4TC Q408 $161 875 $163 125 -0,77 % CS4TC Q109 $144 750 $145 125 -0,26 % CS4TC Q209 $134 863 $135 156 -0,22 % CS4TC CAL09 $127 781 $128 188 -0,32 % CS4TC CAL10 $86 875 $87 031 -0,18 % PM4TC Closing Previous (+/-) 11-Jul 10-Jul SPOT $77 028 $76 940 0,11 % PM4TC JUL08 $74 058 $74 500 -0,59 % PM4TC OCT08 $74 700 $75 185 -0,65 % PM4TC Q308 $73 325 $74 325 -1,35 % PM4TC Q408 $74 700 $75 185 -0,65 % PM4TC Q109 $69 175 $69 725 -0,79 % PM4TC Q209 $66 230 $66 738 -0,76 % PM4TC CAL09 $62 800 $63 056 -0,41 % PM4TC CAL10 $44 688 $44 413 0,62 % Om folk skulle ville ha SM og HS så får dere sifra. Lenke til kommentar
ugotabanana Skrevet 12. juli 2008 Forfatter Del Skrevet 12. juli 2008 Capesize freight market seen tight for rest of '08 Saturday, 12 July 2008 Record Chinese steel demand and booming commodity markets should ensure the key capesize dry cargo freight market remains tight for the remainder of this year, shipbrokers Simpson, Spence and Young said. Capesize freight rates soared to record highs earlier this year, buoyed by surging demand and port congestion which slowed the return of available ships to the market, SSY director Peter Norfolk said at a media briefing. Congestion in Chinese iron ore ports and coal ports such as Newcastle in Australia has eased in the last couple of months and capesize freight rates have fallen sharply from the record peaks. "The latest reversal appears to result from inventory and logistical factors rather than a decisive change in the supply/demand fundamentals which continue to show a tight tonnage balance for the remainder of 2008," Norfolk said. Capesize has been the most dynamic sector of the dry cargo shipping market this year, driven partly by growing Chinese demand for iron ore imports for its booming steel industry. Norfolk warned, however, that a possible drawdown in iron ore stocks in China could weigh on rates along with any slowdown in industrial activity in the Beijing area during the Olympics driven by a desire to improve air quality. He also noted that the pace of deliveries of new vessels and tanker conversions would influence available supply. Some Very Large Crude Carriers (VLCCs) are being converted into Very Large Ore Carriers (VLOCs) with the change sparked by the phasing out of single hull tankers by 2010. Norfolk said the first conversions had now joined the dry bulk fleet. Source: Reuters http://www.hellenicshippingnews.com/index....2&Itemid=31 Lenke til kommentar
apegryn Skrevet 4. august 2008 Del Skrevet 4. august 2008 Dette må vel være positivt for tørrbulkratene.. http://www.lloydslist.com/ll/news/shipbuil...20017558452.htm Lenke til kommentar
apegryn Skrevet 2. september 2008 Del Skrevet 2. september 2008 Hva er årsaken til fallet på GOGL idag? Må vel ha skjedd noe jeg ikke har fått med meg.. Lenke til kommentar
andy1983 Skrevet 2. september 2008 Del Skrevet 2. september 2008 GOGL noteres i dag ex. dividende på USD 0,40, og kursen blir da redusert tilsvarende. Lenke til kommentar
Barcarolle Skrevet 3. september 2008 Del Skrevet 3. september 2008 Mjaa. GOGL falt mer enn hva dividende skulle være. Omkring det dobbelte, tar man med denne dagen også er det jo et riktig slakt. Jeg liker ikke situasjonen for øyeblikket. Forhåpentligvis treffer vi en bunn, og klatrer opp igjen utover høsten. Det skal sies at kinesiske malmlagre er meget høye, 75 tonn omkring? Det holder til omtrent 2 måneder, men kineserne trenger påfyll etter hvert av både kull og malm. Jeg ser ikke helt det rasjonelle i det å ha rabatt på NAV siden når det gjelder en velstyrt skute som GOGL. Man kan jo undres hva GOGL ville gått for per aksje, om det mot formodning skulle bli solgt? Lenke til kommentar
ugotabanana Skrevet 4. september 2008 Forfatter Del Skrevet 4. september 2008 Det stemmer at malm lagrene er høye, men nå starter korn sesongen også rundt 4Q som det er knyttet optimisme rundt. P/NAV på GOGL er 0.6 nå. 60 øre per 1 krone lettere sagt. P/Dividend 0.28 Lenke til kommentar
Barcarolle Skrevet 6. september 2008 Del Skrevet 6. september 2008 (endret) Jeg har tidligere vært overoptimistisk med hensyn til tørrbulk og stort sett kun sett det jeg vil se... Det har ikke vært suksessfult. I dag forlot jeg bulkskipet, men jeg kommer tilbake. Dette er ikke baissing på noen måte. Jeg snakket tidligere i dag med en analytiker innenfor dnb nor markets, og situasjonen i et par uker fremover i tid ser ikke bra ut for bulk. Jeg fikk vite følgende. GOGL kommer meget mulig til å falle ned mot 17 kr i løpet av nærmeste fremtid. Den kan gå noen prosent på grønne dager, men fort reager kraftig ned igjen. Jeg solgte i dag alle mine GOGL med gedigent tap, og ble rådet til å gå short. Det kommer jeg også til å gjøre så snart de papirene er i orden. Situasjonen kommer riktignok til å bedre seg, men ut september ser det mildt sagt jævlig ut. Samtidig som å selge GOGL benyttet jeg dagen for å gå inn i SDRL og FRO. Begge tror jeg kan gå bra fremover (noen måneders sikt). Tank kommer til å ta seg pent opp fordi amerikanske oljelagere er lave og de bruker av de strategiske lagrene allerede. SDRL er det ikke mye å si om, annet enn at oljeserviceboomen kommer til å fortsette kraftig i en god stund fremover. Dessverre fikk jeg ikke snakket med megler tidligere, på 31 tallet, og har i så måte dretet på draget. Jeg håper å få en pen avkastning fra SDRL og FRO før jeg skal inn i GOGL igjen om noen uker. Da forhåpentligvis til lavere kurser enn det vi ser i dag. GOGL er en strålende aksje, men ikke akkurat så grei å sitte i noen uker fremover, det er snakk om relativt kort tid med andre ord. Dette er kun ment som et tips, og jeg har ingen andre tanker bak. Slik det ser ut nå er ikke bulksituasjonen pen. Kinesiske stålverk har ikke riktig helt kommet i gang igjen, og derfor trenger de ikke så mye malm for øyeblikket. Demand etter både kull og malm vil ta seg opp, men som sagt om noen uker. Endret 6. september 2008 av Barcarolle Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå