Gå til innhold

Den store tørrbulk tråden

ugotabanana

Anbefalte innlegg

Men bare hele tanken bak lav kullpris virker jo rimelig merkelig. Iom. oljeprisen er så skyhøy. Er det ikke logisk at man da benytter seg av kullkraftverk fremfor olje?

Derfor bygger kineserne et nytt kullkraftverk i uken.

Det kan da ikke være annet enn bra for GOGLere?

Her en god og gammel artikkel. http://e24.no/kommentar/spaltister/strompd...icle1701404.ece

Jeg forventer ikke at Kina for en myk landing nå, men det kan i beste fall skje.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Kina med 10% vekst i Q1 08 -

Baisserne har sagt det samme i 14 år at Kina skal ned, det går mot at Kina fortsetter samme veksttakten i 14 år til.

Det har jeg ikke noe tro på. Ikke i 14 år. De har begynt å blitt ganske dyre som marked, sammenlignet med endel andre land i Asia. Vietnam har jeg stor tro på, Nord Korea kommer, det samme vil Cuba gjøre.

Lenke til kommentar

Det er jo klart at alle land som ikke er u-land, og som har vært undertrykte av krig og koloni vil komme seg opp på ett senere tidspunkt..

for 14 år siden hadde kina såvidt sluppet fri fra Storbritania..

I går fikk cubanere lov til å eie egen mobiltelefon..

-undertrykte land kommer etter, og det tar mange år..

Lenke til kommentar

Det er kvartalsutbytte ;)

Hvor mye det er er forskjellig, kommer jo ann på hvor bra kvartalet har vært... utbytte fra Q2 var på under 1 kroner ihvertfall.. Q3 var på 2,71 pr. aksje, utbytte ifra Q4 var på 1,59.. Vi får bare vente å se hva Q1 Bringer :)

EDIT: Jeg snakker om Norske kroner her.. det er det som blir vist hos nordnet..

Nå går dollaren enda lenger ned enn den var i Q3 og Q4, så det blir mindre gevinst sånn sett :(

Endret av Daniel-G
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Nå som jeg synest dette ble litt spennende. Jeg har alltid lurt på hvor stor andel tradere som benytter seg av støttenivåer, og hvor mye de påvirker kursen. Kan se ut som et fint støtte mot både den stigende trenden og toppen av den synkende.

Fint brudd dette :!:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...