ugotabanana Skrevet 12. mars 2008 Forfatter Del Skrevet 12. mars 2008 Sitter tight nå ting går smooth, satser på klinke ned ganske bra belåning nå innen juni med litt triksing og miksing. For så klinke fremtidige utbytter i HAVI/DESSC 25% / 25% samt Seadrill 50% av fremtidige utbytte. Lenke til kommentar
ugotabanana Skrevet 12. mars 2008 Forfatter Del Skrevet 12. mars 2008 (endret) Hvorfor ikke FRO? Peak Oil Dessuten er ikke rabatten i FRO den samme som mange andre, dessuten finnes det andre børsnoterte firma med større potensiale enn FRO. Pensjonister kan spare i Banken FRO. Kan vel også nevnes at jeg vil nok komme til å klinke til med et par småposter i evt. WEMI SIMTRO ODIM ITX CRU dog så skal børsene og finansmarkedene roet seg betraktelig før jeg går for gull. Endret 12. mars 2008 av Cape Lenke til kommentar
Endre Skrevet 12. mars 2008 Del Skrevet 12. mars 2008 Om vi snakker om yield står FRO seg bra mot f.eks. GOGL. Nå er det ingen som vet utbyttene for 2008, men vi kan anta at FRO vil betale minst $10 + flere ITC-aksjer, og GOGL $1-1,5. At du vil investere i andre selskaper framfor FRO er selvsagt helt greit for meg, har bare aldri sett deg nevne FRO når du ramser opp gode aksjer, noe jeg finner noe rart, da du åpenbart er JF-fan. Lenke til kommentar
ugotabanana Skrevet 12. mars 2008 Forfatter Del Skrevet 12. mars 2008 Problemet er at det finnes andre bransjer som er bedre enn tank. Supply, Råvarer for og ta to eksempel. Greit nok at jeg liker JF og Yield, men sjekk ut DESSC - Det er yield aksje til tusen. 0.40$ kvartalet med aksjekurs på 25 er jo rett ut billig! Lenke til kommentar
apegryn Skrevet 12. mars 2008 Del Skrevet 12. mars 2008 Tviler på at DESSC kommer til å kjøre 0,40$ hvert kvartal Lenke til kommentar
Endre Skrevet 12. mars 2008 Del Skrevet 12. mars 2008 Ja, tronni, det er nettopp det som er saken. FRO har betalt ut solide utbytter i mange år - markedssvingninger avgjør om utbyttene blir høye eller svært høye. Det kan godt hende GOGL, DESSC og SDRL gir bedre avkastning de neste åra, men de må levere i årevis før noen av dem eventuelt kan overta tronen som OSEs beste utbytteaksje. Du nevner "Peak Oil", men er bull til rigg og supply? Bare så det er sagt; jeg har mest GOGL og kun en liten post i FRO (impulskjøpt til 204 under uværet i januar), og har hatt både DESSC og SDRL i kikkerten i lang tid. Lenke til kommentar
ugotabanana Skrevet 12. mars 2008 Forfatter Del Skrevet 12. mars 2008 (endret) Ja, tronni, det er nettopp det som er saken. FRO har betalt ut solide utbytter i mange år - markedssvingninger avgjør om utbyttene blir høye eller svært høye. Det kan godt hende GOGL, DESSC og SDRL gir bedre avkastning de neste åra, men de må levere i årevis før noen av dem eventuelt kan overta tronen som OSEs beste utbytteaksje. Du nevner "Peak Oil", men er bull til rigg og supply? Bare så det er sagt; jeg har mest GOGL og kun en liten post i FRO (impulskjøpt til 204 under uværet i januar), og har hatt både DESSC og SDRL i kikkerten i lang tid. Jeg nevner Peak Oil, men som du merker er jeg bull på Rig og Supply, med dagens oljepris er man dum om man ikker er det. FRO - Pensjonistaksje, du vil neppe få se sinnsyke fraktrater om ikke noe skulle skje som f. eks mye skraping lite nye skip. Dere tviler på at DESSC vil fortsette levere slike gode utbytter, men da foreslår jeg at dere fortsetter med å tvile på det. Da har dere vel hverken sett ordrebøkene for RIG eller Supply. Sea Tiger oppnådde tidligere i uken 135.000 GBP per dag, med EBITDA margin omkring 95% - Tygg på den dere. www.oilinfo.com www.offshore.no er to fine steder dere ta kan starte. Resten kan vi ta i aksjetråden og ikke her i tørrlast. takk Endret 12. mars 2008 av Cape Lenke til kommentar
learntofly Skrevet 13. mars 2008 Del Skrevet 13. mars 2008 I dag solgte jeg meg ut av GOGL. Ble rett og slett lei av all turbulensen om dagen. Sitter for tiden da kun i cash, men småtrader litt når trangen blir for stor. Lekte meg litt med OBXEXDBEAR i dag, og det ga ihvertfall bedre avkastning enn GOGL. Kommer mye mulig tilbake når USA og shorterene roer seg litt. Lenke til kommentar
apegryn Skrevet 13. mars 2008 Del Skrevet 13. mars 2008 Det er vel heller når selskapet er priset lavt, at en bør gå inn :- ) Har solgt fondet mitt og kjøper mer GOGL imårra jeg. Lenke til kommentar
GFL Skrevet 20. mars 2008 Del Skrevet 20. mars 2008 Ja, da ser nokså mørkt ut for oss i tørrbulk. BDI går stort sett nedover. Hva tror du, Cape? Smålei av å lese på hegnar, endel nyttig, men er så voldsomt mye trash man må lese seg igjennom! Lenke til kommentar
ugotabanana Skrevet 20. mars 2008 Forfatter Del Skrevet 20. mars 2008 Ja, da ser nokså mørkt ut for oss i tørrbulk. BDI går stort sett nedover. Hva tror du, Cape? Smålei av å lese på hegnar, endel nyttig, men er så voldsomt mye trash man må lese seg igjennom! Absolutt ikke dårlig i tørrlast, fundamentet er bra. Det er ingenting som tilsier at fundamentet er dårligere i tørrlast enn det var da BDI peaket. Det er mange årsaker til at BDI er i 8000 omegn. Jeg er særs lite bekrymret for GOGL. Rabatten er slående stor nå, nesten ubegripelig at folk selger, dette er faktisk en grunn til at folk taper penger i aksjemarkedet. Man kan godt si at man ikke skal prøve fange en fallende kniv, men jeg synes man kan plukke aksjer i selskaper som drives godt. I Q1 08' har vi hatt BDI på ca gjennomsnitt på 7000 dette er høyere enn hva de fleste analytikere har forestilt seg, og nivå jeg føler meg veldig komfortabel med sett i lyset alle de ikke fundamentale problemene som har vært. Både vær og jernmalm avtalen som drøyer og drøyer. Vi vil mest sannsynlig se Q1 komme ut bedre enn Q4 2008 - Selv om ratene har kommet litt ned fra toppen. På Lloyds kan vi også lese mye god info her: http://www.lloydslist.com/ll/news/sector/i...?sectorCode=Dry - Ta en titt gjennom artikkelene her - Jeg er veldig bullish på GOGL og tørrlast. Det skal nevnes at jeg vil glede meg veldig til Billung satser på US og mulighetene for Nasdaq notering er store nå.. Forresten skal det nevnes at jeg kommer til å låne ut mine aksjer for shorting for å kjøpe enda flere med renter og honorar Lenke til kommentar
superinvestoren Skrevet 21. mars 2008 Del Skrevet 21. mars 2008 Forresten skal det nevnes at jeg kommer til å låne ut mine aksjer for shorting for å kjøpe enda flere med renter og honorar Tragisk at nordnet ikke tilbyr dette. Lenke til kommentar
ugotabanana Skrevet 24. mars 2008 Forfatter Del Skrevet 24. mars 2008 Forresten skal det nevnes at jeg kommer til å låne ut mine aksjer for shorting for å kjøpe enda flere med renter og honorar Tragisk at nordnet ikke tilbyr dette. Det må gå an få dem til å tilby dette. Prøver det først. Lenke til kommentar
Barcarolle Skrevet 12. april 2008 Del Skrevet 12. april 2008 (endret) Hvor finner jeg tørrbulk-news? (baltic dry, og andre indekser. Nyheter mm.) Endret 12. april 2008 av Barcarolle Lenke til kommentar
apegryn Skrevet 12. april 2008 Del Skrevet 12. april 2008 (endret) http://www.drybulkindex.com/ http://www.nordic-drybulk.info/ http://www.dryships.com/index.cfm?get=report Endret 12. april 2008 av tronni_87 Lenke til kommentar
Barcarolle Skrevet 12. april 2008 Del Skrevet 12. april 2008 (endret) Neat. Jeg kjøpte meg et par GOGL på fredag. I begynnelsen ble det litt penger, men så kom tallene fra GE og alt raste. Får håpe mandag starter pent, selv om jeg mistenker litt nedgang. P/E er latterlig lav i GOGL. Har ikke markedet tro på vekst, eller er aksjen bare ufattelig underpriset? Endret 12. april 2008 av Barcarolle Lenke til kommentar
apegryn Skrevet 12. april 2008 Del Skrevet 12. april 2008 mange er nok redde for ratene i årene fremover når flere skip kommer på markedet. Så lenge GOGL ikke står under 20 om et par år så er det likevel greit med penger å hente i utbytte. Fordelen med selskap som GOGL er den begrensede fallgropen. Jeg er likevel ikke like optimistisk som Cape, jeg prøver å være så realistisk som overhode mulig. Lenke til kommentar
ugotabanana Skrevet 12. april 2008 Forfatter Del Skrevet 12. april 2008 (endret) Neat. Jeg kjøpte meg et par GOGL på fredag. I begynnelsen ble det litt penger, men så kom tallene fra GE og alt raste. Får håpe mandag starter pent, selv om jeg mistenker litt nedgang. P/E er latterlig lav i GOGL. Har ikke markedet tro på vekst, eller er aksjen bare ufattelig underpriset? GOGL er billig - Det er estimert utbytte på 50% over 2008 og 2009. Underliggende verdier ligger på 37,- per aksje. P/E: 5-6 Jeg er fortsatt med skuta og vil være det. Endret 12. april 2008 av Cape Lenke til kommentar
apegryn Skrevet 12. april 2008 Del Skrevet 12. april 2008 estimatet er vel cirka 1-1,5 dollar årlig i 08 og 09. La oss da si ett snitt på 1,25 dollar. Det vil gi rundt 11-13 kr i utbytte tilsammen, gitt at dollaren står mellom 4,40 og 5,20 (Og jeg ser ikke dollaren styrke seg med det første). Med dagens kurs som utgangspunkt (27,00 kr) vil det tilsvare mellom 40-48%. For å i det hele tatt tape på det må altså kursen lavere enn 15 kr innen to år. Hvilket fortsatt er mulig, men jeg ser ikke på det som sannsynlig. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå