blomstkraft Skrevet 9. november 2007 Del Skrevet 9. november 2007 Hei! Jeg har nettopp satt sammen min nye maskin, men fungerer ikke som forventet Når jeg starter opp maskinen så får jeg opp følgende melding: CMOS Checksum Bad ******Warning: Unknown Processor Revision****** The processor(s) installed on your system are of an unknown revision. Please contact your BIOS vendor for appropriate updates. Fatal Error... System Halted. HELP PLEASE!! Lenke til kommentar
Pastafarian Skrevet 9. november 2007 Del Skrevet 9. november 2007 Sier bare at det er en ukjent prosessor. Du må mest sannsynlig oppgradere bios, noe som ikke er så lett om du ikke får startet maskinen. Prøv å resette bios. Post hardware Lenke til kommentar
blomstkraft Skrevet 9. november 2007 Forfatter Del Skrevet 9. november 2007 Sier bare at det er en ukjent prosessor. Du må mest sannsynlig oppgradere bios, noe som ikke er så lett om du ikke får startet maskinen. Prøv å resette bios. Post hardware Vell, "resette bios", er det ikke bare å ta ut batteriet på HK da? :!: Lenke til kommentar
Pastafarian Skrevet 9. november 2007 Del Skrevet 9. november 2007 Er også mulig. Husk å nappe ut strømkabelen først. Lenke til kommentar
blomstkraft Skrevet 9. november 2007 Forfatter Del Skrevet 9. november 2007 Er også mulig. Husk å nappe ut strømkabelen først. Hehe, lol! Det ble ikke noe bedre, samme melding kommer fram Hvordan kan jeg oppgradere BIOSen da? Lenke til kommentar
Pastafarian Skrevet 9. november 2007 Del Skrevet 9. november 2007 Umulig om du ikke får startet PC-en/ikke kommer inn i bios Du har fortsatt ikke postet HW! Du kan for å ha gjort det prøve med 1 minnebrikke Lenke til kommentar
blomstkraft Skrevet 9. november 2007 Forfatter Del Skrevet 9. november 2007 Umulig om du ikke får startet PC-en/ikke kommer inn i bios Du har fortsatt ikke postet HW! Hva mener du? Du kan for å ha gjort det prøve med 1 minnebrikke Hvilken minnebrikke? USB? lol :!: Lenke til kommentar
Pastafarian Skrevet 10. november 2007 Del Skrevet 10. november 2007 Hvilke komponenter har du i datamaskinen din? RAM Lenke til kommentar
blomstkraft Skrevet 10. november 2007 Forfatter Del Skrevet 10. november 2007 (endret) Hvilke komponenter har du i datamaskinen din? RAM RAM: DDR2 800 CPU AMD AM2 64 6000+ Skjermkort: nVidia 8800 (Kommer vel på det samme) HK: MSI K9N SLI Platinum Endret 10. november 2007 av blomstkraft Lenke til kommentar
Pastafarian Skrevet 10. november 2007 Del Skrevet 10. november 2007 Tror bare du skal sende en mail til butikken hvor du kjøpte hovedkortet og forklare problemet. Er ganske sikkert prosessor som ikke er støttet av bios. Om du vil prøve å løse problemet selv: Bytt til en CPU som er støttet, oppdater bios og montere X2-6000 igjen. Kanskje du kjenner noen som har en annen AM2 CPU liggende. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå