IMG_123 Skrevet 9. november 2007 Del Skrevet 9. november 2007 Ja det stemmer. Mitt relativt nye Canon 40D har fått lus. Bladlus for å være mer nøyaktig. Det har stått på et bord sammen med en blomst, og når jeg skulle fotografere litt med det idag, så jeg til min forferdelse at det var innvadert av de små grønne skapningene. Jeg ble litt overasket, blåste/knipset vekk noen lus, og satte fra meg kameraet igjen (ikke på det samme bordet:P). Nå er jeg bare litt redd for at de kan ha kommet seg inn i selve kameraet.. Jeg har ikke tatt av objektivet eller noe sånt, så jeg ville jo tro det er ganske så tett, men hva vet vel jeg.. Noen som har vært borti noe lignende? Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 9. november 2007 Del Skrevet 9. november 2007 Hadde ikke vært så bekymret - det er lite i et kamera som en bladlus kan spise. Ta av objektivet om et par dager, og blås rent med en manuell blåsebelg, så er du sikker. Tom Lenke til kommentar
Gissan Skrevet 9. november 2007 Del Skrevet 9. november 2007 (endret) Hadde ikke vært så bekymret - det er lite i et kamera som en bladlus kan spise. Problemet oppstår når bladlusene inntar kameraets indre kretsløp. EDIT: Glemte et ord. Endret 9. november 2007 av Gissan Lenke til kommentar
Foxteren Skrevet 10. november 2007 Del Skrevet 10. november 2007 Kanskje det kommer vær- og innsektstetting på neste generasjons kameraer Lenke til kommentar
turnipkongen Skrevet 10. november 2007 Del Skrevet 10. november 2007 ahh, minner meg om den gode gamle gameboy-en min, for mange år sidan satt eg å spelte ein temmelig nidrig rip-off av mario, så kom ett innsekt krypende mellom skjermen og glasset over, ''smart'' som eg var trykkte eg like godt på skjermen og moste det lille faenskapet, hehe. Lenke til kommentar
IMG_123 Skrevet 10. november 2007 Forfatter Del Skrevet 10. november 2007 Hehe, har tatt litt bilder med det idag, og kunne ikke se noen lus Ser ut til at det gikk bra for denne gang Lenke til kommentar
Ni kon Skrevet 10. november 2007 Del Skrevet 10. november 2007 Det er ikke bladlus du skal bekymre deg for, men linselus er noe som kan gi grå hår Lenke til kommentar
Gjest Slettet-Pqy3rC Skrevet 12. november 2007 Del Skrevet 12. november 2007 Det er vel dette som kalles "en bug" ... Lenke til kommentar
badmuslim Skrevet 15. november 2007 Del Skrevet 15. november 2007 Gimme more gimme more! Dette ville den tørrvittige engelsklæreren min ifra ungdomsskoletida ledd godt av... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå