Gå til innhold

BK: Første dag med snø (og D80!)

Speik

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg likte egentlig det gress bildet, stemmer det Juliess sier at det ikke er det mest spennende motivet jeg har sett, men likte det med lyset og skyggen, kunne kanskje vært en anelse lysere.

det andre bildet ditt trur jeg kunne gjort seg hvis du hadde kuttet det litt, så du hadde fått ut isolert noen av de bærene eller hva det er for noe, blir litt mye på høyresiden. men det med rekkverket synes jeg fungerte ganske bra

tredje bildet var ikke så mye å kommentere...

Lenke til kommentar
Jeg likte det andre bildet, men du burde fjernet gulskjæret. Det er litt, men heldigvis ikke like mye som på det siste.

Har justert hvitbalansen slik jeg ville ha den. Det siste bildet skulle være "varmt", og da passet det med en anelse gulskjær.

Vet forøvrig at de ikke ble akkurat 100% fokusert. Det viser seg at er veldig vanskelig på 200mm med 30 sekunders eksponering.

Lenke til kommentar
Jeg likte det andre bildet, men du burde fjernet gulskjæret. Det er litt, men heldigvis ikke like mye som på det siste.

Har justert hvitbalansen slik jeg ville ha den. Det siste bildet skulle være "varmt", og da passet det med en anelse gulskjær.

Når jeg kommenterer et bilde skal jeg ta utgangspunkt i at du har eksponert og etterbehandlet bildet slik du ønsker. Grunnen til at du ønsker kommentarer fra meg er fordi du vil ha innspill på din gjennomførelse. Når jeg gir deg en kommentar om at du burde spart deg for gulskjæret, tar jeg utgangspunkt i at du har valgt å tilføre bildet gulskjær - enten i eksponeringsprosessen eller i etterbehandlingsprosessen.

Igjen, du ba om kommentarer til bildet, og du har bevisst gitt det er gulskjær, som gjør snøens farge unaturlig. Jeg likte det ikke, og synes alle bilder av snø burde gjengi rett farge - faktisk ikke en farge i det hele tatt. Derfor anbefalte jeg deg å fjerne gulskjæret ved å omgjøre den gule fargen i snøen til den hvite. Det vil gjøre resten av bildet mindre gult, og dermed - i mine øyne - gjøre bildet bedre.

Så tenk deg litt om før du kommenterer en kritikk gitt av andre forumbrukere. Det er vel tross alt en grunn til at du legger ut bilder her?

Red.: En T ble til en H.

Endret av Gissan
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...