Speik Skrevet 9. november 2007 Rapporter Del Skrevet 9. november 2007 Idag kom endelig mitt nye D80! Bildene nedenfor er de første jeg tok med det nye kameraet, sammen med en Tamron 18-200mm @ 200mm. ISO 100, F6, 30 sec lukker Lenke til kommentar
Notatblokk Skrevet 9. november 2007 Rapporter Del Skrevet 9. november 2007 Det første bildet ser ut som om du har gått ut og tatt bilde rett ned i gresset, altså ikke særlig spennende. De to andre blir også litt kjedelige i mine øyne. Kanskje mer spennende/abstrakte former hadde gjort seg? Bare ideer, altså Lenke til kommentar
ferik Skrevet 10. november 2007 Rapporter Del Skrevet 10. november 2007 Jeg likte egentlig det gress bildet, stemmer det Juliess sier at det ikke er det mest spennende motivet jeg har sett, men likte det med lyset og skyggen, kunne kanskje vært en anelse lysere. det andre bildet ditt trur jeg kunne gjort seg hvis du hadde kuttet det litt, så du hadde fått ut isolert noen av de bærene eller hva det er for noe, blir litt mye på høyresiden. men det med rekkverket synes jeg fungerte ganske bra tredje bildet var ikke så mye å kommentere... Lenke til kommentar
IceFox Skrevet 11. november 2007 Rapporter Del Skrevet 11. november 2007 Synes også det andre bildet ble ganske bra. Absolutt noe som er brukbart De andre var dessverre ikke noe særlig, grunnet mangel på spennende komposisjon... Lenke til kommentar
Gissan Skrevet 12. november 2007 Rapporter Del Skrevet 12. november 2007 Jeg likte det andre bildet, men du burde fjernet gulskjæret. Det er litt, men heldigvis ikke like mye som på det siste. Lenke til kommentar
Zingzing Skrevet 12. november 2007 Rapporter Del Skrevet 12. november 2007 De to første var uskarpe Lenke til kommentar
Gissan Skrevet 12. november 2007 Rapporter Del Skrevet 12. november 2007 De to første var uskarpe Isåfall var ikke akkurat det siste så veldig mye bedre.. Lenke til kommentar
Zingzing Skrevet 12. november 2007 Rapporter Del Skrevet 12. november 2007 De to første var uskarpe Isåfall var ikke akkurat det siste så veldig mye bedre.. Litt bedre Men det virker som det ikke har vært fokus på noe spesielt på alle bildene Lenke til kommentar
Speik Skrevet 12. november 2007 Forfatter Rapporter Del Skrevet 12. november 2007 Jeg likte det andre bildet, men du burde fjernet gulskjæret. Det er litt, men heldigvis ikke like mye som på det siste. Har justert hvitbalansen slik jeg ville ha den. Det siste bildet skulle være "varmt", og da passet det med en anelse gulskjær. Vet forøvrig at de ikke ble akkurat 100% fokusert. Det viser seg at er veldig vanskelig på 200mm med 30 sekunders eksponering. Lenke til kommentar
Gissan Skrevet 13. november 2007 Rapporter Del Skrevet 13. november 2007 (endret) Jeg likte det andre bildet, men du burde fjernet gulskjæret. Det er litt, men heldigvis ikke like mye som på det siste. Har justert hvitbalansen slik jeg ville ha den. Det siste bildet skulle være "varmt", og da passet det med en anelse gulskjær. Når jeg kommenterer et bilde skal jeg ta utgangspunkt i at du har eksponert og etterbehandlet bildet slik du ønsker. Grunnen til at du ønsker kommentarer fra meg er fordi du vil ha innspill på din gjennomførelse. Når jeg gir deg en kommentar om at du burde spart deg for gulskjæret, tar jeg utgangspunkt i at du har valgt å tilføre bildet gulskjær - enten i eksponeringsprosessen eller i etterbehandlingsprosessen. Igjen, du ba om kommentarer til bildet, og du har bevisst gitt det er gulskjær, som gjør snøens farge unaturlig. Jeg likte det ikke, og synes alle bilder av snø burde gjengi rett farge - faktisk ikke en farge i det hele tatt. Derfor anbefalte jeg deg å fjerne gulskjæret ved å omgjøre den gule fargen i snøen til den hvite. Det vil gjøre resten av bildet mindre gult, og dermed - i mine øyne - gjøre bildet bedre. Så tenk deg litt om før du kommenterer en kritikk gitt av andre forumbrukere. Det er vel tross alt en grunn til at du legger ut bilder her? Red.: En T ble til en H. Endret 13. november 2007 av Gissan Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå