janken Skrevet 3. februar 2003 Del Skrevet 3. februar 2003 Jeg tenker å skaffe meg en god e-postadresse og vurderte da og kjøpe meg webhotell. Jeg har merket meg at det er ganske dyrt om en vil ha stor plass på hjemmesiden. Derfor kom jeg på noe som er vel mulig? Kan jeg ha hjemmesiden på min egen maskin også e-post en? Siden jeg har adsl og er ofte på går vel det greit. Da er det vel berre domenet som koster eller? Takker for svar Lenke til kommentar
Ueland Skrevet 3. februar 2003 Del Skrevet 3. februar 2003 koster jo bare 39kr mnd.. men ja du kan ha alt på din maskin Lenke til kommentar
agvg Skrevet 3. februar 2003 Del Skrevet 3. februar 2003 Kan jeg ha hjemmesiden på min egen maskin også e-post en? Siden jeg har adsl og er ofte på går vel det greit. Da er det vel berre domenet som koster eller? Takker for svar Jeg kjører to domener med e-post på min ADSL-linje, jeg kjører clarlconnect på en PP200, e-post, web, fil, FTP og filtjener for windows surrer og går på den. Lenke til kommentar
Civilix Skrevet 3. februar 2003 Del Skrevet 3. februar 2003 går fint å kjøre både e-post og hjemmeside på din egen maskin...men ville ikke anbefalt å kjøre det på spill-/jobb-maskinen din, da du gjerne vil ha slike tjenester oppe 24/7. For å gjøre det lettest mulig kan du sette opp en windows maskin(98,NT,2000 eller XP, allt duger) med IIS-server til hjemmeside(finnes på windows-cd'n), og MailEnable( www.mailenable.com ) til e-post... problemet med dette er seff sikkerheten...men hvis du kjører WU ofte skal det vel gå bra. Kan også sette opp en linux eller *bsd server og da bruke apache og et eller annet mail program(finner sikkert noe på sourceforge.net eller i ports på bsd), problemet her er at du trenger litt mere kompetanse for å få det til å fungere. Lenke til kommentar
Ueland Skrevet 3. februar 2003 Del Skrevet 3. februar 2003 apache i windows funker fint det :-) få tak i et ferdigoppsett så går det bra for eks EzPublish ..developer.ez.no er genialt bra, har apache mysql osv i ett Lenke til kommentar
zuhr Skrevet 3. februar 2003 Del Skrevet 3. februar 2003 fyr opp apache. Kjekkeste er å fyre opp en linux server med qmail og apache som hoster det hele selv :o Lenke til kommentar
Serqevx Skrevet 3. februar 2003 Del Skrevet 3. februar 2003 ServeTheWorld tilbyr jo 1000MB plass gjennom QXL til 39,- i mnd. Har dette selv og det funker bra Mye bedre enn å hoste slike ting selv. Ellers kan du sikkert få en subkonto/email adresse av meg hvis du er interessert..? Ta kontakt. Lenke til kommentar
Gjest mafister Skrevet 3. februar 2003 Del Skrevet 3. februar 2003 apache i windows funker fint det :-)få tak i et ferdigoppsett så går det bra for eks EzPublish ..developer.ez.no er genialt bra, har apache mysql osv i ett Apache kjører nok fint som localhost/test server, men man skal helst ikke sette opp Apache som webserver på Windows maskiner. Hvis man absolutt MÅ sette opp Apache så må det være på en Win NT maskin, aldri, aldri installer Apache på Win 9x. Apache på UNIX baserte OS er derimot super-stabilt. Lenke til kommentar
Civilix Skrevet 3. februar 2003 Del Skrevet 3. februar 2003 apache i windows funker fint det :-)få tak i et ferdigoppsett så går det bra for eks EzPublish ..developer.ez.no er genialt bra, har apache mysql osv i ett eZ Publish(liten 'e' stor 'Z') er ikke akkurat nybegynner suff da, vil heller anbefale f.eks. phpnuke(.org) hvis man absolutt skal ha noe CMS til websidene, der er det vertfall kode som man kan bli klok på(og man trenger heller ikke kunne noe php-kode for å bruke det). Men for all del, ezp er jo totalt overlegent, hvis man da har tid og kunnskap(eller penger da). Lenke til kommentar
janken Skrevet 3. februar 2003 Forfatter Del Skrevet 3. februar 2003 Jeg har fått gode svar på spørsmålet mitt og takker alle som bidrog. Dette med å sette opp hjemmeside/epost på egen pc virker spennende, så jeg kommer nok til å prøve på det en gang i fremtiden. Men det tilbudet på QXL var jo unektelig BILLIG da..... Regner med at det kun er for det første året eller? Lenke til kommentar
Fuel Skrevet 3. februar 2003 Del Skrevet 3. februar 2003 du kan få en e-post adresse på doment mitt er bare delt ut 8 andre så ønsket navn er nok ledig Lenke til kommentar
hemo Skrevet 4. juni 2003 Del Skrevet 4. juni 2003 Eg hadde IIS med FP2002 Server utvidingar på ein Windows XP Pro. Problemet her var at serveren fort sa "server bisy, try again l8r" - og eg tror grensa gjekk ved ca. tre samtidige brukarar. Lenke til kommentar
Josten Skrevet 4. juni 2003 Del Skrevet 4. juni 2003 du kan få en e-post adresse på doment mitt er bare delt ut 8 andre så ønsket navn er nok ledig hva er domenet ditt? Lenke til kommentar
laaknor Skrevet 4. juni 2003 Del Skrevet 4. juni 2003 Fyr opp en Clarkconnect box på en litt eldre hardware. fungerer veldig bra, og er såpass nybegynnervennlig, at du kan kjøre systemet opp før og lære linux på den, mens du kjører det.... Selv drifter jeg en clarkconnect box på en 1Mbit catch SDSL med relativt høy belastning på 133MHz (er webserver & mailserver for GlobeLAN, med noen hundre deltagere som skal registrere seg for plass ol. kan det bli endel belastning)..... Han som server'n står hos har aldri hatt Linux inne på arbeidsstasjonen sin engang, og han begynner å bli ganske dreven på console'n Lenke til kommentar
rLnd Skrevet 4. juni 2003 Del Skrevet 4. juni 2003 ServeTheWorld tilbyr jo 1000MB plass gjennom QXL til 39,- i mnd. Har dette selv og det funker bra Mye bedre enn å hoste slike ting selv. Ellers kan du sikkert få en subkonto/email adresse av meg hvis du er interessert..? Ta kontakt. Jeg har også ServeTheWorld og er veldig fonøyd med de. Vil du ha det til den prisen så kjører de gjevnlig kampanjer 1GB lagring og 5GB transfer for 39,- er ikke dårlig... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå