shadow_ Skrevet 9. november 2007 Rapporter Del Skrevet 9. november 2007 Hei, Etter en lengre pause fra WoW så har jeg startet å spille litt igjen på min lvl 47 human warlock. 99% av tiden spiller jeg sammen med en 47 dwarf priest. Stort sett så har vi benyttet følgende taktikk: - Sende inn Voidwalker i en gruppe på 3-4 mobs - Hive dots på alle mobs - Wande en etter en til døde Dette har fungert ganske greit på mobs som er 2-3 levels lavere enn oss, men det største problemet er at VW ikke alltid klarer å holde agro på hele gruppa og dermed angriper oss i stedet. I tillegg må VW heales etter hvert angrep. Lurer derfor på om det er noen andre som har tips til en god taktikk vi kan benytte. Har lekt litt med tanken på å bruke Imp for group buff, og Hellfire+healing fra prest til å ta ned hele grupper, men er usikker på hvor effektivt dette vil være. Jeg (warlock) har stort sett poeng i affliction treet, mens priest er Shadow + wand spec. Alle tips mottas med stor takk Lenke til kommentar
IkkjeOleJørgen Skrevet 9. november 2007 Rapporter Del Skrevet 9. november 2007 Imp, warlock full affliction full dot, drain life = win. Ikke tenk på aggro, som affliction warlock kan du tanke selv. Lenke til kommentar
shadow_ Skrevet 9. november 2007 Forfatter Rapporter Del Skrevet 9. november 2007 Imp, warlock full affliction full dot, drain life = win. Ikke tenk på aggro, som affliction warlock kan du tanke selv. Joda fungerer greit til solo play det der, men poenget er at jeg gjerne vil utnytte at jeg er i gruppe med en priest. Driver å grinder Dark Iron folka i Searing Gorge for xp + rep. og ser for meg at det må finnes en mer effektiv måte å få tatt ned flere mobs på (gjerne flere om gangen). Lenke til kommentar
Gjest Slettet-PJ3x8Q2w Skrevet 9. november 2007 Rapporter Del Skrevet 9. november 2007 Imp, warlock full affliction full dot, drain life = win. Ikke tenk på aggro, som affliction warlock kan du tanke selv. Joda fungerer greit til solo play det der, men poenget er at jeg gjerne vil utnytte at jeg er i gruppe med en priest. Driver å grinder Dark Iron folka i Searing Gorge for xp + rep. og ser for meg at det må finnes en mer effektiv måte å få tatt ned flere mobs på (gjerne flere om gangen). Affliction -> instant cast på mobs -> tank -> priest healer deg Lenke til kommentar
shadow_ Skrevet 9. november 2007 Forfatter Rapporter Del Skrevet 9. november 2007 Affliction -> instant cast på mobs -> tank -> priest healer deg Er litt skeptisk til hvor bra det der vil fungere dersom målet er å ta flere mobs samtidig. La oss si at jeg angriper en gruppe på 4 mobs. Dersom jeg skal hive CoA, Corruption, Siphon Life og Immolate på samtlige av disse, så er vi oppe i en total cast time på (1+1+1+2) * 4 = 20sec. før alle mobs har dots. I løpet av denne tiden må vi regne med at priest må heale. Sjangsen er vel da temmelig stor for at han aggroer i allefall de mobsene som jeg ikke har fått kastet dots og gjort noe damage på enda? Eller hva tror dere? Er virkelig Hellfire og Rain of Fire så ubrukelige? Selv med en priest til å heale? Drømmen er som sagt å ta hele grupper med mobs samtidig for å få mest xp/hr +rep/hr. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-PJ3x8Q2w Skrevet 9. november 2007 Rapporter Del Skrevet 9. november 2007 DU puller ikke 4 mobs før du hiver på DoTs.... O_O Lenke til kommentar
shadow_ Skrevet 9. november 2007 Forfatter Rapporter Del Skrevet 9. november 2007 (endret) DU puller ikke 4 mobs før du hiver på DoTs.... O_O Formulerte meg kanskje litt dumt der.. Hiver jo først dots på mob nr1, så på mob nr2 etc. Men sjangsen er vel fortsatt stor for at jeg må heales før den siste moben har tatt nok damage til å fortsette å angripe meg dersom priesten critter med en heal. Andre tilfeller er jo hvor mobsene står så tett at man faktisk puller 3-4 stk bare ved å kaste dots på en av de. Men drister meg igjen til å spørre om warlock AoE er så elendig som alle skal ha det til? Edit: Leif Endret 9. november 2007 av shadow_ Lenke til kommentar
Tbau5 Skrevet 10. november 2007 Rapporter Del Skrevet 10. november 2007 DU puller ikke 4 mobs før du hiver på DoTs.... O_O Men drister meg igjen til å spørre om warlock AoE er så elendig som alle skal ha det til? Edit: Leif Ja. Drit i immolate: bruk CoA+Corr+SL+SW:P, og drain/wand til døde. Putt alt av talentpoeng i affliction. Et lite tips er også AoE-fear, dere har jo to stykker, bruk dette til å redusere healing og mere draining uten interrupts. Dette er et forslag til talentoppsett for deg, tipper at du ikke har mye spell damage. Lenke til kommentar
Whiteshit Skrevet 10. november 2007 Rapporter Del Skrevet 10. november 2007 Er ikkje så rutinert når det gjelder lock, men testa en 70 til en kompis engang. Det var 2-3 dots og fear, rinse and repeat til du har gjort det på 4-5 mobs. Funka bra det..var ikkje noken som fikk inn slag =) Har likevel mine teorier om at det ikkje er veien å gå..sidan eg ikkje trur eg har sett andre gjer det sånn ^^ Lenke til kommentar
shadow_ Skrevet 10. november 2007 Forfatter Rapporter Del Skrevet 10. november 2007 Takker for svar Har som sagt stort sett alt av talents i Affliction, og jobber meg mot en build ala. dette. Vil gjerne ha de 3 poengene i Improved Imp, ettersom Blood Pact blir 30% bedre. Regner med at jeg kommer til å prøve litt forskjellige taktikker sammen med priesten, for å se hva som fungerer best.. Leeenge siden jeg har spilt Warlock Torinogut: Har +88 shadow dmg, så er ikke helt ekstremt nei Lenke til kommentar
Tbau5 Skrevet 10. november 2007 Rapporter Del Skrevet 10. november 2007 88 er bra for din level. Men du bør vurdere å ha med nightfall synes jeg, kommer til å procce en del hvis du har en 4-5 mobs dottet + en drain på dem. Lenke til kommentar
LordArild Skrevet 10. november 2007 Rapporter Del Skrevet 10. november 2007 Enig med han over, Nightfall er utrolig morsomt, pluss at du får litt ekstra burst Lenke til kommentar
Jørgen Sørheim Skrevet 10. november 2007 Rapporter Del Skrevet 10. november 2007 (endret) Jeg ville tatt noe sånn, fokusert 100% på dots, AoE-fear og DP. Dots er latterlig mana-effektive, så glem SB, Nightfall og drain life. Med 5/5 Supression slipper du også å bekymre deg for irriterende resists. Du får skjold av priesten, du dotter opp en 4-5 mobs (SL -> CoA -> Corr) og fearer dem med howl. Bruk DP/LT en gang eller to om nødvendig, og bruk drain soul på en av de første mobbene. For priesten er det vel best å gå disc (+ renew/focus i holy og spirit tap i shadow), heale med renew og bruke MB på mobs som er på 10% eller så. Ellers wanding og fear om det er behov for det. Selv om det kan være kjipt å henge i bakgrunnen, så er det han som vil være det svakeste leddet mtp mana og drikking. Om du har skikkelig healing bak deg, kan du fint bytte ut en del gear med f.eks. shadoweave og "of shadow wrath" uten å bekymre deg for å dø i hytt og pine, og i tillegg kan du holde det gående i en evighet. Om priesten skal være shadow og gi full pupp, blir det gjerne mindre pulls og mer mana kastet bort på dots som ikke ticker helt ut. Dine dots er også mer mana-effektive, ta f.eks. SW: P på lvl50 (385 mana) og CoA på lvl48 (170 mana). Endret 10. november 2007 av psilocybe Lenke til kommentar
MrSifter Skrevet 10. november 2007 Rapporter Del Skrevet 10. november 2007 Jeg levlet priesten min sammen med en warlock kompis. Han var affliction og jeg shadow. Vi sprang inn, fearet. Dottet alt, fearet på nytt og loota. Lenke til kommentar
Inge_P Skrevet 10. november 2007 Rapporter Del Skrevet 10. november 2007 (endret) Jeg spiller sammen med en shadow priest hele tiden. Vi er for øyeblikket lvl49 begge to. Vi har gått ZF alene mange ganger, ikke hele, men inn til gravplassen der en veldig fin staff dropper. Jeg sender inn VW for å tanke 2, vi dreper en sammen, og så tar vi de etter tur. Muligens ikke den mest effektive måten, men den funker. En annen måte ville vært å bruke sacrifice+hellfire, men usikker på om dette er så veldig bra for mana'n. Når jeg spiller solo, så har jeg en fast rutine på non-elites. Shadowbolt+immolate+fear+resten av dots. Da pleier de å være død får de kommer tilbake, og jeg kan begynne på nytt før de er døde. Dark Pact + Imp = et veldig fint mana batteri(imp på passiv mode) Hvis du skal bruke fear når du grinder, vær sikker på at det ikke er noen andre du kommer til å pulle, og hvis det er tilfelle, fear mob'n og rygg/løp tilbake til et sikkert sted. Mob'n vil ikke løpe lengre vekk enn en gitt avstand, så du kan sperre den fra å løpe for langt. Eller bruk curse of recklessness for a jojo-fear'e dem. Lykke til, og kom med flere tips til hvordan shadowpriest+lock skal samarbeide. Skal holde et øye med denne tråden. PS. Jeg er affliction forresten. resten av DOTs = corruption,agony,siphon,shadow embrace(kun instant = 4.5-5.0 sec for å få på de dot'ne, 645mana for alle på lvl49) Endret 10. november 2007 av need4sms Lenke til kommentar
shadow_ Skrevet 13. november 2007 Forfatter Rapporter Del Skrevet 13. november 2007 Takker igjen for svar folkens Etter litt bytting av armor (er tailor) har jeg nå 123 +shadow damage, noe som hjelper godt. Tror også vi har funnet en temmelig grei metode for å ta ned mange mobs fort: - Kaste CoA, Corr, SL, SW:P på mob1 - Gjenta på mob2, mob3 og evt. flere. - Priest kaster renew på meg (warlock) og evt. Vampiric Embrace på mobs dersom health begynner å bli lav. - Howl of Terror - Priest healer dersom det trengs, ellers wand wand wand - Evt. pulls som følge av Howl of Terror følges opp med dots og fear/howl Med litt innøving så ser det ut til at dette fungerer veeeeldig greit. Vi kan hoppe direkte til neste gruppe så fort mobene begynner å dø og har ca null nedetid pga. mana. Eneste ulempe med denne taktikken er at priest ikke kan være i shadow form og dermed får litt lavere dps. Bruker for øvrig Imp som manapool med Firebolt slått av. Lenke til kommentar
Inge_P Skrevet 14. november 2007 Rapporter Del Skrevet 14. november 2007 Tror også vi har funnet en temmelig grei metode for å ta ned mange mobs fort:- Kaste CoA, Corr, SL, SW:P på mob1 - Gjenta på mob2, mob3 og evt. flere. - Priest kaster renew på meg (warlock) og evt. Vampiric Embrace på mobs dersom health begynner å bli lav. - Howl of Terror - Priest healer dersom det trengs, ellers wand wand wand - Evt. pulls som følge av Howl of Terror følges opp med dots og fear/howl (...)og har ca null nedetid pga. mana. Eneste ulempe med denne taktikken er at priest ikke kan være i shadow form og dermed får litt lavere dps. Bruker for øvrig Imp som manapool med Firebolt slått av. Jeg spiller sammen med en priest som ikke kan fordra å gå ut av shadowform. Så den taktikken kan ikke funke for oss dessverre. Men nå på lvl50 får hun mana tics samtidig som hp tics via Vampiric Touch som talent. Som affliction lvl50, så har jeg fått Unstable Affliction. Så her er mitt tips for lvl50+ shadowpriest+lock; 325mana Vampiric Touch(1.5sec cast, 15sec tikker) 270mana Unstable Affliction(1.5sec cast, og 18sec tikker) 385mana SW:Pain(instant 18sec tikker) 285mana Fear(1.5sec cast, 15sec fear) 135mana Mind Flay(3sec channeling) 250mana SL(instant 30sec tikker) 170mana CoA(instant 24sec tikker) 225mana Corr(instant 18sec tikker) 1200mana på Warlock 845mana på Priest Begge starter med 1.5sec casts, priest hiver på tikker for så å sakke mob'n ned, warlock fearer samtidig, og hiver på resten av tikkerne. Så er det bare å la den løpe og dø. NEXT! Med Imp som mana batteri er det bare 2 trykk på knappen, og mana'n er full igjen, itillegg til Vamp. Touch som gir oss; "(..)and causes all party members to gain mana equal to 5% of any Shadow spell damage you deal." Dette er tikk og stikk metoden. Tikk->Fear->Next->osv.. Jeg er klar over at priest'n ikke gjør sitt beste i denne kampen, men priesten har også vanskeligere for å få mana. Det er bedre å gjøre det sånn enn å måtte bruke gull på manadrikk. ...syns jeg. Nå har jeg faktisk ikke prøvd dette ut i praksis, men det burde funke greit. Alt skjer iløpet av 7-9sekunder, så er det neste mob. Om dette funker nonstop, så blir jeg glad. Lenke til kommentar
Jørgen Sørheim Skrevet 14. november 2007 Rapporter Del Skrevet 14. november 2007 Bortkastet mana, og det kommer ikke til å fungere nonstop. Du kan holde på en stund, men når priesten kaster bort 1/4 av manaen sin per mob, blir det drikking. Om du hiver på CoA eller SL som varer i 24 og 30 sekunder, og mobben dør etter 10.. hvorfor gidde? VT gir 5% av skaden tilbake som mana, og hvis VT+SW:P får ticket 2-3 ganger før mobben dør, holder ikke det til noenting. Lenke til kommentar
samebob Skrevet 14. november 2007 Rapporter Del Skrevet 14. november 2007 Jeg (warlock) og en balance druid driver å lvler sammen. Jeg bruker Siphon life coruption og Curse of agony og caster de på alle mobs jeg ser og han slenger hots på meg og insectswarm på mobsen. så når jeg har 5-6 mobs på meg lifedrainer jeg. noenganger så rooter druiden og jeg fearer da klarer vi 7-8 mobs samtidig Lenke til kommentar
Inge_P Skrevet 14. november 2007 Rapporter Del Skrevet 14. november 2007 (endret) Bortkastet mana, og det kommer ikke til å fungere nonstop. Du kan holde på en stund, men når priesten kaster bort 1/4 av manaen sin per mob, blir det drikking. Om du hiver på CoA eller SL som varer i 24 og 30 sekunder, og mobben dør etter 10.. hvorfor gidde? VT gir 5% av skaden tilbake som mana, og hvis VT+SW:P får ticket 2-3 ganger før mobben dør, holder ikke det til noenting. Ahh, sry, jeg forklarte nok ikke bra nok. Mob'n dør ikke etter 7-9sec, men vi bare lar den løpe, og går videre til neste. Når vi har på alle tikkerne på mob2, så har kanskje mob1 dødd. 1/4 av mana'n til priest'n..og da blir det drikking etterhvert..vel, da kan vi bare droppe Mind Flay kanskje..? Jeg får på alle tikkerne før mob'n er ute av rekke vidde uansett. VT+SW:P får tikket kanskje 4-5 ganger forresten. Men som sagt, har ikke testet det enda, og i teorien høres det jo greit ut, men i praksis er det noe helt annet. Resists etc.. Endret 14. november 2007 av need4sms Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå