Martin-sama Skrevet 10. november 2007 Del Skrevet 10. november 2007 I tillegg til Roland Cube 30X som er nevnt, kan jeg anbefale VOX AD15VT, har selv 30w versjonen og er veldig fornøyd. Mange lydmuligheter, alt fra gode cleans, rock og metal Lenke til kommentar
Arne Skrevet 11. november 2007 Forfatter Del Skrevet 11. november 2007 Takk skal de ha! Far min fortalde om noko som heit fender stratokaster, og at det skulle være veldig bra. Ein kammerat av meg sa at dei kosta 10k, er dei verdt så mykje (tenker på lyd og lettspeltheit)? Lenke til kommentar
Konnis Skrevet 11. november 2007 Del Skrevet 11. november 2007 Prisen varierer, her er en til 5000kr og her er en til 8000kr. Personlig ville jeg gått for en Epiphone Les Paul Standard, men smaken er som baken. Lenke til kommentar
Arne Skrevet 11. november 2007 Forfatter Del Skrevet 11. november 2007 Ja. les paul standard er ein veldig god gitar. Eg var hos ein kamerat og prøvde han i dag, veldig bra! Lenke til kommentar
Arne Skrevet 18. november 2007 Forfatter Del Skrevet 18. november 2007 No skal eg og fadern på hagstrøm, kanskje på onsdag, og eg lurer på lydmessig og lettspelbarheitmessig (for eit ord) om det er forskjel på gitarane i den prisklassen, mellom t.d epiphone Les Paul Standard og stratokaster. Det er ikkje sikkert vi skal kjøpe no på onsdag, men eg kan jo være heldig... Lenke til kommentar
Bønne Skrevet 18. november 2007 Del Skrevet 18. november 2007 (endret) . Endret 6. februar 2017 av Bønne Lenke til kommentar
Arne Skrevet 19. november 2007 Forfatter Del Skrevet 19. november 2007 Takk Mr. Bønne! No er det berre å vente å sjå! Lenke til kommentar
Arne Skrevet 22. november 2007 Forfatter Del Skrevet 22. november 2007 Sorry at eg bumpar her, men eg lurar på ein ting til ang. bestilling på nettet. Viss eg bestiller varer frå utlandet, må eg betale meirverdiavgift på dei då? Lenke til kommentar
JacobDW Skrevet 22. november 2007 Del Skrevet 22. november 2007 mest sannsynelig ja....kjipe greier Lenke til kommentar
Ṱormod Skrevet 22. november 2007 Del Skrevet 22. november 2007 Du må betale 25% mva og et tollgebyr på fra 100-200kr. For å finne ut om det lønner seg må du legge til frakt og gange den prisen med 1.25. Med bestilling fra USA og Japan lønner det seg ofte. Det varierer selvsagt fra merke til merke. Jeg ser både VOX og Roland forsterkere er nevnt. Begge to er like gode, men jeg synes de har styrke på forskjellige områder. Roland Cube30x er en god forsterker til metall og hardrock. VOXen har brilliant cleanlyd og er en drøm til blues. Men på metall og hardrock har den tendens til å være litt vass. Hvis jeg skulle sprengt budsjettet ditt ville jeg kjøpt en Line 6 POD XT istedenfor, Den kan du koble til stereoanlegget, headset og er så og si ultraportabel. Angående gitar er dette veldig smaksavhengig, samtidig som det handler om bruksområdene dine. hvilke musikkstiler du spiller er avgjørende. Selvfølgelig er begge gitarene (Les Paul og Stratocaster) ganske allsidige, men hver av de er bedre egnet til forskjellige musikkstiler. Igjen en smakssak. Jeg er så og si avhengig av begge typen gitarer fordi jeg bruker Stratocaster til blues og clean, og en Ibanez superstrat til rock, hardrock og metall. Det viktigste er likevel at du liker gitaren du kjøper. Et annet tips er for det første å bestemme deg for at du skal spille seriøst, for det andre legge mye penger i utstyr. Det er veldig demotiverende å sitte med dårlig utstyr. Folk sier at lyden ligger i fingrene, men ihvertfall på el-gitar er lyden veldig viktig for å holde motivasjonen oppe og faktisk sette pris på lyden av det du spiller. Det er musikk tross alt. Lenke til kommentar
Arne Skrevet 23. november 2007 Forfatter Del Skrevet 23. november 2007 Takk for råd! Eg trur eg kjøper ein VOX 30W på hagstrøm. Sidan eg fann ein LP standard til 3500 på hagstrøm, så går eg for den og. Lenke til kommentar
Arne Skrevet 24. november 2007 Forfatter Del Skrevet 24. november 2007 No har eg kjøpt meg ein Epiphone LP Standard med ein LINE6 forsterkar! Konge! Lenke til kommentar
ThKarlsen Skrevet 24. november 2007 Del Skrevet 24. november 2007 (endret) Gratulerer gitaren er i allefall fin vet jeg ^^ Endret 24. november 2007 av ThKarlsen Lenke til kommentar
Konnis Skrevet 24. november 2007 Del Skrevet 24. november 2007 Gratulerer Får håpe jeg får en feilfri Standard i løpet av en uke Lenke til kommentar
Arne Skrevet 24. november 2007 Forfatter Del Skrevet 24. november 2007 Takk! Ja, såg du og bestilte, konnis! Kva farge kjøpte du? Cherryburst? I så fall er du ein heldig mann, gitaren er så dritfin! Lenke til kommentar
Konnis Skrevet 24. november 2007 Del Skrevet 24. november 2007 (endret) Jeg kjøpte i sort, og er storfornøyd med det. EDIT: Bare jeg som reagerte på hvor liten den var når man tar den ut av esken? Endret 24. november 2007 av Konnis Lenke til kommentar
Arne Skrevet 24. november 2007 Forfatter Del Skrevet 24. november 2007 (endret) Nja, dei ser kanskje litt større ut på bileta. EDIT; Kva som var feil med din? Endret 24. november 2007 av Arne Lenke til kommentar
Bønne Skrevet 24. november 2007 Del Skrevet 24. november 2007 (endret) . Endret 6. februar 2017 av Bønne Lenke til kommentar
Konnis Skrevet 24. november 2007 Del Skrevet 24. november 2007 Jeg hadde en feil i lakken ved halsen, og en kar her på forumet nevnte at det kan ha skjedd noe under montering av hals. Derfor vil jeg være på den sikre siden og få en ny og feilfri gitar. Lenke til kommentar
Arne Skrevet 25. november 2007 Forfatter Del Skrevet 25. november 2007 Å, litt kjipt det ja! Line6 Spider III 30W 12tommers, svært fornøgd! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå