Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Venninne som maser veldig, what to do?


Anbefalte innlegg

G'dagen forum.

 

Jeg har en venninne som hele tiden klenger på meg, og sender meg minst 2 sms hver dag. Hun er sammen med en av mine kompiser (bekjent kanskje nå), og hvorfor skal hun absolutt sende meg meldinger osv når hun egentlig er på besøk til han? Jeg skjønner bare ikke hvorfor hun er så masete på meg, hele tiden vite hva jeg driver med, hva jeg skal i dag osv. Og hun liker visst å skryte av at hun skal være med ''typen sin'', ja, hun sier typen sin, akkurat som jeg ikke vet hvem det er. :roll:

 

 

Ah, blir så sliten av hun at jeg syns det er et ork hver gang jeg får en melding. Og når vi snakker sammen på jobb osv, så skal hun alltid stå 20cm fra trynet mitt, å se meg inn i øynene med enten dådyrblikk/kom-å-ta-meg blikk. Hva er opp med denne jenta? Hva er dealen hennes? :S

 

Hva syns dere jeg burde gjøre?

 

Jeg liker henne som en venn, men hun er så plagsom til tider.

 

EDIT: Se siste innlegg for hva jeg egentlig mener om denne jenta.

Endret av MK2
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
pul ho! :p

 

On Topic: kanksje si til ho hvorfor ho er så opptatt av deg og ikke kjæresten hennes? Kanskje hun har følelser for deg? Vet ikke helt hvordan din situasjon er men, who knows...

 

Ja, det frister. Hun ser ikke så værst ut, men samtidig et mareritt. Tror ikke hun mener noe med det hele, fordi hun er veldig rar sånn sett. Jeg har tilogmed ligget å koset med hun i senga før :O

 

Skjønner meg ikke på den jenta. ^^

Endret av MK2
Lenke til kommentar

Det er så mye du ikke forteller, så lurer litt på hva du ønsker til svar.

 

Jeg kan nesten si at det er som å lese noe jeg selv kunne ha skrevet, men jeg skjønner likevel ikke helt hva du ønsker.

 

Mulig jeg er på villspor nå, men dette er hva jeg tror.

Du liker henne mer som en venn, men du VIL ikke like henne mer enn en venn, siden hun er sammen med en kamerat av deg.

Du er redd for at hun har følelser for deg også, for du vil unngå en sånn situasjon, og derfor synes du det er slitsomt å motta meldinger fra dama titt og ofte. Du ønsker avstand, men du får det ikke, og DET er vanskelig.

 

Hva kan du gjøre? Det avhenger fult etter hva du ønsker å oppnå.

Ønsker du avstand, så kan du ikke svare henne med flere spørsmål for å holde samtalen gående.

Svarer du bare direkte uten å fortsette samtalen, så dør den ganske raskt, og du vil oppnå den avstanden du ønsker.

Lenke til kommentar

Ja, du har jo helt rett Steina. Jeg liker henne, men jeg vil aldeles ikke like henne, og all denne kontakten vi har ødelegger meg på innsiden pga at jeg egentlig liker henne (hun er egentlig ganske flott), og hun er dum nok til å ikke skjønne hva som foregår. Hun tror bare jeg er en venn som ikke liker henne på den måten, og hun vil absolutt hele tiden gni inn at hun skal være med typen, har sex med typen hele tiden.

 

Hva skal jeg gjøre? Jeg vil egentlig ikke ha noe mer med denne jenta å gjøre. Men hvis hun noen gang blir ledig, kan hun godt komme løpende min vei, det skal jeg ikke legge skjul på at jeg hadde likt. Men jeg orker henne bare ikke som en ''venn''. Denne jenta kan ikke være min ''venn''. Det går bare ikke.

 

 

Saken endret seg kanskje litt nå, som jeg forteller at jeg er litt små betatt av hun.

Lenke til kommentar
Ja, du har jo helt rett Steina. Jeg liker henne, men jeg vil aldeles ikke like henne, og all denne kontakten vi har ødelegger meg på innsiden pga at jeg egentlig liker henne (hun er egentlig ganske flott), og hun er dum nok til å ikke skjønne hva som foregår. Hun tror bare jeg er en venn som ikke liker henne på den måten, og hun vil absolutt hele tiden gni inn at hun skal være med typen, har sex med typen hele tiden.

 

Hva skal jeg gjøre? Jeg vil egentlig ikke ha noe mer med denne jenta å gjøre. Men hvis hun noen gang blir ledig, kan hun godt komme løpende min vei, det skal jeg ikke legge skjul på at jeg hadde likt. Men jeg orker henne bare ikke som en ''venn''. Denne jenta kan ikke være min ''venn''. Det går bare ikke.

 

 

Saken endret seg kanskje litt nå, som jeg forteller at jeg er litt små betatt av hun.

Jeg har vært gjennom noe lignende, hun bygde opp noe mellom meg og henne. Som jeg ikke var delaktig i, vi ble så gode "venner" at til og med typen hennes ble sjalu. Hun dreiv til og med og snakka om at hun en dag skulle slå opp med typen fordi hun ikke kunne være sammen med en person resten av livet.

Hvordan hun ville ha gått ut med meg hvis hun ikke var opptatt (ikke det at jeg hadde spurt henne ut). At hun hadde sex med typen på den måten på den dagen, hun fortalte meg til og med om første gangen de hadde sex (som var første gang for begge også).

 

Hun sendte også meldinger som bare det og jeg ble til slutt lei. Etterhvert som jeg begynte å like henne enda mer så begynte problemene å dukke opp mellom oss. Jeg ble mer og mer deprimert fordi jeg visste at jeg ikke kunne gjøre noe fordi hun var sammen med noen (jeg er ikke den typen som gjør sånt).

Hun begynte å legge merke til det og fant ut at jeg likte henne, etter det begynte hun å miste interessen for meg siden hun ikke takla at folk var deprimert når hun var rundt og gikk over til kameratene mine. Det var som et slag i trynet som gjorde at jeg ble enda mer deprimert og at vi sklei enda lenger fra hverandre. Til slutt, når jeg hadde nådd bunnen så begynte jeg å legge merke til de negative sidene ved henne og hvordan vi aldri hadde passa sammen. Etter det begynte livet mitt å bli bedre og bedre, hun flytta til oslo for å studere og jeg ble igjen i hjembyen for å jobbe et år før jeg starta igjen på studiene. Så henne på en fest her i hjembyen for noen uker siden og det var som om vi to ikke hadde møtt før. Det var en behagelig følelse må jeg si ;)

 

Så det den jenta gjorde var å holde noen gutter på lur sånn at hvis den dagen skulle komme, at hun skulle slå opp med typen så hadde hun noen andre å være med. Uheldigvis har jeg fortsatt den tanken at jeg hadde lett feid over henne hvis jeg hadde hatt sjangsen, men ikke mer enn det. Må bli kvitt den tanken :p

 

Det jeg kan anbefale for deg er bare å kutte ut all kontakt, hvis du kan så skaff deg en annen jobb. Prøv også å se på de negative sidene ved henne, du finner dem hvis du leter godt nok. Jeg veit det er vanskelig, men de er der. Da vil det være lettere å komme over henne og glemme henne helt. Denne jenta er ikke god for deg, jeg trodde også at hun var dum nok til å ikke skjønne hva som skjer, men jeg tror at hun visste det 100% og at hun ikke gadd mer når hun så at jeg ble deprimert (og det var tydlig at jeg var, det kan du banne på), tydligvis hadde hun noe samvittighet.

Lenke til kommentar

Tror ikke jeg klarer å kutte henne ut som venninne. Hun er jo så søt, snill og grei. Også flørter hun litt med meg.

Jeg skal se an situasjonen litt, men jeg er veldig glad i henne egentlig.

 

Ja, jeg er veldig svak. Jeg klarer ikke å gi slipp på henne uansett hvor mye hun og han fyren knuser meg. Av og til sitter vi bare å ser hverandre rett inn i øynene, og gud så vakker hun er.

Endret av MK2
Lenke til kommentar
Tror ikke jeg klarer å kutte henne ut som venninne. Hun er jo så søt, snill og grei. Også flørter hun litt med meg.

Jeg skal se an situasjonen litt, men jeg er veldig glad i henne egentlig.

 

Ja, jeg er veldig svak. Jeg klarer ikke å gi slipp på henne uansett hvor mye hun og han fyren knuser meg. Av og til sitter vi bare å ser hverandre rett inn i øynene, og gud så vakker hun er.

Det var sånne ting vi dreiv med, til og med holdt hender flere ganger. Jeg var imot det, men hun ville ikke slippe tak. Hvis du ikke gir slipp på henne nå så kommer du til å ende opp på samme bunn som meg og da er det bare å håpe på at du kommer deg opp igjen fra den bunnen. Ja jeg virker dramatisk, men det var ikke særlig gøy å gå rundt og være deprimert hele dagen og bare tenke på henne. Hun snakka også om hvordan JEG var det beste som hadde skjedd henne og hvordan foreldrene hennes bare digga meg. Nesten nysgjerrig på navnet hennes, for dette virker veldig kjent. Fornavnet er nok, hvis du vil si det.

Lenke til kommentar

Ondskapsfulle jenter.

Føler med deg mk2.

Dette er jo for jentene en måte å kjenne at de er attraktive på. Ikke la dem utnytte dere bare fordi de vil kjenne på det.

Gi deg litt selvtillit i form av at jenta faktisk liker deg litt. Bruk dette til å vokse på selv, smell på litt feel good musikk :) Og så kan du jo dra på byen eller liknende, se om du finner flere jenter som synes DU er attraktiv. Også kan du dra tilbake til jenta, med god nok selvtillit til å fronte situasjonen, DA finner du ut om det hun føler er det hun sier det er, eller om hun bare utnytter deg....

 

Ehm dette hørtes rotete ut? :p

Lenke til kommentar

Detter er vel ikke noe problem,dunker på samme måte som dette: Hvis noen slår deg på armen hver dag, blir du irretert. men hvis du begyner å slå dem hver dag i annsiktet, vil de slutte...

 

Altså.....

 

Kleng deg på henne du og, dobbelt så mye som henne, hele tiden! Du vil nok legge merke til at hun vil gjøre det mindre og mindre etterhvert og til slutt ikke idethele tatt. deretter kan du bare slutte..

 

tar en raks edit her: dette var pågrunnlag av du var jente selv,,,

 

Kan godt funke om du er gutt og dog..

Endret av Diskutereren
Lenke til kommentar
tar en raks edit her: dette var pågrunnlag av du var jente selv,,,

 

Kan godt funke om du er gutt og dog..

Hvafornoe... ?

At han er jente? Nei, nå har du enten falt av lasset, ellers bare later du som.

 

Men uansett.. Lykke til, MK2 ( ;) )

Denne tråden vil ikke hjelpe deg stort, dessverre.

Endret av Steina
Lenke til kommentar
Detter er vel ikke noe problem,dunker på samme måte som dette: Hvis noen slår deg på armen hver dag, blir du irretert. men hvis du begyner å slå dem hver dag i annsiktet, vil de slutte...

 

Altså.....

 

Kleng deg på henne du og, dobbelt så mye som henne, hele tiden! Du vil nok legge merke til at hun vil gjøre det mindre og mindre etterhvert og til slutt ikke idethele tatt. deretter kan du bare slutte..

 

tar en raks edit her: dette var pågrunnlag av du var jente selv,,,

 

Kan godt funke om du er gutt og dog..

Det er jo et problem når fyren faktisk liker henne, så når hun slutter å like han så kommer ikke han til å slutte å like henne med engang. Hvis du skjønner hva jeg mener :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...