Gå til innhold

Download actions borte i Firefox

B0hemen

Anbefalte innlegg

Det har skjedd noe sprøtt med Firefox'n min (tror det skjedde etter siste oppdatering)

Før når jeg trykket på en link til f.eks. en mp3 eller videosnutt begynte den å laste ned og jeg kunne følge med på hvor langt den var kommet i downloads vinduet.

Dette skjer ikke lenger. Trykker jeg på en mp3-link nå så laster den seg ned, men det er umulig å se i FF. Jeg oppdaget det ved at jeg så den lå i downloadsmappen min. Så jeg gikk inn på Tools - Options - Files Types og manage. Til min sore overraskelse var det helt blankt der. Sjekk bilde.

Noen som har noen ide ang hva som har skjedd og om jeg kan få ting tilbake til slik det var før?

Bildet vedlagt er tatt rett etter jeg trykket på en mp3-link. Dvs FF laster ned en mp3 på det tidspunket, men det er jo umulig å se.

post-21358-1194643549_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Takk for svar

Jeg har ingen fil som heter det.

Har Firefox 2.0.0.9 og Vista.

Jeg har ikke gjort noe med Firefox selv (slettet filer eller endet på disse instillingene) i det siste. Eneste jeg kan tenke meg var det skjedde under siste oppdatering av FF.

Lenke til kommentar

Hei og god kveld.

- Gjør følgende: Tools -> Options -> Privacy -> Huk av for ''Remember what i've downloaded.''

- Gå ut av Firefox.

- Klikk deg inn på: C:\Documents and Settings\*ditt navn*\Application Data\Mozilla\Firefox\Profiles

Slett den mappen som befinner seg der inne.

Start Firefox på nytt.

Lenke til kommentar
- Klikk deg inn på: C:\Documents and Settings\*ditt navn*\Application Data\Mozilla\Firefox\Profiles

Slett den mappen som befinner seg der inne.

hvorfor skal han slette profilmappa? :hmm:

Jeg har ingen fil som heter det.

prøv gå ut av firefox og skriv "%appdata%\mozilla\firefox\profiles" inn i kjør boksen der finner du en mappe som heter ett eller annet rart noe. gå inn på den og slett fila "mimeTypes.rdf" start firefox på nytt.

hvis det fortsatt ikke funker kan du se om du har fila npbittorrent.dll i plugins mappa til firefox (%programfiles%\Mozilla Firefox\plugins) hvis den er der, slett den eller gi den et annet navn og start firefox på nytt.

se om det hjelper. :)

Endret av hernil
Lenke til kommentar

Ja, det hjalp.

Nå er filene tilbake i Downloads actions-vinduet, MEN det som irriterte meg er fremdeles her.

Hvis dere ser på bidet jeg har lagt ved. Når jeg tok bildet hadde jeg nettopp trykket på den mp3-linken, filen har lastet seg ned og lagt seg i riktig mappe, men den har ikke kommet opp i downloads-vinduet. Som dere kan se har jeg krysset av for at FF skal bruke downloads-vinduet, men ingenting skjer.

post-21358-1194801290_thumb.jpg

Lenke til kommentar

hvilken av løsningene funket?

for det med download vinduet prøv å slett downloads.rdf i profilmappa.

(prøv gå ut av firefox og skriv "%appdata%\mozilla\firefox\profiles" inn i kjør boksen der finner du en mappe som heter ett eller annet rart noe. gå inn på den, der skal du finne downloads.rdf)

ja jeg vet gjentakelse, men prøv det. :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...