Anterialis Skrevet 9. november 2007 Del Skrevet 9. november 2007 Bare noe jeg tok i farta. Er settingen oppbrukt? Hva syns dere? Ingen endringer er gjort med bildet i etterkant, bortsett fra resizing. På forhånd takk =) Lenke til kommentar
Mixy Skrevet 9. november 2007 Del Skrevet 9. november 2007 Fine farger, og deilig bakgrunn. Motivet derimot må være blodig skarpt hvis dette skal funke, og det har du ikke helt klart her. Er dessverre mulig at du er begrenset av utstyr her, vet ikke hvordan optikk du har da.. Men skal ikke være for sikker på dette Det må som sagt være sylskarpt hvis det skal funke. Lenke til kommentar
Anterialis Skrevet 9. november 2007 Forfatter Del Skrevet 9. november 2007 (endret) Er veldig mørkt her egentlig (mørkt ute, og _lite_ lys) så har brukt blits. mitt tamron 17-50 f/2.8 brukte jeg her. Fokusmotoren klarte ikke fokusere grunnet for lite lys, så brukte manuell fokus og tippa bare, rett og slett. Kunne brukt blitsen men den pekte en annen vei for å spre lyset mer. Kan prøve på nytt i mårra å se for meg selv om det funker bedre da.. For helt enig i det du sier, likte heller ikke at det ikke var helt skarpt.. Endret 9. november 2007 av w3p Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 9. november 2007 Del Skrevet 9. november 2007 Det du kan prøve på er å sette kamera og objektiv i auto-alt, slik at det fokuserer riktig for deg; og så sette objektivet i manuellt, og sette kamera og blits slik du vil ha det. Det er et morsomt motiv med mange muligheter. Tom Lenke til kommentar
Anterialis Skrevet 10. november 2007 Forfatter Del Skrevet 10. november 2007 Men var så mørkt at det ikke klarte det... Er det for lite lys (var svart nesten når jeg så igjennom viewfinderen), så klarer jo ikke kamera å fokusere. Men det jeg kunne ha gjort var å måle avstanden med hjelpelys eller IR... Det du tenkte på? Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 10. november 2007 Del Skrevet 10. november 2007 Men var så mørkt at det ikke klarte det... Er det for lite lys (var svart nesten når jeg så igjennom viewfinderen), så klarer jo ikke kamera å fokusere. Men det jeg kunne ha gjort var å måle avstanden med hjelpelys eller IR... Det du tenkte på? Kameraet kan bruke den innebygde blitzen som fokus-hjelp - det var det jeg tenkte på, ja. Tom Lenke til kommentar
ferik Skrevet 10. november 2007 Del Skrevet 10. november 2007 når du prøver å ta bildet en gang til, så kan du jo også prøve med en dart pil i. jeg har litt lyst til å se om det blir noe bra... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå