TigerBlack Skrevet 9. desember 2007 Del Skrevet 9. desember 2007 Sånn nå har jeg fått fixa så jeg kan overføre mellom pc'ene her, men .torrenter funker fremdeles ikke, alle gode ideer er velkomne Lenke til kommentar
arsvendg Skrevet 13. desember 2007 Del Skrevet 13. desember 2007 Har du sjekka om du har åpna de nødvendige portene i routeren din? Lenke til kommentar
TigerBlack Skrevet 14. desember 2007 Del Skrevet 14. desember 2007 litt dumt spørsmål, men åssen gjør jeg det ? og hvordan vet jeg vilke porter jeg skal åpne ? *litt dum med dette* Lenke til kommentar
arsvendg Skrevet 16. desember 2007 Del Skrevet 16. desember 2007 www.portforward.com Det spørs på hvilker router du har. På min går jeg inn på web-grensesnittet til routeren og fikser på innstillingene der. Det er forskjellig fra router til router. Et godt tips vil være å sjekke bruksanvisningen! Lenke til kommentar
TigerBlack Skrevet 27. desember 2007 Del Skrevet 27. desember 2007 såvitt jeg vet skal portene være åpne, nedlastinger funker på alle XP pc'ene, bare vistahelvete som lager bråk i nettverket mitt Lenke til kommentar
Kalle456 Skrevet 28. desember 2007 Del Skrevet 28. desember 2007 (endret) her i huset er det 6 pc koblet i switcher og ruter bakpå, 5 pc har xp-pro, 1 har vista ultimate, jeg klarer å dele filer mellom alle xp, vista pc klarer å hente filer fra alle xp, men ikke fra vista til de andre xp. Kan bare dele mappe som heter Felles og skriver fra vista. Så har haket av på c partisjoner og d partisjoner, de andre xp pc klarer å se mappene men ikke åpne den, da kommer melding opp at det ikke er tilgjengelig og at må kontakte administrator av serveren. Hva kan jeg da gjøre nå slik at andre xp pc brukere kan hente filer fra partisjoner i Vista? Endret 28. desember 2007 av Kalle456 Lenke til kommentar
Kalle456 Skrevet 1. januar 2008 Del Skrevet 1. januar 2008 (endret) Saken er løst nå! En må i mappe/partisjon legge til en brukertillatelse! partisjon, eks D;/ går en i egenskaper, i mappepflik "Sikkerhet" rediger, legge til, i avansert, Søk nå, dobbelklikk på "Guest", så OK på alle, Voila! der kan du gå til XP/Vista og hente filer! I mappe, i Deling, ser du vindu, Velg personer å dele ressurser med, Der må det være "Guest" med, Voila, der kan andre pc hente filer nå! i alle fall virker denne fildeling hos meg! Endret 1. januar 2008 av Kalle456 Lenke til kommentar
GameFace Skrevet 10. januar 2008 Del Skrevet 10. januar 2008 Saken er løst nå!En må i mappe/partisjon legge til en brukertillatelse! partisjon, eks D;/ går en i egenskaper, i mappepflik "Sikkerhet" rediger, legge til, i avansert, Søk nå, dobbelklikk på "Guest", så OK på alle, Voila! der kan du gå til XP/Vista og hente filer! I mappe, i Deling, ser du vindu, Velg personer å dele ressurser med, Der må det være "Guest" med, Voila, der kan andre pc hente filer nå! i alle fall virker denne fildeling hos meg! Gjorde dette i vista. da kom mappene jeg har delt her opp på xp maskinen. supert! men hvor gjør man dette i xp slik at jeg får sett xp share i vista ? Lenke til kommentar
dchwel Skrevet 30. august 2008 Del Skrevet 30. august 2008 (endret) Saken er løst nå!En må i mappe/partisjon legge til en brukertillatelse! partisjon, eks D;/ går en i egenskaper, i mappepflik "Sikkerhet" rediger, legge til, i avansert, Søk nå, dobbelklikk på "Guest", så OK på alle, Voila! der kan du gå til XP/Vista og hente filer! I mappe, i Deling, ser du vindu, Velg personer å dele ressurser med, Der må det være "Guest" med, Voila, der kan andre pc hente filer nå! i alle fall virker denne fildeling hos meg! Gjorde dette i vista. da kom mappene jeg har delt her opp på xp maskinen. supert! men hvor gjør man dette i xp slik at jeg får sett xp share i vista ? Etter mye leting er jeg kommet til denne tråden. Har samme problem, Xp maskinen har tilgang og kan pinge vista pc. Men fra vista kan jeg se Xp pcen, men ikke pinge den? Noen som kan hjelpe ? Prøver jeg å gå inn på Xp pcen(fra Vista) får jeg beskjed om at "Ikke tilgang, kontroller at navnet er stavet......" Endret 30. august 2008 av dchwel Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå