KBØ Skrevet 9. november 2007 Del Skrevet 9. november 2007 Heisann. Forleden dag satt jeg og spilte, da poppet det opp et vindu som sa at skjermkortet var for varmt. Jeg kunne velge og enten redusere ytelsen eller la det være. Jeg valgte å redusere ytelsen. Jeg regnet med at dette skulle settes tilbake på de opprinnelige innstilingene, men det gjorde det altså ikke. Jeg har GeForce 6610XL. Noen som har peiling på hva jeg kan gjøre? Må jeg formatere PC-en? Takker og bukker for all hjelp. Lenke til kommentar
Richard`n Skrevet 10. november 2007 Del Skrevet 10. november 2007 Kan tenkes at det er for varmt inne i kabinettet ditt, slik at kjølingen på skjermkortet ikke får kastet unna all den varme lufta. Lenke til kommentar
KBØ Skrevet 11. november 2007 Forfatter Del Skrevet 11. november 2007 Thank you Captain Obvious.. Noen som vet hvordan jeg får tilbake de opprinnelige innstilingene? Lenke til kommentar
KBØ Skrevet 29. november 2007 Forfatter Del Skrevet 29. november 2007 Bump. Noen som har anelse om hvordan jeg kan skru tilbake shitten? Må jeg formatere maskinen min eller er det en mer lettvint måte? Lenke til kommentar
Krissern_ Skrevet 29. november 2007 Del Skrevet 29. november 2007 Du sier jo ingenting om hva problemet er da. Er skjermen svart? Skrur maskinen seg av? Dårlig ytelse? Lenke til kommentar
Dewil Skrevet 29. november 2007 Del Skrevet 29. november 2007 (endret) kjempegøy... sitter ikke med nvidia skjermkort selv men regner med det er noen instillinger hvis du høyreklikker på skrivebordet, velger egenskaper, fanen instillinger og avansert. ville også vurdert å sjekke vifter og sånt, fjerne støv. lykke til.. Endret 29. november 2007 av Dewil Lenke til kommentar
KBØ Skrevet 29. november 2007 Forfatter Del Skrevet 29. november 2007 Problemet er at jeg har lavere ytelse enn vanlig. Lav fps i div. spill osv. Har skjekket innstillingene men det står ingenting om at jeg kan sette innstillingene tilbake til default. Lenke til kommentar
Krissern_ Skrevet 29. november 2007 Del Skrevet 29. november 2007 Problemet er at jeg har lavere ytelse enn vanlig. Lav fps i div. spill osv. Har skjekket innstillingene men det står ingenting om at jeg kan sette innstillingene tilbake til default. Kjipt... Du kan jo prøve å laste ned et overklokkingsprogram (er ikke sikker på hva nvidia har av utvalg, men du kan bruke AtiTools) Jeg vil uansett anbefalle deg og fjerne støv og så videre fra komponentene i PC-en som Dewil sa. Lenke til kommentar
Merko Skrevet 30. november 2007 Del Skrevet 30. november 2007 I værstefall trenger du vel bare å reinstallere skjermdriverene.. gå på kontroll panel, legg til\fjern programmer så velger du Nvidia neddi der så installerer du nye .. Men er vel sikkert noe instillinger på Nvidia control panelet også anntar jeg... Lenke til kommentar
qwert Skrevet 30. november 2007 Del Skrevet 30. november 2007 Noen som vet hvordan jeg får tilbake de opprinnelige innstilingene? Et dumt spørsmål, kanskje, men har du startet maskinen på nytt? Hvis temperaturbeskyttelsen først har slått inn så må det en reboot til før driveren vil justere hastigheten igjen. Lenke til kommentar
KBØ Skrevet 30. november 2007 Forfatter Del Skrevet 30. november 2007 Noen som vet hvordan jeg får tilbake de opprinnelige innstilingene? Et dumt spørsmål, kanskje, men har du startet maskinen på nytt? Hvis temperaturbeskyttelsen først har slått inn så må det en reboot til før driveren vil justere hastigheten igjen. Har prøvd reboot ja. Funket dessverre ikke. Innstalere driverne på nytt, kan jeg gjøre dette med en gang? Ikke no sikkermodus eller noe sånt? Beklager hvis dette er et dumt spørsmål. Lenke til kommentar
Krissern_ Skrevet 30. november 2007 Del Skrevet 30. november 2007 Noen som vet hvordan jeg får tilbake de opprinnelige innstilingene? Et dumt spørsmål, kanskje, men har du startet maskinen på nytt? Hvis temperaturbeskyttelsen først har slått inn så må det en reboot til før driveren vil justere hastigheten igjen. Har prøvd reboot ja. Funket dessverre ikke. Innstalere driverne på nytt, kan jeg gjøre dette med en gang? Ikke no sikkermodus eller noe sånt? Beklager hvis dette er et dumt spørsmål. Neida, det trenger du ikke. Du kan bare laste ned driverne å innstallere i vanlig windows. Lenke til kommentar
vargaz Skrevet 30. november 2007 Del Skrevet 30. november 2007 Dette burde løse seg med reinstall av driverne, ellers må du nok ta deg en titt i bios kanskje det står noe der? Lenke til kommentar
DoubleT091 Skrevet 1. desember 2007 Del Skrevet 1. desember 2007 Prøv å installere nyeste drivere ja. Og hvis det ikke funker så kan du jo bare bruke RivaTuner og sette opp frekvensene manuelt..? Lenke til kommentar
KBØ Skrevet 1. desember 2007 Forfatter Del Skrevet 1. desember 2007 Innstalerte driverne på nytt og nå funker det fett. Takk for all hjelp Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå