bruker234 Skrevet 9. november 2007 Del Skrevet 9. november 2007 Har et veldig irriterende problem her, har vært slik siden jeg først begynte å spille 2142 for 1 år siden. gikk over til BF2 for noen uker siden, samme problemet der. Skjermen fryser seg helt, bildet står helt stille. Lyden fryser seg, lyden som er der når det fryser seg er der helt til jeg MÅ SKRU AV MED POWER-KNAPPEN PÅ DATA-MASKINEN MIN. JA, jeg har mer enn god nok maskin-vare til å spille. Har lastet ned nyeste skjermkort driver og lyd kortdriver. Noe annet jeg burde oppdatere? Varierer veldig hvor lang tid jeg får spilt før det klikker, alt fra 5 min til 2 timer, hvis jeg er heldig. det skjer ALDRI når jeg er på en bane uten vehicles, spiller på strike at karkand, det er det eneste stedet det ikke klikker, men anntar at det er fordi det er infantry only. Noen tips til hva jeg kan gjøre?? Mvh- blaxtro Lenke til kommentar
bruker234 Skrevet 9. november 2007 Forfatter Del Skrevet 9. november 2007 testet litt ut nå, klikker etter ca 10-20 på en bane med vehicles, hvis jeg ikke rører dem. går jeg inn i en bil, klikker det etter ca 3-4 min kjøring. testet deretter ut er fly, lettet, kjørte 10 sek.. oog der var skjermen min fryst... Lenke til kommentar
Johsse Skrevet 9. november 2007 Del Skrevet 9. november 2007 Har en mulig løsning på problemmet Har du prøvd og innstallere driverene som følger med BF2 cd? Det sies at visst at det noe feil ved driverene som ikke stemmer med spillet utenom den som følger med... Hadde samme problemmet etter jeg gjorde dette var alt ok Lykke til Lenke til kommentar
bruker234 Skrevet 9. november 2007 Forfatter Del Skrevet 9. november 2007 instalerte den som fulgte med ja, "battlefield complete collection" MEN når jeg hadde instalert den, og så skulle spille cs source, kom det at jeg hadde for gammel driver.. rart! mulig det ikke ble ordentlig instalert, på slutten når jeg kunne trykke finish, men aldri fikk trykket kom det " det oppsto en alvorlig feil under instalasjonen, og PC-en ble restartet. prøver igjen nå jeg.. men takk for tipset! kommer med resultat om 30 min.. Lenke til kommentar
bruker234 Skrevet 9. november 2007 Forfatter Del Skrevet 9. november 2007 og der har jeg resultatet: problem under instalasjon! instalerer den helt ferdig til det kommer " installshield wizard er ferdig" installshield wizard har fullført instalering av NVIDIA windows-XP skjermdrivere. før du kan bruke programmet, må du starte datamaskinen på nytt. kan velge ja, restart nå eller nei, restart etterpå eller noe.. men samtidig som den meldingen kom opp, kom følgende melding opp: NVIDIA driver helper service, version 163.71 har et problem og må lukkes. vi beklager det inntrufne. og sånn derre, send feilrapport eller ikke send.. hva skal jeg gjøre?? skjedde det samme sist jeg prøvde og! Lenke til kommentar
Dr.Ittsekk Skrevet 10. november 2007 Del Skrevet 10. november 2007 BF1942 / BF2 /BF2142 er ekstremt kresene (tror ingen annen programvare er i nærheten) når det gjelder packetloss noe som fører til problemet du beskriver. Packetloss kan skyldes flere ting. Jeg tipper dette er det som har skjedd: - Du har formatert harddisken med OS på for første gang. - Du har ikke installert nye chipset drivere. - Du har ikke problemer med noen andre programmer eller spill. Løsning: - Last ned oppdaterte chipset drivere. - Installer oppdaterte chipset drivere. - Spill BF2 uten problemer. Lenke til kommentar
bruker234 Skrevet 10. november 2007 Forfatter Del Skrevet 10. november 2007 BF1942 / BF2 /BF2142 er ekstremt kresene (tror ingen annen programvare er i nærheten) når det gjelder packetloss noe som fører til problemet du beskriver. Packetloss kan skyldes flere ting. Jeg tipper dette er det som har skjedd: - Du har formatert harddisken med OS på for første gang. - Du har ikke installert nye chipset drivere. - Du har ikke problemer med noen andre programmer eller spill. Løsning: - Last ned oppdaterte chipset drivere. - Installer oppdaterte chipset drivere. - Spill BF2 uten problemer. hvor laster jeg ned chipset drivere?? Lenke til kommentar
Dr.Ittsekk Skrevet 10. november 2007 Del Skrevet 10. november 2007 BF1942 / BF2 /BF2142 er ekstremt kresene (tror ingen annen programvare er i nærheten) når det gjelder packetloss noe som fører til problemet du beskriver. Packetloss kan skyldes flere ting. Jeg tipper dette er det som har skjedd: - Du har formatert harddisken med OS på for første gang. - Du har ikke installert nye chipset drivere. - Du har ikke problemer med noen andre programmer eller spill. Løsning: - Last ned oppdaterte chipset drivere. - Installer oppdaterte chipset drivere. - Spill BF2 uten problemer. hvor laster jeg ned chipset drivere?? På hjemmesiden til produsenten av hovedkortet ditt. Lenke til kommentar
bruker234 Skrevet 10. november 2007 Forfatter Del Skrevet 10. november 2007 Det har seg slik at jeg ikke kan navnet på hoved kortet mitt ligger det på dxdiag? hvor? Lenke til kommentar
Johsse Skrevet 10. november 2007 Del Skrevet 10. november 2007 (endret) Der foreslår jeg at du finner bruksanvisningen å finner navnet på hovedkortet eller laster ned freeware AIDA32. Navnet står også på hovedkortet, som regel under det øverste PCI-express sporet. AIDA32 kan sikkert finne navnet på chipsettet ditt også, som ville gjort det mye enklere Det kan lastes ned her AIDA32 Lykke til Endret 10. november 2007 av Johsse Lenke til kommentar
bruker234 Skrevet 10. november 2007 Forfatter Del Skrevet 10. november 2007 har aida32, hvor finner jeg det?? var jo ganske mye her.. Lenke til kommentar
Johsse Skrevet 11. november 2007 Del Skrevet 11. november 2007 (endret) Start AIDA32, når det starter trykker du enkelt "Motherboard" og "Motherboard" en gang til Der skal det stå Motherboard Name Det er det du trenger da Finner det også ved og trykke på "Motherboard" etter du har startet det og så på BIOS og så se under "Award BIOS message" Endret 11. november 2007 av Johsse Lenke til kommentar
bruker234 Skrevet 11. november 2007 Forfatter Del Skrevet 11. november 2007 (endret) award bios message: W7293VF1 V.1.2 102796 ........... sier meg lite.. på motherboard name, er det unknown..? noen her som da skjønner noe>? edit: på BIOS type står det Phoenix - awardBIOS v.6.00PG, hvis det er noe hjelp.. Endret 11. november 2007 av blaxtro Lenke til kommentar
Dr.Ittsekk Skrevet 12. november 2007 Del Skrevet 12. november 2007 BIOS typen din brukes på flere hovedkort så det hjelper lite. EVEREST Home Edition er gratis og finnes til nedlastning mange steder på nettet. Google "EVEREST Home Edition" eller bruk denne lenken http://majorgeeks.com/download4181.html Etter å ha innstallert det går du til hovedkort -> hovedkort. Der burde navnet på hovedkortet ditt stå. Lenke til kommentar
bruker234 Skrevet 12. november 2007 Forfatter Del Skrevet 12. november 2007 (endret) motherboard name: MSI MS-7293 (FSC OEM) får jeg nå lastet ned chipset drivere, som forhåpentlig vis løser problemet, som du skrev ovenfor? hvor? Endret 12. november 2007 av blaxtro Lenke til kommentar
Dr.Ittsekk Skrevet 12. november 2007 Del Skrevet 12. november 2007 Jeg har søkt lit på nettet for deg og det så, ved første øyekast, ut som om MSI ikke har levert et hk som heter MSI MS-7293. MSI har på sine sider ikke et hk som heter MSI MS-7293. Derfor er det vanskelig å finne driveren der. Firmaer som Dell og Fujitsu Siemens får ofte andre firmaer til å lage komponenter til seg og gir de egne navn. Det er trolig det som har skjedd her. Kan det stemme at du har en ferdigbygd pc fra en av de store leverandørene? Kanskje en Fujitsu Siemens SCALEO? Lenke til kommentar
Johsse Skrevet 12. november 2007 Del Skrevet 12. november 2007 (endret) Alle Hardware produsenter burde satse litt mer på Deskupdate som Fujitsu-Siemens har, det søker gjennom systemet ditt og finner ut hvilke drivere PC-en trenger. Endret 12. november 2007 av Johsse Lenke til kommentar
Dr.Ittsekk Skrevet 12. november 2007 Del Skrevet 12. november 2007 Jeg kom over en annen tråd du har laget hvor du skriver at du har problemer med ping i alle onlinespill. Som jeg alt har skrevet vil man få problemet du har ved packetloss. Dette kan man også få hvis man har en ustabil nettlinje. Jeg tror problemet ditt ligger der og ikke i chipset driverene. Hvis du bruker trådløst nett er nok det kilden til problemet ditt. Skulle du allikevel ønske å prøve ny chipset driver tror jeg du finner den her: http://www.nodevice.com/driver/PT890/get37377.html Dette er VIA PT890 som ifølge flere steder på nettet er chipset driveren til MSI MS-7293 Legg merke til at jeg ikke er helt sikker på om dette er riktig driver ettersom hovedkortet ditt ikke er av standardtype. Lenke til kommentar
bruker234 Skrevet 12. november 2007 Forfatter Del Skrevet 12. november 2007 (endret) tester den jeg, men har fikset ping broblemet, var slik bare i noen måneder.. men har trådløst, skal prøve å finne ut av det.' edit: noen tips om hvordan jeg kan eventuelt forbedre min nettlinje? har ganske rask linje, andre rundt om kring her jeg bor med trådløst, har ikke det problemet. En ting til, du sier at du ikke er 100% sikker på at den driveren passer, hvis den ikke gjør det, er det noen mulig het for at den skader datamaskinen på en eller annen måte? Endret 12. november 2007 av blaxtro Lenke til kommentar
Dr.Ittsekk Skrevet 12. november 2007 Del Skrevet 12. november 2007 (endret) En ting til, du sier at du ikke er 100% sikker på at den driveren passer, hvis den ikke gjør det, er det noen mulig het for at den skader datamaskinen på en eller annen måte? Det er vel ikke verre enn å ta en systemgjenoppretting hvis du ikke blir fornøyd med resultatet. Opprett et gjenopprettingspunkt før du installerer den nye driveren. Det gjøres på følgende måte: Start -> Hjelp og støtte -> Angre endringer på datamaskinen ved hjelp av systemgjenoppretning -> Opprett et gjenoppretningspunkt -> Skriv tekst -> Opprett. Gjenoppretning blir deretter: Start -> Hjelp og støtte -> Angre endringer på datamaskinen ved hjelp av systemgjenoppretning -> Gjenopprett datamaskinen min til et tidligere tidspunkt -> Velg punktet du lagret. Det over gjelder for XP. Endret 12. november 2007 av Dr.Ittsekk Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå