Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

lyser 3 grønne lys!

Anbefalte innlegg

hei, på modemet så lyser det 3 grønne lys( speedtouch modem) dvs at internettet skal funke som det skal?

men neida. ingen av pcene hjemme får ikke no internett. har søkt etter den trådløse routeren, men finner ikke den eller.

Så det jeg gjorde var, at jeg oppretta en ny tilkobling med brukernavn og passord. og koble til denne tilkoblingen, da funket det. men for å få internett via sånn tilkobling, så måtte jeg koble kabelen direkte fra min stasjonære til modemet. Det funka ikke å koble den til routeren. Dvs at det er bare på den ENE stasjonære som får internett.

Det jeg trenger hjelp til, er hvordan de andre pcene kan få internett også!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvilket modem har du?

Har du trådløs router koblet til dette modemet? Hva heter den trådløse routeren?

Hvis ikke, hvordan er dette koblet opp?

Hvor mange PC-er har du, hvor mange skal kobles opp over kabel, og hvor mange skal kobles opp trådløst?

Hvilke 3 grønne lys lyser? Hvordan ser de ut, hva står det på dem?

Endret av JacEr
Lenke til kommentar
Hvilket modem har du?

Har du trådløs router koblet til dette modemet? Hva heter den trådløse routeren?

Hvis ikke, hvordan er dette koblet opp?

Hvor mange PC-er har du, hvor mange skal kobles opp over kabel, og hvor mange skal kobles opp trådløst?

Hvilke 3 grønne lys lyser? Hvordan ser de ut, hva står det på dem?

jeg har en speedtouch 510i, den trådløse er koblet til modemet, dlink di-524. Vi har 2 stasjonære og 2 bærbare. 2 til kabel og 2 til trådløs.

Det er de 3 grønne lysene på modemet.

dette skjedde bare plutselig, var borte fra PC-en 50 min, så kom dette problemet:S

Lenke til kommentar

Bruk en av de PCene du prøver å bruke trådløst til dette. Sørg for at den står koblet trådløst til D-Linken. Gå inn i menyen til D-Linken (skriv 192.168.0.1 i adressefeltet,/// brukernavn: Admin /// Passord *blankt* ///hvis du ikke har endret dette). Der skal du få opp en meny-kolonne nedover langs venstre-siden, og arkfaner i selve bruker-bildet. En av disse arkfanene heter "system", trykk på den. Rull nedover litt, og du finner to grå knapper. Trykk slik at DHCP står som "connected". Prøv å skriv inn en vanlig internettadresse i adressefeltet igjen (diskusjon.no :) ) for å se om du kommer på nett.

EDIT: Litt Leif...

EDIT2: Det er virktig at D-Linken står koblet til Speedtouchen når dette gjøres.

Endret av JacEr
Lenke til kommentar
Bruk en av de PCene du prøver å bruke trådløst til dette. Sørg for at den står koblet trådløst til D-Linken. Gå inn i menyen til D-Linken (skriv 192.168.0.1 i adressefeltet,/// brukernavn: Admin /// Passord *blankt* ///hvis du ikke har endret dette). Der skal du få opp en meny-kolonne nedover langs venstre-siden, og arkfaner i selve bruker-bildet. En av disse arkfanene heter "system", trykk på den. Rull nedover litt, og du finner to grå knapper. Trykk slik at DHCP står som "connected". Prøv å skriv inn en vanlig internettadresse i adressefeltet igjen (diskusjon.no :) ) for å se om du kommer på nett.

EDIT: Litt Leif...

EDIT2: Det er virktig at D-Linken står koblet til Speedtouchen når dette gjøres.

jeg har prøvd nå å gå til menyen til D-linken ved hjelp av adressa. Men det funker ikke. PC-en er kobla til dlinken, dlinken til modemet. :S:S

og btw håper det bildet er til hjelp

dfsfd.bmp

Endret av gattuso
Lenke til kommentar

Ether-net kortet ditt hår Speedtouchens IPadresse som standard gateway (10.0.0.138). Koble den til D-Linken, stikk inn på CMD igjen og skriv ipconfig /renew.

Hvis du skriver ipconfig pånytt, får du opp 192.168.0.1 som standard gateway da?

Endret av JacEr
Lenke til kommentar

Tilkoblingsspesifikt DNS-suffiks :

Automatisk konfigurasjon av IP-adresse . . . : 169.254.116.195

Nettverksmaske . . . . .: 255.255.0.0

Standard Gateaway . . . . :

det er når jeg har kobla PC-en til d-linken så d-linken til Modemet

Lenke til kommentar

Hva står det under "Ethernet-kort Lokal Tilkobling" (Der det står 10.0.0.138 på bildet ditt)?

EDIT: Til den andre posten din. Jo, det burde det. Regner med du har Telenor som bredbåndsleverandør. Hvis alle lysene lyser fast grønt, så skulle du komme rett på nett. Hvis lyset som ser ut som en @ blinker mellom gult og grønt, må gjerne brukernavn og passord oppdateres.

Endret av JacEr
Lenke til kommentar

Iflg bildet ditt har du to nettverkskort på maskinen din, ett ethernet kort (som er det kortet vi prøver å få til å virke), og så dette PPP-kortet. Hva det kobler seg opp mot, vet jeg ikke (kanskje internett over mobilnettet for hva jeg vet).

Jeg lurer på hva som er standard gateway på ethernett kortet

Endret av JacEr
Lenke til kommentar
Iflg bildet ditt har du to nettverkskort på maskinen din, ett ethernet kort (som er det kortet vi prøver å få til å virke), og så dette PPP-kortet. Hva det kobler seg opp mot, vet jeg ikke (kanskje internett over mobilnettet for hva jeg vet).

Jeg lurer på hva som er standard gateway på ethernett kortet

standard gateaway på ethernett kortet er 10.0.0.138 som du så på det bildet. det er når jeg er direkte koblet til modemet nå.

Når jeg er koblet til d-linken så kommer det ikke no gateaway opp

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...