Gå til innhold
🎄🎅❄️God Jul og Godt Nyttår fra alle oss i Diskusjon.no ×

Tilbakebetalning av Studilån/stipend

Footy

Anbefalte innlegg

Fant ikke noen økonomidel, så satser på at dette skal postes her..

Jeg er Læring, nærmere bestemt, elektriker læring. Jeg har valg å bli elektriker i senere tid (alder av 25), så jeg må da gå som læring i 4 år. Jeg har akkurat fullført mitt første år.

I starten hadde jeg dårlig råd, så jeg søkte om stipend, noe som ble innvilget og fikk utbetalt en nette sum av 24xxx. Noe som kom godt med.

Men her i går fikk jeg brev fra lånekassen om tilbakebetalning av studielånet.

"Hva?"

Jeg vet dette bare er et lån til jeg passerer eksamen, men eksamen er jo 3 år unna. Har langt ifra råd til å begynne å tilbakebetale dette jeg nå.

Kan de virkelig kreve at jeg skal betale dette tilbake nå, eller har det skjedd en glipp?

Det står også i brevet at om jeg vil klage må jeg sende en skriftlig klage til Lånekassens Klagenemda. Men jeg har lett rundt, og finner hverken adresse til klagenemda eller hva konvolutten skal merkes med.

Noe hjelp?

Takk

Niclas

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

ok.. Så det er så enkelt, men da burde det jo egentlig holde med en liten telefon. eller må jeg fortsatt skrive et skriftlig brev?

Noen som vet hvordan jeg skal sende brev til klagenemda hos lånekassen? eller er det samme adresse?;

Lånekassen

Østre Akervei 20

Postboks 36 Kalbakken

0901 Oslo

Edit: Ja jeg kan finne ut at dette ved å ringe å spørre, men om noen vet svaret så er det jo bedre for meg å få svaret i dag, sende brev i morgen, enn å få svaret i morgen, sende brev på tirsdag

Endret av Footy
Lenke til kommentar

No er vel lånekassen delt inn i landsseksjoner så den adressa gjelder berre for østlandsregionen.

Men ta kontakt asap med lånekassen for å få rydda opp i det, meir regel/paragrafryttere skal du leite lenge etter, 1 dag for seint og dei gir blaffen i å behandle saka uansett om alt er deira feil.

F.eks å ikkje søke for eit semester er det same som at du skal begynne tilbakebetalinga uavhengig om ein er ferdig eller ikkje.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...