Lakus Skrevet 9. november 2007 Del Skrevet 9. november 2007 Trenger litt kjapp hjelp her. Ser meg rundt etter ett godt hovedkort for en Q6600, 4GB ram og et 8800GT. Har sett på Asus P5N32-E SLI og synes det virker som ett godt valg. Kortet vil bli puttet inn i et ganske stort HTPC kabinett og må være passivt kjølt. SLI støtte er ikke nødvendig, men ett pluss. Lenke til kommentar
The Ghost Skrevet 9. november 2007 Del Skrevet 9. november 2007 Enten kjøper du Gigabyte eller Abit sitt 680i SLI kort om du skal ha SLI ellers er valget enkelt enten et godt X38 kort eller et godt P35 kort .... Lenke til kommentar
Lakus Skrevet 9. november 2007 Forfatter Del Skrevet 9. november 2007 Enten kjøper du Gigabyte eller Abit sitt 680i SLI kort om du skal ha SLI ellers er valget enkelt enten et godt X38 kort eller et godt P35 kort ....Der ligger problemet. Jeg vet ikke hva som er gode kort. Lenke til kommentar
The Ghost Skrevet 9. november 2007 Del Skrevet 9. november 2007 Kan godt finne noen gode kort, emn først må du bestemme deg får om du skal gå for Intel eller nVidia ..... Også skal du klokke noe særlig ? Er det noe spesielt du er ute etter ? eks. firewire. Lenke til kommentar
Lakus Skrevet 9. november 2007 Forfatter Del Skrevet 9. november 2007 Takk for hjelpen. Jeg dropper ihvertfall SLI, så går for Intel. Skal ikke klokke noe spesielt nei, skal nok kjøre Q6600 på 3Ghz, men ikke mer enn det. Bonus spørsmål: 4GB RAM blir det, men er det egentlig noe poeng med 1000Mhz DDR2 Ram? Eller holder det med 800Mhz? Eneste "spesielle" jeg ser etter er at det er passivt kjølt. Lenke til kommentar
The Ghost Skrevet 9. november 2007 Del Skrevet 9. november 2007 Ram er ikke noe problem å få passivt kjølt, men en quadcore på 3Ghz passivt kjølt ? Da må du nok opp i en diger passiv kjøler med masse god luft flyt i kabinettet at du like godt kunne hat en vifte på CPU kjøler ..... Skal fine HK og ram nå jeg Lenke til kommentar
Lakus Skrevet 9. november 2007 Forfatter Del Skrevet 9. november 2007 Hehe, enten skrev jeg litt rart, elelrs så misforsto du meg Eneste jeg mente med passivt kjølt var at hovedkortet i seg selv skulle være vifteløst. CPU skal ha en Thermaltake Big Typhoon Lenke til kommentar
Rikkely Skrevet 9. november 2007 Del Skrevet 9. november 2007 Ram er ikke noe problem å få passivt kjølt, men en quadcore på 3Ghz passivt kjølt ?Da må du nok opp i en diger passiv kjøler med masse god luft flyt i kabinettet at du like godt kunne hat en vifte på CPU kjøler ..... Skal fine HK og ram nå jeg Han mener vel passiv kjøling på HK. =) Lenke til kommentar
The Ghost Skrevet 9. november 2007 Del Skrevet 9. november 2007 (endret) Er bare hode mitt det ligger i Det har alltid vært sånn så ikke noe å uroe seg får Lakus upgrade Ram brikkene klokekr du lett opp til 1Ghz 4-4-4-9 2.0-2.2v Endret 9. november 2007 av The Ghost Lenke til kommentar
Lakus Skrevet 9. november 2007 Forfatter Del Skrevet 9. november 2007 "Lakus the Gamer" :!: Men takk for hjelpen, jeg var rimelig lost ute i HK verdenen Lenke til kommentar
The Ghost Skrevet 11. november 2007 Del Skrevet 11. november 2007 "Lakus the Gamer" :!: Nja du har jo spilt en del Oblivion vet jeg Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå