Gå til innhold

Razer Copperhead, ikke sertifisert for Windows.


Anbefalte innlegg

Hei.

 

Jeg kjøpte meg for et par uker siden en Razer Copperhead mus. Da jeg installerte musa kom det opp en feilmelding om at dette produktet ikke var sertifisert for Windows og således kunne forårsake skade på maskinen, jeg valgte å fortsette installasjonen selv på grunn av dette.

 

Nå i etterkant har det flere ganger etter at jeg har logget meg inn på Windows gått 20 sekunder så kommer det en forhatt blåskjerm (som er på skjermen i 5 sekunder) og så restarter maskinen seg, og så skjer det samme igjen. Jeg slo nå av PC-en for så å restarte den igjen, da fungerte det.

Tok et bilde av blåskjermen for å få lest hva som stod der og det fremgikk at jeg må kontrollere all ny maskinvare og programvare.

 

Jeg har aldri sett denne blåskjermen tidligere så jeg har mistanke om at det er den nye musa som kan være årsaken uten at jeg er helt sikker på dette. Er det andre som har hatt samme problem med disse Razer musene eller? Noen forslag til hvordan man kan løse dette uten å måtte ta strømmen på maskinen hver gang?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kan en firmware oppdatering gjøre musa sertifisert for windows? Jeg skjønner ikke helt hvorfor Razer ikke er sertifisert, noen som har et svar på det?

 

Jeg må vel si at jeg kvier meg litt for oppdateringer av ymse slag ettersom jeg er helt grønn på data, så kommer det noen feilmeldinger så bærer det rett på service...Men er det noen som kan bekrefte at dette er hva som skal til så får jeg bare bite i det sure eplet og sette i gang.

Endret av Rambol
Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Hm, nå trenger jeg hjelp!

I det siste har jeg fått blåskjerm nokså ofte ved oppstart av maskinen, og når jeg endelig (etter 3-4 oppstarter ikke får denne blåskjermen som sier at det er noe galt) får maskinen til å fungere så kommer det opp en dialogboks som sier at Windows har gjenopprettet systemet etter en alvorlig systemfeil (HUFF!)

 

Denne blåskjermen har aldri kommet opp før jeg installerte Razer Copperhead musa, så jeg innbiller meg at det er denne som er roten til alt vont...Da jeg installerte musa så fikk jeg opp feilmeldingen at denne ikke var Windows-lisensiert (eller noe i den dur) og at dette senere kunne skade systemet. Blåste glatt i den feilmeldingen og fortsatte installasjonen av programvaren....og etter dette har blåskjermen begynnt å komme (står der at jeg må sjekke all innstallert prg vare og enheter)

 

Etter tips tenkte jeg nå at jeg skulle forsøke å oppgradere firmwaren til musa, gikk da inn på nettsiden til Razer, lastet ned firmware 6.20 tror jeg det var og klikket på fila som ble lastet ned. Fikk da beskjed om at jeg enten måtte gå via nettet for å finne prg som passet for å åpne dette eller velge prg selv. Gikk via nettet, funket ikke...isj!

 

Noen som kan hjelpe meg med hvordan jeg får oppgradert firmware for å se om dette hjelper på blåskjermen min eller? Begynner å bli drittlei!!

Lenke til kommentar

Akkurat ja. MEN, det er jo en god del Razer brukere der ute, så jeg kan ikke skjønne at det kun er jeg som skal få denne meldingen.

 

Det som er litt vanskelig er jo da at når blåskjermen kommer, så er den synlig i 4 sekunder før den forsvinner og maskinen starter da opp på nytt. Vet ikke helt hvordan jeg skal få postet info om den ettersom jeg knapt får lest 2 linjer før den forsvinner igjen, noen tips?

Lenke til kommentar
Har du oppdatert Razer musa til nyeste firmware og nyeste driverversjon? Jeg har opplevd de samme problemene selv men de oppdateringene fikset det hos meg. En periode måtte jeg trekke ut musa etter at Windows hadde startet og plugge den inn igjen for å unngå blåskjerm... Gogo Razer! :p

 

Så "hyggelig" at det er andre som har opplevd det samme som meg da...he he. Vel, dersom du ser et par poster lengre opp i tråden så hadde jeg tenkt til å oppgradere firmware til musa. Jeg lastet ned denne fra nettsiden til razer, men jeg vet ikke hvordan jeg skal få oppgradert firmware etter dette. Når jeg forsøker å åpne fila jeg lastet ned så får jeg bare beskjed om å velge hvilket prg jeg vil åpne dette i? Som du skjønner er jeg helt grønn på dette området, hadde satt veldig stor pris på om du kunne ha hjulpet meg med å dra dette i land!

Lenke til kommentar

Vel, som den idiotiske personen jeg er så hadde jeg da ikke sjekket ut Razer Help menyen som lå under programmer :blush: . Der lå det jo en idiotsikker beskrivelse om hvordan man skulle oppdatere firmware, så da har jeg firmware 6.20. Håper da at dette kan løse problemet mitt....men det finner jeg jo kjapt ut neste gang jeg starter maskinen :roll: ....Takker for all hjelp så langt

Lenke til kommentar

Men neida, firmware oppdateringen har ikke løst noe som helst, får fremdeles den forhatte blåskjermen :mad: . Skjønner ikke hva som gjør dette her, så dersom noen har en løsning på dette så tar jeg gjerne i mot hjelp.

 

Jeg hadde planer om å gå til anskaffelse av et Razer tastatur også, men ettersom en liten mus kan lage så mye tull med maskinen så tror jeg nok at jeg heller går for andre merker, det er jo helt tullete at en mus ikke skal fungere feilfritt med en datamaskin (selv om eieren er grønn!) :nei:

Lenke til kommentar

Dette var merkelig. Har samme musen selv, og aldri fått sånne problemer med den. Du kan prøve å avinstallere driveren og/eller prøve en annen mus, for å se om det hjelper.

 

Windows kan gå i stå for de merkeligste ting, forøvrig. Vista klunket totalt ut da jeg oppdaterte fra Windows Update. Etter oppdateringen kom opp en melding vært 2-3 sekund om at Explorer hadde sluttet å virke, og at det nå ville starte på nytt. Fikk litt av en jobb med å innstallere på nytt, ettersom å boote fra DVD-en ikke funket, av en rar grunn (det kom opp noe at Windows Vista laster, og that's it), så måtte starte DVD-en i Windows. Auto playen funket heller ikke, så måtte inn på min datamaskin, men den ble lukket hvert 2-3 sekund :hrm:

Lenke til kommentar
Men neida, firmware oppdateringen har ikke løst noe som helst, får fremdeles den forhatte blåskjermen :mad: . Skjønner ikke hva som gjør dette her, så dersom noen har en løsning på dette så tar jeg gjerne i mot hjelp.

 

Jeg hadde planer om å gå til anskaffelse av et Razer tastatur også, men ettersom en liten mus kan lage så mye tull med maskinen så tror jeg nok at jeg heller går for andre merker, det er jo helt tullete at en mus ikke skal fungere feilfritt med en datamaskin (selv om eieren er grønn!) :nei:

 

Det er ikke bare musa, det er et dokumentert problem med visse hovedkort og den musa. På mitt kom det nylig ut en "Copperhead fix" på den siste biosversjonen.

Endret av Lilac1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...