farballa Skrevet 9. november 2007 Del Skrevet 9. november 2007 Hei, har et litt merkelig problem som jeg ikke helt skjønner hva kan være. Når jeg kjører laptopen min på batteri så til tross for at jeg skrur ned lysstyrken på skjermen så skrur maskinen opp igjen lysstyrken etter en liten stund. Har prøvd en del inne på strøm alternativer og fiklet for å finne ut om det kunne ha noe innvirkning, men det har ikke vært til noe hjelp. Jeg bruker Asus sitt strømstyringsprofil program i Windows Vista. Maskinene er en Asus V2s. Lenke til kommentar
Karl_O Skrevet 10. november 2007 Del Skrevet 10. november 2007 Hei, har et litt merkelig problem som jeg ikke helt skjønner hva kan være. Når jeg kjører laptopen min på batteri så til tross for at jeg skrur ned lysstyrken på skjermen så skrur maskinen opp igjen lysstyrken etter en liten stund. Har prøvd en del inne på strøm alternativer og fiklet for å finne ut om det kunne ha noe innvirkning, men det har ikke vært til noe hjelp. Jeg bruker Asus sitt strømstyringsprofil program i Windows Vista. Maskinene er en Asus V2s. Skjer dette hver gang eller? Kan jo være at du har en sensor i skjermen som endrer lysstyrken etter lysforholdene i omgivelsene... Prøv å se om du har noen alternativer i BIOS som går på dimming av lcd ved batteridrift og deaktiver denne, så kan du jo se hva som skjer... Lenke til kommentar
farballa Skrevet 10. november 2007 Forfatter Del Skrevet 10. november 2007 (endret) Hei, har et litt merkelig problem som jeg ikke helt skjønner hva kan være. Når jeg kjører laptopen min på batteri så til tross for at jeg skrur ned lysstyrken på skjermen så skrur maskinen opp igjen lysstyrken etter en liten stund. Har prøvd en del inne på strøm alternativer og fiklet for å finne ut om det kunne ha noe innvirkning, men det har ikke vært til noe hjelp. Jeg bruker Asus sitt strømstyringsprofil program i Windows Vista. Maskinene er en Asus V2s. Skjer dette hver gang eller? Kan jo være at du har en sensor i skjermen som endrer lysstyrken etter lysforholdene i omgivelsene... Prøv å se om du har noen alternativer i BIOS som går på dimming av lcd ved batteridrift og deaktiver denne, så kan du jo se hva som skjer... Nå tok jeg PC-en av strøm og kjører på batteri etter å ha oppdatert skjermkortdriverne bort fra uoffisielle driver til de som ligger på asus sine sider og nå skjer det ingen endring i lysstyrke. Men det vanligste er at lysstyrken endrer seg når PC-en er i et mørkt rom, kan det være noe sensor greier på dette altså? Endret 10. november 2007 av farballa Lenke til kommentar
Karl_O Skrevet 10. november 2007 Del Skrevet 10. november 2007 Hei, har et litt merkelig problem som jeg ikke helt skjønner hva kan være. Når jeg kjører laptopen min på batteri så til tross for at jeg skrur ned lysstyrken på skjermen så skrur maskinen opp igjen lysstyrken etter en liten stund. Har prøvd en del inne på strøm alternativer og fiklet for å finne ut om det kunne ha noe innvirkning, men det har ikke vært til noe hjelp. Jeg bruker Asus sitt strømstyringsprofil program i Windows Vista. Maskinene er en Asus V2s. Skjer dette hver gang eller? Kan jo være at du har en sensor i skjermen som endrer lysstyrken etter lysforholdene i omgivelsene... Prøv å se om du har noen alternativer i BIOS som går på dimming av lcd ved batteridrift og deaktiver denne, så kan du jo se hva som skjer... Nå tok jeg PC-en av strøm og kjører på batteri etter å ha oppdatert skjermkortdriverne bort fra uoffisielle driver til de som ligger på asus sine sider og nå skjer det ingen endring i lysstyrke. Men det vanligste er at lysstyrken endrer seg når PC-en er i et mørkt rom, kan det være noe sensor greier på dette altså? Dette kunne skjedd hvis du hadde en sensor ja, men ikke sikkert du har det på din maskin da. Men hvis det er i orden nå så er det jo greit! Lenke til kommentar
erlingba Skrevet 10. november 2007 Del Skrevet 10. november 2007 Hei, har et litt merkelig problem som jeg ikke helt skjønner hva kan være. Når jeg kjører laptopen min på batteri så til tross for at jeg skrur ned lysstyrken på skjermen så skrur maskinen opp igjen lysstyrken etter en liten stund. Har prøvd en del inne på strøm alternativer og fiklet for å finne ut om det kunne ha noe innvirkning, men det har ikke vært til noe hjelp. Jeg bruker Asus sitt strømstyringsprofil program i Windows Vista. Maskinene er en Asus V2s. Skjer dette hver gang eller? Kan jo være at du har en sensor i skjermen som endrer lysstyrken etter lysforholdene i omgivelsene... Prøv å se om du har noen alternativer i BIOS som går på dimming av lcd ved batteridrift og deaktiver denne, så kan du jo se hva som skjer... Nå tok jeg PC-en av strøm og kjører på batteri etter å ha oppdatert skjermkortdriverne bort fra uoffisielle driver til de som ligger på asus sine sider og nå skjer det ingen endring i lysstyrke. Men det vanligste er at lysstyrken endrer seg når PC-en er i et mørkt rom, kan det være noe sensor greier på dette altså? Hva slags PC har du? På min HP holder jeg nede Fn-tasten og trykker f11 for å skru av og på "Ambient Light Sensor". Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå