Gå til innhold

mye ytelse per peng? 10k ca

Anbefalte innlegg

Heisann

Jeg skal kjøpe meg ny PC, jeg prøver å få mest mulig ytelse for minst mulig peng!

Har kommet opp med dette forslaget:

Handlevogn

Jeg mangler PSU og kabinett, vet ikke hva jeg trenger der? spesielt PSU'en. Så hvis noen har noen fine forslag så må de gjerne komme med de.

Eller så lurer jeg på om dette er en sterk PC som vil vare en god stund i forhold til pengene? Noe dere ville forandre pga. småe forskjeller i ytelse og store forskjeller i pris?

Jeg har ikke noen planer om å klokke per dags dato. Jeg er en relativt enkel bruker, da tenker jeg på spill og gjerne bilderedigering osv.

Endret av Melatonin
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Fortsetter å anbefale Corsair PSU. Kanskje HX520/HX620

Du får minne for halve prisen om du velger 1GB brikker. Forslag

Antec Nine Hundred

Burde bli litt under 10 000 med mine endringer.

Det minnet har jo "bare" 667MHz, er det ikke lurt med 800MHz. Hører også rykter om at det er bedre med 2x2 enn 4x1, det yter bedre pluss det er potensial til oppgradering. Er dette noe du kan skyte ned kanskje (ytelsen)?

Lenke til kommentar

Stemmer de er spesifisert til 667MHz, men det er Crucial brikker og om du er heldig D9GMH som yter meget bra. De vil mest sannsynlig gå på ca 900MHz overklokka uten de helt store problemene D9GMh eller ikke.

Overklokkingsmessig så har prosessoren din 1066 MHz fsb, den krever med andre ord 533MHz minne med 1:1 divider, det vil gi rom for overklokking til 333x9= 3GHz på prosessor uten å overklokke minne.

Yter ikke bedre med 2 framfor 4 brikker heller motsatt om jeg ikke tar feil, men det er marginale forskjeller. Du har absolutt et poeng når det kommer til oppgradering, men jeg ser ikke behovet for 8GB som stort ennå. Men man vet jo aldri.

Jeg kom da med forslag med utgangspunkt i å spare deg noen kroner og ende opp på ca 10 000 kr

Lenke til kommentar
Stemmer de er spesifisert til 667MHz, men det er Crucial brikker og om du er heldig D9GMH som yter meget bra. De vil mest sannsynlig gå på ca 900MHz overklokka uten de helt store problemene D9GMh eller ikke.

Overklokkingsmessig så har prosessoren din 1066 MHz fsb, den krever med andre ord 533MHz minne med 1:1 divider, det vil gi rom for overklokking til 333x9= 3GHz på prosessor uten å overklokke minne.

Yter ikke bedre med 2 framfor 4 brikker heller motsatt om jeg ikke tar feil, men det er marginale forskjeller. Du har absolutt et poeng når det kommer til oppgradering, men jeg ser ikke behovet for 8GB som stort ennå. Men man vet jo aldri.

Jeg kom da med forslag med utgangspunkt i å spare deg noen kroner og ende opp på ca 10 000 kr

Settes pris på hjelpen! Men jeg er ikke en kløpper på overklokking osv så jeg tror jeg skal holde meg litt unna slikt.

Lurer veldig på levetiden til 8800GT i forhold til 8800GTS. Ser at mange folk foretrekket GT framfor GTS, men vil ikke GTS ha en del bedre levetid, med tanke på minne og hastighet osv. Jeg er interessert i å kjøpe en PC som vil vare veldig lenge uten så mange ekstra utgifter, selvom alt blir relativt raskt utdatert.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...