black_sheep Skrevet 9. november 2007 Del Skrevet 9. november 2007 Lurte egentlig på om antenna til dab-radioen i bilen kan ligge i "rommet" bak selve spilleren, klarer den å ta i mot radio-signalene da? Eller må den opp i f.eks frontruta? Thank you! Lenke til kommentar
espenal Skrevet 12. november 2007 Del Skrevet 12. november 2007 Hei, har aldri prøvd dette i en bil, men hjalp en bekjent av meg med å installere en bilspiller med dab i en båt for noen år siden, og da la vi bare antennen ut mot skroget på den ene siden. Og det funket som ei kule, skal ikke love at dette funker i en bil (stål kontra glassfiber) Hehe var kanskje ikke så mye hjelp i dette Lenke til kommentar
gxi Skrevet 12. november 2007 Del Skrevet 12. november 2007 Det store spørsmålet er jo hvorvidt du skal kjøre noe sted med dårlig DAB-signal. Har du godt signal, så vil det nok uten problem fungere, men ved noe redusert signalkvalitet (signalkvalitet = signalnivå - støynivå) vil det bli problemer. Jeg kan ikke tenke meg til at det skal være noe stort problem i vertfall. Bare husk at forskjellen mellom liggende antenne og stående antenne kan være stor, siden sender og mottaker begge må være polarisert (dvs. begge liggende eller begge stående) for maksimalt signalutbytte. Lenke til kommentar
black_sheep Skrevet 12. november 2007 Forfatter Del Skrevet 12. november 2007 Takk for svar dere to. Da prøver jeg bare, også ser jeg hvordan det blir. Er i Drammen/Oslo-området det skal brukes. Mener å ha sett en liste over at det er gode dab-signaler her. Lenke til kommentar
espenal Skrevet 12. november 2007 Del Skrevet 12. november 2007 Takk for svar dere to. Da prøver jeg bare, også ser jeg hvordan det blir. Er i Drammen/Oslo-området det skal brukes. Mener å ha sett en liste over at det er gode dab-signaler her. Kan ikke skade å prøve kan nevne at det var i Drammen den tidligere omtalte båten går Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå