Gå til innhold

Hvordan får jeg mindre Ping?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+19283741
milleniam: fucking ay! stjerne betyr timeout.

Du kan selv stille inn hvor lenge tracert skal vente ved å bruke parameteren -w <tid i ms>

f.eks.

tracert -w 30000 kappa.hardware.no

For sucoms del håper jeg at du har noe spyware på PC-en din som tar opp hele linja.. for det der er ille!

Jeg skal klage på dette i morgen, vise dem testen å se hva de har å si på dette.

Lenke til kommentar
  • 4 år senere...

Sliter med det samme! har Ca 7mbps download og 0.60 upload og har omtrent altid 43 i ping på servere bor et stykke unna sentral. men det er en som bor enda lengere unna sentral og har mindre download og upload og har bedre ping. hva kommer dette av?

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Sliter med det samme! har Ca 7mbps download og 0.60 upload og har omtrent altid 43 i ping på servere bor et stykke unna sentral. men det er en som bor enda lengere unna sentral og har mindre download og upload og har bedre ping. hva kommer dette av?

kort svar: Routing; som i ruten signalet går for å nå frem til server. Han som bor enda lengre unna sentral har sansynligvis en annen ISP, dermed annen rute.

Langt svar: http://www.diskusjon...&showentry=3601

PS: Dette gjelder bare om vi fjerner sansynligheten for at du har overbelastet linjen din.

Endret av warpie
Lenke til kommentar

kort svar: Routing; som i ruten signalet går for å nå frem til server. Han som bor enda lengre unna sentral har sansynligvis en annen ISP, dermed annen rute.

Langt svar: http://www.diskusjon...&showentry=3601

PS: Dette gjelder bare om vi fjerner sansynligheten for at du har overbelastet linjen din.

jeg har ngt slash telipol og han andre har telenor.

Lenke til kommentar

*sigh* rettelse på noen ting her...

Nå sier du ikke noe om hvilken ISP du bruker, men men..

Det er tre resultater på hver linje fordi den gjør 3 tester - for å gi en bedre oversikt. Når man pinger noen over tid, kan man få resultater alt fra 5ms til 200ms.. Derfor.

De andre linjene er hvor et ping må reise for å komme frem til destinasjonen. I ditt tilfelle reiser pinget gjennom 9 forskjellige routere/PC-er/whatever før den ankommer hardware.no - dette har som regel lite å si, men denne tracert mellom ledd 4 og 5 tyder på at problemet ligger hos din internettleverandør.

Om problemet ville vært for stort linjebruk ville også 3 og 4 ha vært nokså trege.

Hvis du ser på listen, så er ledd 6 fin responstid på, og siden alle pakker der må gå igjennom ledd 5, så er IKKE ledd 5 et problem. Boksen nedprioriterer trolig ICMP kontrolltrafikk.

Videre, så er 20-30ms det man kan forvente på en normal ADSL linje. Og responstiden er ut av ISP'en sitt nett. Opplevd høy ping på den linjen er IKKE et isp problem (etter den målingen).

WinMTR er forøvrig et fint verktøy for å måle og kartlegge linjen's responstid :)

TTL = Time to live. Hvor lenge forespørselen er gyldig. Dersom denne tiden går ut vil serveren som da behandler den ikke sende den videre til neste i rekken.

Pirke pirke. I IPv4 / IPv6 er TTL hvor mange routere pakken kan gå igjennom, ikke hvor lang tid den er gyldig :)

Lenke til kommentar

I 2007 hadde jeg ikke man pages. :D

The TTL value of an IP packet represents the maximum number of IP routers that the packet can go through before being thrown away. In current practice you can expect each router in the Internet to decrement the TTL field by exactly one.

Lenke til kommentar

jeg har ngt slash telipol og han andre har telenor.

Vel der har du svaret da. Du har en lengre rute en din kjære nabo som sitter på Telenor. Bor du oppi nord og har hatt veldig uflaks så kan det til og med hende at du routes gjennom NGT sin basestasjon i Bergen, dermed fort 40ms responstid frem til servere i Oslo.

Endret av warpie
Lenke til kommentar
  • 1 år senere...

Har det slik akkurat nå... Men eg trur at det er ruteren som er begynt å bli utdatert... Skall levere den til et museum og så heller kjøpe meg en ny ruter... :)

Over 1 år siden spørsmålet over, og over 6 år siden den ble starter, kan anta den er løst nå :)

• Liker 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...