Gå til innhold

Trenger hjelp med å velge nye hodetelefoner

Anbefalte innlegg

Hei!

Etter å hatt en drøss med middelmådige hodetelefoner har jeg bestemt meg for å velge noe skikkelig heftige saker! Jeg spiller mye, hører noe på musikk og ser noe film, men bruker da for det meste Surround anlegget mitt. Jeg skal ikke ha innebygget mikrofon. Meningen er at dette på en måte skal være en investering..altså skal disse hodetelefonene holde i mange år! Kanskje hele livet mitt :)

Jeg har sett litt rundt og har funnet ut at jeg skal gå for Koss eller Sennheiser. Det jeg lurer på er hvilken modell er best til mitt bruk, og hvor kan jeg kjøpe det rimeligst mulig? Må jeg bestille fra f.eks Koss.com eller er det en butikk her i Oslo som fører Koss og har et godt utvalg? Er det kanskje noen andre merker som er bedre? Jeg legger meg på +/- 1000 kroner. Jeg har et Turtle Beach Santa Cruz kort som burde klare å stå i stil med et sett gode hodetelefoner.

Jeg venter på mange gode og seriøse svar.

På forhånd takk

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har både Koss UR-30 og UR-40

Liker UR-30 Best. Det er rett og slett helt konge headsett. Lang ledning er det og. De sitter tett rundt ørene og blokker lyd utenfra, pluss at det er livstidsgaranti. ledningen går ut fra venstre side. 8 foot ledning.Og deilig bass. De kan også bøyes sammen så de er lett å ta med seg på lan osv...

UR- 40 er litt mindre i størrelse, sitter ikke like tett, har ledning på begge sider og den er 4 foot. litt kort etter min smak. ikke like god lyd heller. Kjøpte de fra koss.com. Det ble 34.99$. Fant ut at jeg betalte totalt 650 kr for de. inkl, frakt, toll, avgift, osv... Satans norske lover... men UR-30 er litt billigere da.. Blir deilig når den tollfrie grensen går opp til 1000 kr...

Lenke til kommentar
Ikke irriterende at det er ledning på begge sider av hodet?

Nei det synes jeg ikke. "festet" er såpass langt nede at de ikke ligger langs kinnet...

Prøvde både Grado og sennheiser før jeg kjøpte mine (UR 40) og ingen av de var i nærheten under 1000 Kr.

Grado var bra når de kostet rundt 2000 det samme med sennheiser.

Dessuten har du en kjekk livstidsgaranti på Koss.

Sitat (han som solgte meg koss på akersmic):

"Det er så god garanti på disse at, hvis du kjøper disse nå, åpner pakka her foran meg og knekker de, så må jeg gi deg nye"

Skal lete en stund etter slik garanti. men jeg kjøpte de først og fremst grunnet den utrolig gode lyden i de.

Mvh

Goebbels

Lenke til kommentar
Ikke irriterende at det er ledning på begge sider av hodet?

Nei det synes jeg ikke. "festet" er såpass langt nede at de ikke ligger langs kinnet...

Prøvde både Grado og sennheiser før jeg kjøpte mine (UR 40) og ingen av de var i nærheten under 1000 Kr.

Grado var bra når de kostet rundt 2000 det samme med sennheiser.

Dessuten har du en kjekk livstidsgaranti på Koss.

Sitat (han som solgte meg koss på akersmic):

"Det er så god garanti på disse at, hvis du kjøper disse nå, åpner pakka her foran meg og knekker de, så må jeg gi deg nye"

Skal lete en stund etter slik garanti. men jeg kjøpte de først og fremst grunnet den utrolig gode lyden i de.

Mvh

Goebbels

Men du kan ikke påstå at UR40 har bedre lyd enn UR30....

Lenke til kommentar

UR 30 koster 599 og UR 40 koster 849. GANSKE stor forskjell i pris her, så vil gjerne få presisert litt nærmere hvilke som er best før jeg kjøper. Hva er forskjellen på UR 30 og UR 40 i specs og i praksis? Koss høres fantastisk ut hvis de har en livstidsgaranti, også er de lette å få tak i på Akers MIC. Prisen var heller ikke så ille..

Lenke til kommentar

Hadde det vært opp til meg, hadde jeg valgt UR-30. Men skal du bruke de til f.eks. diskman og gå utendørs, ser det ganske loco ut med UR 30. Men du kan vel teste begge hos Akers Mic, men det er billigere å kjøpe de fra koss.com. 29.99$ for UR-30, bare litt kjipt med leveringstiden osv....

Lenke til kommentar
så vil gjerne få presisert litt nærmere hvilke som er best før jeg kjøper. Hva er forskjellen på UR 30 og UR 40 i specs og i praksis?

Som du ser over, så vil et slikt valg altid være en gjenstand for individuelle preferanser..

Det lureste du kan gjøre, når du først har bestemt deg for koss (hvillket det ser ut til), er og gå ned på fex AM og prøve de to, og velge den du liker best..

Mvh

Goebbels

Lenke til kommentar

Vil anbefale et par Sennheiser'e i 500-serien (600 om du har råd)! :wink:

Koster kanskje litt mer en du hadde tenkt deg i utgangspunktet, men den lydmessige forbedringen (i forhold til en "OK" HD i 1000,- klassen) forsvarer prisen!

Er vanskelig å komme med overbevisende audiofil karakteristikk av nevnte HD'er, men skulle jeg trekke fram et par stikkord må det være nøytralitet og sinnsyk detalj-gjengivlse. Er med andre ikke HD'en for bass-freaka heavyrockere ;)

Stikk på nermeste Sennheiser forhandler, og lytt!

Tror ikke du vil angre... :)

Lenke til kommentar
Takk for tips. Vil gjerne prøve litt rundt først før jeg kjøper, men hvem er det som fører sennheiser?

Om jeg ikke tar helt feil er www.lydrommet.no norsk importør av Sennheiser. De kan helt sikkert fortelle deg hvilke butikker i nærområdet ditt som fører sennheiser i sitt sortiment.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...