oivind_skar Skrevet 9. november 2007 Del Skrevet 9. november 2007 Den feteste jobben på bilmessa på Lillestrøm har uten tvil Jarle Berg: Han er fyrbøter på Bugatti Veyron. Les mer Lenke til kommentar
Nilsen Skrevet 10. november 2007 Del Skrevet 10. november 2007 Er det så veldig lurt å begynne å fikle med en ekstra nøkkel i 375 km/t? Lenke til kommentar
8086 Skrevet 10. november 2007 Del Skrevet 10. november 2007 Er det så veldig lurt å begynne å fikle med en ekstra nøkkel i 375 km/t? Startes med en nøkkel to. Ikke underveis... Lenke til kommentar
~~Undertaker~~ Skrevet 14. november 2007 Del Skrevet 14. november 2007 (endret) I går på NRK 2 kjørte det engelske Top Gear Veyronen opp til 407 km/h. Bilen ristet littegran under nedbremsingen etterpå. De sa at dekkene slites ut i løpet av 15 min under den hastigheten, men det var ikke no problem for du går tom for drivstoff først. Endret 15. november 2007 av fredrik Lenke til kommentar
Twinflower Skrevet 18. november 2007 Del Skrevet 18. november 2007 Hvorfor skal dekkene slites ut så fort bare fordi de går fort? Det er jo ikke særlig til friksjon, siden de ruller rundt. Og rotasjonshastigheten i seg selv skal vel ikke slite ned gummien? Kan noen forklare meg dette? Lenke til kommentar
Nilsen Skrevet 20. november 2007 Del Skrevet 20. november 2007 Varme er et resultat av friksjon. Lenke til kommentar
Fredrik Skrevet 20. november 2007 Del Skrevet 20. november 2007 Det er jo masse friksjon. Hvis vi ikke hadde friksjon hadde man heller ikke hatt veggrep, og da hadde det ikke gått så veldig fort ved hjelp av hjul i hvert fall. Hjulene går så fort rundt, og blir så varme, at gummien slites bort. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg