Tazic Skrevet 9. november 2007 Del Skrevet 9. november 2007 Hei jeg har sett en del bilder av hvordan man installerer ting men jeg lurer på hvordan de får tak i bildene og trenger du et program? Lenke til kommentar
Lukilock Skrevet 9. november 2007 Del Skrevet 9. november 2007 De har vel brukt Printscreen. Bare trykk på knappen som heter prtsc på tastaturet, og lim inn bildet i Paint. Så lagrer du det. Går også ann å bruke et program, slik at du slipper å lime det inn i Paint for å få lagra bilde. Da kan du f.eks bruke Purrint. Sempron Lenke til kommentar
Danny Boy Skrevet 9. november 2007 Del Skrevet 9. november 2007 Det skal være innebygd i XP (regner med du bruker det) og på tastaturet ditt skal det være en knapp som heter "PrtScn", som står for Print Screen. Se om du finner den. Så trykker du den på den engang, og da vil den ta bilde av hva som er på skjermen. Så går du på Start -> Kjør -> skriv inn: mspaint så trykk CTRL+V (altså lim inn), så skal bilde komme opp i Paint. Så på Fil -> Lagre som på "Lagre Som" funksjonen kan det være lurt å velge PNG eller JPG slik at bilde blir komprimert og tar mye mindre plass. BMP er ukomprimert, og kommer ofte på over 3 MB, og det kun for et bilde. Lenke til kommentar
kjeklulf Skrevet 9. november 2007 Del Skrevet 9. november 2007 Mener du skjermbilde? I så fall: Tasten PrintScreen (PrtScr) tar bilde av hele skjermen. Alt + PrintScreen tar bilde av det aktive vinduet. Når du har tatt et bilde kan du lime det inn i ditt favoritt-bildebehandlingsprogram og lagre det. Lenke til kommentar
VikinGz Skrevet 9. november 2007 Del Skrevet 9. november 2007 (endret) jeg bruker FSCapture =D Det fungerer kjempe bra =) beste av alt, du kan kjøre det glatt fra minnepenn, nettverksdisker etc =D Endret 9. november 2007 av VikinGz Lenke til kommentar
Tazic Skrevet 9. november 2007 Forfatter Del Skrevet 9. november 2007 Takker for alle svar!! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå