Pug Skrevet 9. november 2007 Del Skrevet 9. november 2007 Hei. Jeg har nettopp kjøpt meg en MacBook Pro, og jeg har installert Leopard, opprettet en Windows XP-partisjon, og alt ser ut til å fungere utmerket Det eneste jeg mangler nå er å opprette en FAT32-partisjon, slik at begge operativsystemene kan skrive og lese filene fra en felles partisjon. Er det mulig å få til dette? I så fall vil jeg gjerne opprette denne partisjonen fra Windows XP sin partisjon, som er formatert med NTFS-filsystem. Jeg har prøvd Norton Partition Magic, men det nektet å fungere. Er det mulig å lage en partisjon som er lesbar for begge operativsystemene, og i så fall, hvordan gjør jeg det? Hvilket program/hvilke programmer trenger jeg? Takk for svar Lenke til kommentar
Zezner Skrevet 10. november 2007 Del Skrevet 10. november 2007 Er det ikke sånn at Mac OS X bare kan se det som ligger på en ntfs formatert disk og at Windows ikke kan se disker som ikke er ntfs.... Eller tar jeg feil nå?? Tror ikke du kan lese å skrive fra Windows og Mac OS X... Lenke til kommentar
Pug Skrevet 10. november 2007 Forfatter Del Skrevet 10. november 2007 Det stemmer Windows kan verken skrive eller lese disker formatert i Mac OS Extended format (HFS+ eller hva det enn heter?), mens OS X bare kan lese men ikke skrive til NTFS. Det er derfor jeg ville opprette en partisjon med FAT32-filsystem, sik at begge operativsystemene kunne både skrive og lese fra denne partisjonen. Men det var visst veldig vanskelig å få til i følge diverse mac-forum, så jeg fant heller ut at jeg kunne installere MacFUSE, som gjør at OS X kan skrive til NTFS. Skal også skaffe meg MacDrive etter hvert, som gjør at Windows kan lese og skrive til partisjoner formatert i mac-filsystem. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå