Gå til innhold

BK: Studioportretter av Ingvild

Anbefalte innlegg

Lite portretter ute å går på kritikken for tiden, lite å kommentere på for oss stakkars portrettfotografer :p

Bilder tatt i studio med Hasselblad 80mm, P20 bakstykke håndholdt. Sjaktsøker + håndholdt er litt sketcy, men stativ er slowmode =)

Sh eller farge? What do you like best?

Liker farge versjonen selv.

(vet de er veldig lyse =9 er en bieffekt av redigeringen, og det blir unaturlig om jeg tegner tilbake huden der :p)

Whopsie, var ikke meningen å laste opp det første der.

Dette som skulle opp:

post-134150-1194621556_thumb.jpg

post-134150-1194621566_thumb.jpg

post-134150-1194621576_thumb.jpg

post-134150-1194621722_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Nå skal ikke jeg skryte på meg en kalibrert skjerm da..., men jeg synes de var for lyse og hadde for mye oppjustert kontrast. Synes de blir for kvasse rett og slett... Jeg liker en litt mer "rolig" redigering på slike bilder, men det er bare min mening da :)

... og så ble jeg jo veeeeeeldig nyskjerrig på hva det første bilde var da.. (ref: "Whopsie, var ikke meningen å laste opp det første der") :)

Lenke til kommentar
Whoopsie bilde er det første du ser der =)

Er en liten failure redigering, som jeg laga i jpeg, og ikke har mulighet for å fjerne en veldig weird spot =)

Så den - lurte på hva det var. Det synd, for jeg synes at det er det bildet som har best lys. Det som er bra i bilde 2 er posituren til modellen - liker møten hun ser rett på oss; men for lyst - sitter du på en PC med feilkalibrert skjerm ? Sort-hvitt utgaven ble veldig lys.

Tom

Lenke til kommentar

Er ingen eksper på portretter, er vel knapt amatør :p Uansett, jeg likte ikke hånden hennes på de tre første bildene, den virker unaturlig, og nesten død.

Ellers klarer jeg ikke helt å bestemme meg for om jeg liker at de er så lyse :p Bilde 4 har veldig utvaskede farger, og for lite kontraster. Likte nok bilde 2 best, der passet det litt bedre med lyst bilde. Ble ikke like utvasket som nr 3, når du hadde farger.

Hva er den hvite flekken på bilde 1? :p På bilde 1 er hånden nesten sjenerende, uff xD

Lenke til kommentar

Hei Jeg er ny her, men hiver meg ut i kommentar løpet: Som kunstner hender det ikke skjelden at jeg liker ting andre fotografer synes er dårlig, og noen ganger kan "feil" gjøre bildene mere spenstige, interressante og bedre i mine øyne. Teknisk så er det vel en del å hente på lyset her, men jeg likte godt bilde nr. 2 det har et utrykk som treffer mine sensorer. Herlig komposisjon og vakker jente!

Lenke til kommentar
Jeg syns bildene blir for lyse, og for brytende farger på klærne.

Øynene er grønn-blå, klærne er cyan-grønn.

Cyan blå grønn osv er tilnærmet komplimentær kontrast med oransje, som er fargen i håret.

I og med at du er opptatt av high-key fotografi for tiden (ref. post #5), så skjønner jeg at du prøver forskjellige ting. Men jeg tror det lønner det seg at modellen har lyse klær i det tilfellet.

Tom

Lenke til kommentar
Jeg syns bildene blir for lyse, og for brytende farger på klærne.

Øynene er grønn-blå, klærne er cyan-grønn.

Cyan blå grønn osv er tilnærmet komplimentær kontrast med oransje, som er fargen i håret.

Hva har det med saken å gjøre? Om jeg mener fargene ble for skarpe/brytende (Kanskje her jeg orda meg feil) med resten av bildet, så mener jeg det.

Jeg ville satt ned kontrasten på de...

Lenke til kommentar

Hva det har med saken å gjøre? Det er klart det har noe med saken å gjøre. Ittens fargesirkel er jo en viktig redskap da du skal bedømme bilder rent objektivt, og det er klart det er relevant når noen snakker om at farger ikke passer sammen. Selv om bilder er en subjektiv ting, blir det feil å bare vurdere de bare på en konnotativ(er dette ett ord?) måte, spesielt på en så..bastant måte =)

Tror jeg har funnet en måte å få farge effekten på uten å sette opp kontrasten, skal prøve det på neste shoot, på onsdag.

Ang det med lyse klør så tenkte jeg egentlig en H&M-grey bakgrunn da jeg tok bildene, bakgrunnen er etterbelyst i PS. Kunne kanskje funket bedre med en lysere farge på tunikaen ja. Men fargen står jo også godt ifht til øynene. Blir litt sophies choice for meg =) Men kunne kanskje prøvd å beholdt den gråe bakgrunnen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...