Kine88 Skrevet 9. november 2007 Del Skrevet 9. november 2007 (endret) heia=) jeg har planer om å ta marinbiologi.. har gått omsorg, og går nå påbygg.. har bare 1y matte, 1fy og 1bi, så matten må jeg uansett ta opp igjen, og derfor tenkte jeg å ta forkurs til neste år slik at jeg får 2mx. men hvor kan eg ta 2/3BI?? å e d lurt å ta fysikk og selv om jeg ikke trenge det for å komme inn på marinbiologi? rådgiveren på skolen hvet ingenting om denne retningen så hadde satt stooooooooooor pris på svar=) Endret 9. november 2007 av Kine88 Lenke til kommentar
Kenny McCormick Skrevet 9. november 2007 Del Skrevet 9. november 2007 (endret) Opptakskrav: Generell studiekompetanse og 2MX / 2MY / 3MZ og enten 3MX / 3MY / 3FY / 3KJ / 3BI / (2KJ +3BT) / (2BI+3BT) eller realkompetanse. (Fagkrav angitt med skråstrek, f.eks. 2MX/2M/3MZ, betyr at kravet er dekket med ett av fagene. ) kilde: www.jobbfeber.no så du vil nok trenge full fordypning (3 år) med matte, fysikk, kjemi og biologi Endret 9. november 2007 av Lazy_Boy Lenke til kommentar
Lyngfisk Skrevet 10. november 2007 Del Skrevet 10. november 2007 (endret) Nei, hun trenger ikke alle de fagene, som beskrivelsen under kravene også nevner. Det hun trenger er 2MX (eller 3MZ) og 3MX eller 3FY eller 3KJ eller 3BI. Hun tar 2BI (Bio1) og 2FY (Fys1) nå, sa da trenger hun 2MX og ett av tredjeklassefagene. 2MX og 3BI kan du ta som privatist. Da går du kun opp til eksamen. Dersom du trenger hjelp til disse fagene kan du ta de på en privatskole, som Sonans eller Bjørknes. Privatlærer er også et alternativ. Endret 10. november 2007 av Lyngfisk Lenke til kommentar
Kine88 Skrevet 12. november 2007 Forfatter Del Skrevet 12. november 2007 tusen takk:) fant utav det nå Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå