Gå til innhold

Lyd fra PC til TV. Kun på egen kanal?

Anbefalte innlegg

Skulle koble lyden fra PC-en til TV idag. Jeg har en kabel som er fra pc (3,5mm) til TV (RCA).

Men så er det 2 innganger på TV for disse, men det er bare hver sin kanal! Og jeg skulle jo ha lyden på samme kanal som pc-bildet er på.. Men det fikk jeg ikke.. Har kobla tv via HDMI.

Det er denne TVen: http://www.elkjop.no/is-bin/INTERSHOP.enfi...gory_tabcontent

Noen som skjønte dette? :p

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Det er jo EX 1-4 og HDMI 1 og 2. Jeg har PC-en på HDMI 1. Men lyden er lism bare på EX 3 og 4.. Så ekke sikker på åssen jeg skal få lyden til HDMI 1? See?

Funker ikke som det står i bruksanvisningen?

1 Koble DVI-utgangen på datamaskinen til HDMI1- eller HDMI2-kontakten på TV-en. Bruk en HDMI- til DVI-kabel hvis DVI-utgangen skal kobles til.

2 Koble lydkabelen til PC-ens lydkontakt og til lydkontaktene L/R (EXT3) på TV-en.

3 Trykk AV for å vise listen over kilder, og bruk pil-tastene for å velge HDMI1 eller HDMI2.

4 Trykk OK for å skifte til valgt kilde.

Lenke til kommentar
Det er jo EX 1-4 og HDMI 1 og 2. Jeg har PC-en på HDMI 1. Men lyden er lism bare på EX 3 og 4.. Så ekke sikker på åssen jeg skal få lyden til HDMI 1? See?

Funker ikke som det står i bruksanvisningen?

1 Koble DVI-utgangen på datamaskinen til HDMI1- eller HDMI2-kontakten på TV-en. Bruk en HDMI- til DVI-kabel hvis DVI-utgangen skal kobles til.

2 Koble lydkabelen til PC-ens lydkontakt og til lydkontaktene L/R (EXT3) på TV-en.

3 Trykk AV for å vise listen over kilder, og bruk pil-tastene for å velge HDMI1 eller HDMI2.

4 Trykk OK for å skifte til valgt kilde.

Nå fikk jeg det til. Skulle prøve som du sa, så bare jeg putta i ledningene nå så kom lyden :D

Takker!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...