Gå til innhold

Kan noen hjelpe meg med valg av headset?

Anbefalte innlegg

Jeg har undersøkt litt og lest rundt på forumer på hw.no og barbara.no, sett litt i nettbutikker, men klarer ikke å bestemme meg, på grunn av at dette er første gang jeg kjøper noe headset som skal koste litt. Jeg skal ha et headset som skal kun brukes foran pcen, og trenger da litt ledning på det. Det må jo og være comfy ettersom jeg sitter dag ut og dag inn både hjemme og når jeg skal på lan med dem. Har tenkt en del på enten Denon AHD-650 eller Koss UR-40. Vil helst ikke over 1000-lappen, så Denon lokker veldig. Takk for svar.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvis du ikke skal over 1000-lappen er vel denon'ene bra, hvis du går opp noen få hundrelapper i pris så vil jeg anbefale grado labs sine sr60. Har sr80 selv og er veldig fornøyd, ingenting jeg misliker ved dem. Men, som sagt denon er bra, har hørt litt på koss'ene og mine ører sier at lyden ikke er klar nok, men som sagt, det er en smaksak. Du må nesten bare høre på litt forskjellige hodetelefoner. Og det er bedre å betale litt mer for noen man er ordentlig fornøyd med, istedet for å spare bittelitt og kjøpe noen som kanskje har en liten ting man kan irritere seg over..

Mvh Øyvind

Lenke til kommentar

Har selv også Grado SR-80 og er veldig fornøyd med de.

Men det er en ting å utsette på de. Det er ulempen ved en "åpen" konstruksjon. Det er ikke å foretrekke på lan. Da du lett fanger opp lyd utenfra. En "lukket" konstruksjon er å foretrekke hvis du lytter med god bakgrunnsstøy. Men for all del, det er ikke noe problem å bruke slikt på lan. Er faktisk ganske deilig å slippe å bli "totalt" isolert som jeg har opplevd med blandt annet et relativt dyrt headsett fra Sennheiser.

Lenke til kommentar

Jeg har både Koss UR-30 og UR-40

Liker UR-30 Best. Det er rett og slett helt konge headsett. Lang ledning er det og. De sitter tett rundt ørene og blokker lyd utenfra, pluss at det er livstidsgaranti. ledningen går ut fra venstre side. 8 foot ledning.Og deilig bass. De kan også bøyes sammen så de er lett å ta med seg på lan osv...

UR- 40 er litt mindre i størrelse, sitter ikke like tett, har ledning på begge sider og den er 4 foot. litt kort etter min smak. ikke like god lyd heller. Kjøpte de fra koss.com. Det ble 34.99$. Fant ut at jeg betalte totalt 650 kr for de. inkl, frakt, toll, avgift, osv... Satans norske lover... men UR-30 er litt billigere da.. Blir deilig når den tollfrie grensen går opp til 1000 kr...

Lenke til kommentar
Hvis du ikke skal over 1000-lappen er vel denon'ene bra, hvis du går opp noen få hundrelapper i pris så vil jeg anbefale grado labs sine sr60. Har sr80 selv og er veldig fornøyd, ingenting jeg misliker ved dem.

Liker også lyden til grado veldig godt, men er litt misfornøyd med komforen, synes den er unødvendig dårlig til høretelefoner av den prisklassen. Der er feks sennheiser sine i tilsvarende prisområde mye bedre.

AtW

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...