Gå til innhold
🎄🎅❄️God Jul og Godt Nyttår fra alle oss i Diskusjon.no ×

Bytte kabinett. Er det vanskelig?

Anbefalte innlegg

Etter og ha plundret lenge med at maskinen slokner (pga av varme?) (Se tråd under "maskinen virker ikke") Så har jeg insett at jeg må bytte kabinett for og få plass til mer kjøling. Men er det vanskelig og skru ut av det ene og inn i et nytt kabinett? Noen tips? Har et ca 2 år gammelt Asus HK med intel duo core 2 prosessor. passer alle slags kabinett?

alle tips mottas med takk.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Så lenge det er eit ATX-hovudkort du har (noko det ganske så sikkert er) så vil det passe i alle kabinett av normal type. Men det ser du uansett i kabinettspesifikasjonen.

Om det er vanskeleg eller ikkje kjem an på kva slags erfaring du har med å rote inni kabinettet frå føre. Så viss du til dømes har skifta CPU, sett i fleire RAM-brikker og installert eit lydkort så skulle det gå rimeleg greitt. Har du inga erfaring i det heile teke ville eg nok vurdert sterkt å få med ein meir kyndig person før eg gav meg ut på å byte kabinett.

Lukke til uansett! :)

Endret av Garegaupa
Lenke til kommentar

Tror ikke du skal ha noen problemer med å bytte kabinett til PC-en din. Har du litt basic kunnskaper om hardware så går det greit. De fleste kabinetter er lagd slik at man skal kunne ha hovedkort av foskjellige størrelser i dem, så hvis du har et ATX eller et mATX hovedkort (som du mest sansynlig har) så går det bra.

Det du må huske på er å ha spacere mellom kabinettet og hovedkortet så ikke baksidet av hovedkortet ligger inntil kabinettet som kommer til å resultere i kortsluttning.

Det som også er lurt å tenke på hvis du ikke lenger har manualen til hovedkortet er å merke seg hvor ledningene til på-knappen, reset-knappet og diverse små LED er koblet til, for det kan være en liten utfordring å få det til å bli rett.

Endret av alec1
Lenke til kommentar

Det er så og si ikke noe vanskelig å bytte kabinett.

Jeg har byttet og satt i sammen 15-20 pc nå, første gang jeg skulle gjør det hadde jeg egentli ikke noe erfaring i det heletatt. jeg hadde bare sett hvordan PC-en var inni.

Jeg leste ett par guider og startet, jeg var litt skjelven og redd. Jeg hadde jo alldri gjort dette før og viste ikke om jeg gjor noe galt.

men allt gikk helt fint fordi det er så lett. Det som egentli er vanskeligst med og bytte kabinett er og koble til power-knapp, reset-knapp, harddisk led, power led, og høyttaler.

Men det står forklart greit og lett i hovedkort bruksannvisningen.

Har du derrimot en ferdibygget pc og ikke har bruksanvisning på hovedkortet finner du det lett ut på nettet. google er en fin plass og starte og lete etter info om sånt . Det pleier også og stå på selve hovedkortet hvor de forskjellige kablene skal.

Men da er det for det meste forkortelser sånn som h-led,p-led, reset, power, og spkr.

Nå skal jeg ikke si at det er suuuper lett for det er det ikke første gangen, alle kabler som trengs må kobles til.

så les i vei på guidene du finner.

På youtube er det sinsykt mange guider hvordan du skal sette samen en pc.

lykke til. Bruk sunn vett så kommer du gaaanske langt

Endret av Beyeren
Lenke til kommentar
Å bygge PC er nesten som å bygge med Lego, enkelte ting passer liksom bare en plass. Les linken ovenfor i et av innleggene så tror jeg ikkedu kommer til å få problemer ;)

Takk for alle tips.

tror jeg bestiller dette: http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=33208...BE-D2583A1CB52E

og setter i gang. Hvis ingen har et bedre forslag? (Kjøling , pris og støy er prioritet i den rekkefølge)

Lenke til kommentar
Å bygge PC er nesten som å bygge med Lego, enkelte ting passer liksom bare en plass. Les linken ovenfor i et av innleggene så tror jeg ikkedu kommer til å få problemer ;)

Takk for alle tips.

tror jeg bestiller dette: http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=33208...BE-D2583A1CB52E

og setter i gang. Hvis ingen har et bedre forslag? (Kjøling , pris og støy er prioritet i den rekkefølge)

Kabinettet er nok vertfall et sinnsykt bra valg...blant de mest kjølige miditowerne som selges :thumbup:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...