Nilsen Skrevet 9. november 2007 Del Skrevet 9. november 2007 Hiper har kommet på banen med to miljøvennlige strømforsyninger, uten å la det gå utover kvaliteten. Les mer Lenke til kommentar
Fruktkake Skrevet 9. november 2007 Del Skrevet 9. november 2007 Flott at det kommer mer miljøvennlige produkter. Da blir det en slik på meg neste gang jeg kjøper PSU (som er lenge til). Lenke til kommentar
Jon Ivar Skrevet 9. november 2007 Del Skrevet 9. november 2007 Regner med denne kommer som en smell på pungen til alle dem som har påstått at Hiper er et drittmerke. Et drittmerke får ikke anbefales status av HW.no, hvertfall, så er dette den første hvis det er tilfelle. Godt av Hiper, dem trenger kanskje vinne tilliten tilbake fra en håndfull, og det bør dem klare med denne. Lenke til kommentar
Smirnoff Skrevet 9. november 2007 Del Skrevet 9. november 2007 (endret) Vel, alle kan skjerpe seg, men nå er det ikke til å stikke under en stein at Hiper har gjort en del dårlige valg mht kondensatorer etc. før i tiden. Det er selvfølgelig bra at de har tatt lærdom og knertet til med litt bedre komponenter. Men det er vel forsåvidt forskjell mellom denne og Type R-serien. Endret 9. november 2007 av Smirnoff Lenke til kommentar
Jon Ivar Skrevet 9. november 2007 Del Skrevet 9. november 2007 Vel, alle kan skjerpe seg, men nå er det ikke til å stikke under en stein at Hiper har gjort en del dårlige valg mht kondensatorer etc. før i tiden. Det er selvfølgelig bra at de har tatt lærdom og knertet til med litt bedre komponenter. Men det er vel forsåvidt forskjell mellom denne og Type R-serien. Joda, kan virke som jeg forsvarte dem litt i overkant når jeg leser det etterpå. Men jeg synes dem har fått unædvendig mye pepper i andre tråder, så jeg måtte nesten tillate meg å være litt "beskyttende". High end, nope, men heller ikke low end som mange skal ha det til. En helt grei mainstream imo, og med denne nye modelle, heller de mere mot high enn low. Lenke til kommentar
cliffme Skrevet 9. november 2007 Del Skrevet 9. november 2007 Hadde selv en Hiper før som fungerte veldig bra helt til den plutselig bare tok kveld... Lenke til kommentar
threiran Skrevet 9. november 2007 Del Skrevet 9. november 2007 (endret) Figuren under "Resultater - Spenninger" og "maks last" gir 5,95V på 5V kanalen, mens teksten skryter av kun en prosent avvik (=5,05V). På tide å bytte om 0 og 9 på tastaturet, eller eventuellt korrigere figuren? Edit: Evt bytte om 4 og 5, siden det skulle vært -1% og dermed 4,95V... CPL Endret 9. november 2007 av threiran Lenke til kommentar
superninja Skrevet 9. november 2007 Del Skrevet 9. november 2007 Har hatt ein Hiper type R 580 W i litt over eit år, aldri vore problem, funka fett heile vegen.. Lenke til kommentar
haalo Skrevet 9. november 2007 Del Skrevet 9. november 2007 Den vifta så tøff ut. Lenke til kommentar
Fruktkake Skrevet 9. november 2007 Del Skrevet 9. november 2007 større levetidBare for å pirke heter det lengre levetid, ikke større. Lenke til kommentar
tkterje Skrevet 9. november 2007 Del Skrevet 9. november 2007 Har hatt Hiper R580, og har byttet den 3 ganger den første holdt i et halvt år de 2 neste bare 1 mnd....når har jeg en Corsair som er super stabil....mye bedre produkt! Lenke til kommentar
Nilsen Skrevet 9. november 2007 Forfatter Del Skrevet 9. november 2007 Figuren under "Resultater - Spenninger" og "maks last" gir 5,95V på 5V kanalen, mens teksten skryter av kun en prosent avvik (=5,05V). På tide å bytte om 0 og 9 på tastaturet, eller eventuellt korrigere figuren? Edit: Evt bytte om 4 og 5, siden det skulle vært -1% og dermed 4,95V... CPL En liten glipp der gitt, skulle være 4,95. Beklager! Lenke til kommentar
mariuso Skrevet 10. november 2007 Del Skrevet 10. november 2007 Stusset litt da jeg leste dette: " pass på at du kobler kontaktene i serie og ikke parallell. Kobles de i parallell kan det fort oppstå overoppheting med fatale følger " -Ikke at jeg er ekspert, men blir ikke spenningen fordelt over komponentene hvis man seriekobler? Har man en komponent på et 5 voltsuttak blir det 5v liggende over denne. Har man derimot 2 stk, blir det 2,5 på hver - fortusatt at de har akkurat lik motstand. Jeg trodde at man koblet alt i parallell jeg? Som det sies, vil jo dette medføre at strømmene kan bli store hvis man har for mange komponenter på ett uttak. Lenke til kommentar
Nilsen Skrevet 10. november 2007 Forfatter Del Skrevet 10. november 2007 Det er snakk om å paralellkoble kontaktene, ikke komponentene Lenke til kommentar
Fruktkake Skrevet 12. november 2007 Del Skrevet 12. november 2007 Ingen avtagbare kabler? Burde ikke det være et minus for det? Lenke til kommentar
Fruktkake Skrevet 12. november 2007 Del Skrevet 12. november 2007 Hva er standard effektivitetsgrad for strømforsyninger? Lenke til kommentar
Nilsen Skrevet 12. november 2007 Forfatter Del Skrevet 12. november 2007 (endret) Det kommer ganske klart frem i artikkelen om de nye testrutinene: http://www.hardware.no/artikler/stromforsy...rsyninger/38401 ATX 2.2 standarden sier at strømforsyningen alltid skal ha en effektivitet på 70 % eller høyere ved maksimal belastning, 72 % ved middels belastning og 65 % ved lav belastning. Men, det er anbefalt at strømforsyningen ligger på eller over 77 % ved full belastning, 80 % ved middels belastning og 75 % ved lav belastning. I tillegg til dette finnes 80-plus programmet, som sier at strømforsyningen skal ha et effektivitetsnivå på, eller mer, enn 80 % ved 20, 50 og 100 % belastning. Endret 12. november 2007 av Natrium Lenke til kommentar
Fruktkake Skrevet 13. november 2007 Del Skrevet 13. november 2007 (endret) Hva med elektronikken? Står den til noe i forhold til f.eks denne skjermen? Da tenker jeg på Reduksjon eller fjerning av miljøskadelige stoffer, avfallshåndtering og levetid. Endret 13. november 2007 av Fruktkake Lenke til kommentar
Nilsen Skrevet 13. november 2007 Forfatter Del Skrevet 13. november 2007 (endret) Fruktkake 1: Strømforsyninger og skjermer er to forsellige produkter. Dette er en test av en strømforsyning, det du linker til er en skjerm. ATX-standarden jeg linket til gjelder for switch-mode strømforsyninger, du finner andre som gjelder f. eks. hovedkort og kabinetter. Nøyaktig hvilke direktiv som gjelder for skjermer er jeg ikke sikker på, men alle elektronikk som selges her i EU/EØS må oppfylle RoHS-direktivet, og kravene for PFC-kretser hvis det er en induktiv enhet inne i bildet(noe det er i strømforsyninger). Fruktkake 2: Strømforsyningen har foreløpig ingen konkret laneringsdato, men ved å bestille en prisvarslig, så vil du kunne holde deg oppdatert https://prisguiden.no/product.php?produc...4314#priceWatch Endret 13. november 2007 av Natrium Lenke til kommentar
Mr.Hamburger Skrevet 13. november 2007 Del Skrevet 13. november 2007 Er ikke helt enig med dette maset om at høy effektivitet = miljøvennlig, ikke her i Norge i hvert fall. Hvis jeg har en PSU på 50% betyr jo det bare at 50% av kraften går til oppvarming av rommet mitt, noe jeg bruker masse strøm på uansett. Betyr vel fint lite om varmen kommer fra oljeovnen eller PSUen Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå