Gå til innhold

Sager NP9261 spørsmål..

Anbefalte innlegg

Hey! skal kjøpe min første pc, hadde egentlig først tenkt meg en Stasjonær sak..

Tenkte å kjøpe dette fra www.sagernotebooks.com

NP9261

- Display: 17" Wide Viewing Angles WUXGA LCD with Super Glossy Surface (1920 x 1200)[+$195.00]

- Processor: Intel® Core™ 2 Duo Processor E6850 / 4MB L2 Cache, 3.0GHz, 1333MHz FSB[+$100.00]

- Video & Graphics Card: Single Nvidia GeForce 8700M GT Graphics with 512MB DDR3 Video Memory

- Operating System: Genuine MS Windows® VISTA Home Premium 32/64-Bit Edition

- Memory: 2GB Dual Channel DDR2 SDRAM at 800MHz - 2 X 1024MB

- RAID Storage Options: Non-RAID Storage

- Primary Hard Disk Drive: 100GB 7200rpm SATA 150 Hard Drive[+$65.00]

- Optical Drive: 8X DVD±R/RW/4X +DL Super-Multi Drive & Software

- Wireless Network Card: Intel PRO/Wireless 4965AGN - 802.11A/B/G/N Wireless LAN Module

- Bluetooth: Internal Bluetooth Module

- Primary Battery: Smart Li-ION Battery Pack

- Warranty: Sager One Year Standard Warranty

- Carrying Bag: Standard Carrying Bag

Dette kostet 2,649$ + 25%Moms = 3311 (13,941kr + Moms = 17,426kr) og når man er i handlekurven står det at frakten blir på 308$ (1621kr) så regnestykket blir da : 3,311$ for PC-en (inkl. moms) + frakt på 308$ = 3,619$ (19,047kr)

er dette et godt kjøp?

spørsmål jeg har om PC-en :

1. Det står når man konfigurere PC-en at man kan velge dobbelt grafikkort. kan jeg senere montere et til identisk grafikkort og dermed få 512mb x2, selv om jeg ikke velger dette når jeg kjøper PC-en nå?

2. er skjermen HD? har den 1080p eller noe? - det stod veldig lite om den.

3. hva slags grafikkort passer til denne PC-en?

4. er det skummelt å kjøpe pc helt fra USA?

5. er sager pcene av god kvalitet?

takk på forhånd! :D

PS.

Jeg er ikke en rik oslogutt...

Endret av Axl1994
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

1. Siden det er snakk om laptop så er jeg usikker på om du kan sette i et seinere. Kan hende det går, men vil helt sikkert ikke bli billig.

2. 1080p er 1920 x 1080oppløsning, så det burde gå bra.

3. Vil tippe et tilsvarenede som du kan velge å sette i. Husk at du ikke bare kan kjøpe å sette i et hvilket som helst grafikkort i en laptop. Det er IKKE det samme som i en stasjonær.

4. Jeg ville ikke gjort det med tanke på hvor gode forbrukerrettigheter vi har her i landet.

5. Aldri hørt om

Men er ikke en E6850 CPU for desktop maskiner og ikke laptoper ? :hmm:

Er det snakk om en desktop erstatter her eller?

Jeg er en relativt fattig Oslo student.

Lenke til kommentar

Trådstarter bes lese igjennom Retningslinjene for denne kategorien, som er tydelig nevnt i toppen av denne kategorien.

Emnetittelen i denne tråden er lite beskrivende for trådens innhold og det er derfor ingen god emnetittel. Jo bedre og mer beskrivende emnetittelen er, jo lettere er det for andre å skjønne trådens innhold og det vil være lettere å treffe den riktige forumbrukeren med det rette svaret. Ber deg derfor om å endre emnetittel slik at du unngår at en moderator stenger tråden. Vennligst forsøk å tenk på dette neste gang du starter en tråd, og orienter deg om hva vår nettikette sier om dårlig bruk av emnetitler.

Bruk p_edit.gif-knappen i første post for å endre emnetittelen.

(Dette innlegget vil bli fjernet ved endring av emnetittel. Ikke kommenter dette innlegget, men ta gjerne og p_report.gif dette innlegget når tittelen er endret, så vil det bli fjernet.)

Lenke til kommentar

er klar over det med æøå men det er bare å ordne norsk windows...men knappene blir jo selvfølgelig ikke æøå men noen tegn som på det bildet jeg har lagt ved...

det folka bak sager kan jo ikke være så skutt at de lar det være mulige å konfigurere PC-en slik at noen deler ikke passer/fungerer....

må vi også huske at PC-en er en SVÆR ¤¤#"! og en desktop erstatter...

post-143960-1194617464_thumb.jpg

Endret av Axl1994
Lenke til kommentar

Denne bærbare ser ut til å vere veldig mykje desktop-komponenter i. Det fører med seg ein del problem:

Varmestrålinga er nok ganske stor og tyngda på laptopen er nok i høgaste laget iforhold til å drasse med seg histen og pisten.

Problemet med å handle frå USA blir reklamasjonsrettigheitene. Norsk lov gir forbrukererene større rettigheiter enn kva amerikanske forbrukere har. I tillegg må nok laptoppen sendes til forhandler i usa ved reperasjon.

Summa summarum ville eg ha vegra meg mot å kjøpe ein så dyr laptop frå USA

Dell sin inspirion 1720 havner på 13500,- med 17" 1920x1200, T7700 (2,4GHz), 2GB minne og dobbelt 8600.

Då forheld ein seg til norsk kjøpslov og norske rettigheiter.

Dell har også ein anna modell med dobbelt 8700 men då blei prisen ein del meir (ca 22k).

Edit: retta på modellnavnet til dellen

Endret av Jankee
Lenke til kommentar

Synes ikke prisen var i nærheten av å være bra nok til å kalle det et godt kjøp. Villel faktisk ikke kjøpt den til den prisen i Norge en gang. Du får tilnærmet like gode laptoper til like bra eller bedre pris i Norge. HP Compaq 8710w feks, eller Toshiba X200 (sistnevnte har dog ikke WUXGA-skjerm), eller en godt konfigurert Dell Inspiron 1720. Og skal du først svi av nærmere 20K på laptop så kan det kanskje være en ide å se på Dell XPS M1730. Den blir ikke SÅ mye dyrere, men du vil ha 5 års norsk reklamasjonrett i ryggen samt at den har en vesentlig kraftigere grafikkløsning.

I tillegg vil jeg nevne to ting:

1. Prisen blir ytterligere 400 kroner mer. Du skal betale moms av frakten også (fraktprisen var forøvrig hinsides all fornuft, er vel UPS de bruker?)

2. Amerikansk tastatur er ikke bare forskjellig fra norsk ved at det mangler ÆØÅ. En rekke spesialtegn skifter plass, så det hele blir ganske kaotisk.

Og som andre har nevnt: Forbrukerrettigheter og varmeutvikling ved desktop-komponenter.

Olav

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132

Jeg har selv gjort tabben ved og kjøpe meg en laptop med desktop elementer.

Jeg skal IKKE gjøre den samme tabben igjen for og si det slik, skal en ha laptop så gå for en som kun har dedikerte laptop-komponenter, det er en langt bedre ide.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...