Gå til innhold

Ny ActiveX-rutine i IE

Anbefalte innlegg

Man kan ikke gå over til alternativer om man aksessere informasjonen på siden som uheldigvis bare fungerer i IE.

Klart, du kan jo eksempelvis drite i å logge inn på nettbanken på aldri så lenge fordi den kun fungerer i IE, men hvem gidder å gå i den fysiske banken bare for å opprettholde en boikott mot en nettleser?

Man kan jo bytte bank, da... Men nå tror jeg at de aller fleste nettbanker fungerer mot "alle" nettlesere, nettopp fordi de skal slippe å miste kunder på nettopp dette.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

En liten digresjon; den nye laboratoriesjefen der jeg jobber kommer fra et større elektronikkselskap, der hans hovedoppgave var å være sjef for den avdelingen som utviklet nye ting selskapet kunne patentere, kun for å få patentene. Kun et ekstremt fåtall av patentene ble brukt av selskapet selv. Nettopp for å vente på at andre ville ta i bruk teknologien, så det selskapet han jobbet i kunne tjene penger på det ...

Lenke til kommentar
Er ikke slike patenter ugyldige?

Må da være langt mer lønnsomt for Microsoft å gå til sak mot selskapet og få slike idiotiske patenter slått ugyldige.

Veel.... Microsoft sitter på en haug med patenter selv, og de vil ikke gjøre de ugyldige

En liten digresjon; den nye laboratoriesjefen der jeg jobber kommer fra et større elektronikkselskap, der hans hovedoppgave var å være sjef for den avdelingen som utviklet nye ting selskapet kunne patentere, kun for å få patentene. Kun et ekstremt fåtall av patentene ble brukt av selskapet selv. Nettopp for å vente på at andre ville ta i bruk teknologien, så det selskapet han jobbet i kunne tjene penger på det ...

Det er helt sykt. Dette bare viser hvor feil patenter er. Det dreper innovasjon, det dreper frihet(til alle: både utviklere og forbrukere, både selskaper og frie programmører.) (Nei, de hjelper ikke små bedrifter, for de store bedriftene har så mange viktige patenter som de kan true dem med uansett.)

IBM kjøper opp hauger og lass av patenter hele tiden. Ikke fordi de vil være enerådende over funksjonaliteten, men for å unngå søksmål dersom de skulle lage noe lignende. Tror de overgav hauger med patetenter til en eller annen OSS-organisasjon, for å "gi dem til folket/utviklerene"

IBM kjøper vel ikke bare opp, de utvikler(kanskje flere enn de kjøper) patenter og er en av de selskapene i verden med flest patenter. Det er lite paradoks at de selv har begynt å se hvor idiotisk det er med disse, samtidig en fordel at det er akkurat de som gjør det siden de er et bra våpen for frihet fra disse idiotiske patentene. (Skulle ikke forundre meg om de eier en del patenter MS bruker, de eier trossalt patenter som gjelder på operativsystem-nivå.)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...