Gå til innhold

GlobalWin CAK38

dp

Anbefalte innlegg

Kjøpte denne viften igår og på min duron 850@1050 7.5x140 med 1.70volt er prosessoren på 41grader ved full load på et Epox 8KHA+. Er dette så bra? Kosta 550kr!!

Noen som har samme vifte? Så kan vi sammenligne litt!

Og den bråker som et h.....te

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei.

Det er DÅRLIG etter mitt syn. Jeg har Athlon 1,4 GHz og har samme temperatur med Taisol CGK760 (m/kobberbunn).

Den bråker mye mindre enn vifta di pluss at den koster under halvparten av hva du betalte for din globalwin. Du har sannsynligvis 46,5 dB, mens Taisol 760 ligger på ca. 32 dB.

Globalwin pleier å kjøle godt den, men ditt resultat synes jeg var direkte dårlig.

Hvilken kjølepasta bruker du? .....Arctic silver brukte jeg på min globalwin, den kjølte bedre enn snittet. Men så bytta jeg til Taisol 760 m/arctic silver og er SVÆRT fornøyd med den :grin: .

[ Denne Melding var redigert av: Sveinl på 2002-01-05 18:37 ]

Lenke til kommentar

Quote:

On 2002-01-07 11:01, Nissen skrev:

Prosessoren din er ikke så veldig varm, men du oppnår nok et bedre resultat hvis du snur vifta opp-ned.

Mvh Nissen

Det tviler jeg på, med mindre denne viften er satt på for å suge luften fra ribba og ut i kabinettet.

Beste resultat tror jeg man får hvis vifta blåser inn mot kjøleribba.

Lenke til kommentar

Det kommer vell litt anpå luftstrømmen, jeg har CAKII-38, og den kjøler forsåvidt min xp 1600+ godt, men problemet blir at all den varme lufta blir liggende rundt prosessoren, selv om jeg har 5 kabinett vifter. Tror jeg skal prøve å snu den vifta og se om det funker bedre. Det er vel bare å prøve å se hva som er best.

Forresten, når jeg gikk fra den standard termisk-tape-tingen som fulgte med kjøleren til Artic Silver II, etter å ha iherdig rensa og fult instruksjonene, så opplevde jeg faktisk en _økning_ i temperaturen, men jeg har en følelse av at dette er feil-lesning pga temperatur målerens plassering eller noe i denn duren.

(Rensa med tynner)

Uansett er jo ikke 40~ noe krise, men er litt mye for en så kraftig og BRÅKETE kjøler (med døra lukka hører jeg PC-en når jeg sitter på do, som befinner seg 5 meter borti gangen).

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...