fluxed Skrevet 5. august 2001 Del Skrevet 5. august 2001 Jeg lurer på hva jeg kan ha gjort galt...eller om d er noe galt i det hele tatt. jeg kjøpte peltier element og satt det inn i min selvlaget vannkjøleblokk. På undersiden blir det kaldt (bruker kobber som coldplate) men bør d være kjølepasta mellom peltier elementet og coldplaten? Det begynner å fryse etterhvert men det tar ikke helt av, blir bare at kondensen fryser litt. Burde det fryse mer? Håper på gode svar... Hilsen Thomas Johannessen [ Denne Melding var redigert av: fluxed på 2001-08-05 15:23 ] Lenke til kommentar
Carnage14 Skrevet 5. august 2001 Del Skrevet 5. august 2001 Quote: Bør d være kjølepasta mellom peltier elementet og coldplaten? Du bør alltid bruke kjølepasta (helst Arctic Silver II) mellom alle ting som skal lede varme. Quote: Burde det fryse mer? Det kommer an på hvor kraftig peltierelement du bruker. Lenke til kommentar
Novec Skrevet 5. august 2001 Del Skrevet 5. august 2001 Det har mye å si at du har skikkelig press på peltieren, sjekk Nordic Hardware. Lenke til kommentar
inz@ne Skrevet 18. desember 2002 Del Skrevet 18. desember 2002 Quote: Den 2001-08-05 19:39, skrev Carnage14:Du bør alltid bruke kjølepasta (helst Arctic Silver II) mellom alle ting som skal lede varme. Hmm.. ja pass på å ikke bruke Arctic Silver 3, for da sprenger du peltier elementet. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå