Xvani Skrevet 9. november 2007 Del Skrevet 9. november 2007 Hei! Jeg leter etter en liten distro som støtter en del hardware som default, og har rsync som standard. Utover dette vil jeg at den skal være så rask som mulig å starte fra LiveCD, og rask å bruke når LiveCD er startet. Første som slår meg er Knoppix, men her er det en del bloat i forhold til hva jeg egentlig trenger.... Tips? Lenke til kommentar
Sokkalf™ Skrevet 9. november 2007 Del Skrevet 9. november 2007 Mener å huske at man kan skreddersy sin egen LiveCD med de nye Fedoraene, kanskje dette hadde vært en idé? Ellers blir vel aldri en LiveCD spesielt raskt, pga. den elendige søketiden til CD/DVD-ROM. Kanskje å putte en distro på en minnepinne hadde vært bedre? Lenke til kommentar
AlecTBM Skrevet 9. november 2007 Del Skrevet 9. november 2007 Må være en USB penn med stor lese og skrivehastighet, har dårlig erfaring med linux på en litt eldre minnepenn fordi hastigheten var elendig. Så sjekk hastigheten før du kjøper noe. Lenke til kommentar
LessThanJake Skrevet 9. november 2007 Del Skrevet 9. november 2007 Ikke noe problem med lesehastighet fra CD, mange liveCDer kan lastes inn i minnet på PC-en og da blir responsen langt bedre en på en standard PC. Puppy er liten og dermed rask til å lastes inn i minnet, vil tippe den har rsync som standard. http://www.puppylinux.org Lenke til kommentar
Zenit Skrevet 9. november 2007 Del Skrevet 9. november 2007 (endret) Jeg leter etter en liten distro som støtter en del hardware som default, og har rsync som standard.Utover dette vil jeg at den skal være så rask som mulig å starte fra LiveCD, og rask å bruke når LiveCD er startet. Har meget god erfaring med System Rescue CD, http://www.sysresccd.org Distroen har oppdatert kernel, akkurat nå tror jeg det er 2.6.22 som er i bruk. I tillegg finner du både rsync og sshd hvis det skulle trengs. Memtest86+ er også inkludert og et utvalg av verktøy for å redde data. CD-en kan enkelt bootes opp slik at den kjører kun fra minne, men da bør du ha 384MB på maskinen. Oppstarten er da litt tregere, men etter boot går alt lynraskt. Sjekk ellers hjemmesida for hva som er inkludert av verktøy. Hmm.. kom til å tenke på at du kanskje heller var ute etter en fullverdig distro, ikke en livecd spesifikt for feilsøking/redning av data? Se i så fall bort i fra det jeg skrev edit: leif kom og gikk, la til info Endret 9. november 2007 av Zenit Lenke til kommentar
rocknrolf77 Skrevet 9. november 2007 Del Skrevet 9. november 2007 Kanskje sjekke ut Wolvix En Norsk live-cd basert på slackware. Den kan sikkert lastes inn i minnet og da går det rimelig fort Lenke til kommentar
Marsan Skrevet 9. november 2007 Del Skrevet 9. november 2007 Har veldig god erfaring med Puppy Linux fra både CD og usb. Puppy krangla ihvertfall lite med min HW. Lenke til kommentar
Stian89 Skrevet 9. november 2007 Del Skrevet 9. november 2007 Har veldig god erfaring med Puppy Linux fra både CD og usb. Puppy krangla ihvertfall lite med min HW. Det kan jeg også skrive under på. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå