Gå til innhold
Trenger du skole- eller leksehjelp? Still spørsmål her ×

Vaselin - utdøende produkt pga dårlig rykte?

Anbefalte innlegg

hei,

har blitt tildelt et prosjekt om dette heller tabubelagte produktet som jeg egentlig ikke vet hva brukes til nå lenger(utenom i russeknuter og andre lugubre sammenhenger). Uansett hvem jeg spør flirer alle når ordet vaselin blir nevnt. Men det er jo faktisk de som bruker det som fuktighetskrem. Har også hørt at det kan brukes for å forhindre rust, og som impregnering på klær. Noen som vet om andre bruksområder, det går jo for å være et universalprodukt som kan brukes i hjemmet så vel på verksteder. Forresten kan det brukes for å stoppe små blødninger og. Eller er det rett og slett et utdøende produkt pga sitt noe dårlige rykte?

setter pris på saklige svar da dette er et tema der det er fort gjort og skli utav fokus :whistle:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Vaselin brukes forresten i utendørs telekabler. Det ligger innenfor den ytterste isolasjonskappen, før de spesifikke linjene. Hvis det skullegå hull på ytterkappen, vil vaselinen hindre vannintrengning, og begrenser videre skader som da kunne oppstått ved kortsluttning og "sprenging" av kabelen ved kaldere temperaturer (vann utvider seg når det fryser til is).

Lenke til kommentar

ja det blir fort litt fliring rundt dette temaet her.

:yes:

Utdøende var nok å ta hardt i. Men jeg har følelsen av at mange lar være å bruke det pga det noe ufortjente ryktet det tydeligvis har. Og det finnes jo en drøss andre produkter å bruke istedenfor vaselin nå til dags. Men likevel takk for synspunkter så langt, håper noen flere har noe annet å bidra med.

(Når det gjelder det med bruk til hest er det samme som med oss mennesker, mot sår og tørr hud. Spesielt munnviker, ifølge madammen som er/var stalljente)

Lenke til kommentar
Også vet jeg at de som har hest bruker det til et eller annet. Jeg har ikke fått med meg hva, men jeg har sett sånne digre spann med vaselin i et par staller

Ahh, kanskje man bruker den vaslinen til å smøre armen sin før man kjører den inn ræva til en hest? :)

Endret av Rugboy
Lenke til kommentar

Jeg tror at grunnen til at Vaselin er et produkt som blir flirt av er at Vaselin brukes og har tydeligvis blitt brukt som glidemiddel gjennom et par generasjoner. Hvis du søker på vaselin i seksualitet forumet sp får du opp et par resultater ;)

Eller hvis du bruker google og skriver Vaselin Site:https://www.diskusjon.no/index.php?showforum=433

burde det komme opp noen resultater.

Dette er også et godt tema du kan vinkle oppgaven din inn på, men husk på at du bør hente deg inn igjen og ikke fare helt ut når du vinkler oppgaven din inn på ett eller flere emner.

Lykke til!

Og nevn selvfølgelig tråden som kilder

Endret av SpecialForce
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...