SimenHM Skrevet 9. november 2007 Del Skrevet 9. november 2007 får bare 2.5gb i Vista mens cpu-z finner 4gb. hva gjør jeg? Lenke til kommentar
Darth Kjell Skrevet 9. november 2007 Del Skrevet 9. november 2007 Vet ikke helt hva som er problemet, men jeg kan i allefall slå av/på en funksjon i BIOS som gjør at Windows bare finner 3 GB minne. Brukte det i forbindelse med at Armed Assault ikke virker med 4 GB. Kanskje denne funksjonen står på? Lenke til kommentar
Garegaupa Skrevet 9. november 2007 Del Skrevet 9. november 2007 (endret) Eg hadde same problemet då eg oppgraderte til 4 GiB RAM, og då var det ei innstilling i BIOS som måtte endrast. Eg sit ikkje attmed min eigen PC no, så eg får ikkje sjekka den eksakte innstillinga, men eg trur det var "Memory Hole Remapping" eller noko slikt som måtte slåast av (eller på, eg hugsar ikkje det heller i farten - i alle fall det motsatte av det du har der no ). Endret 9. november 2007 av Garegaupa Lenke til kommentar
Darth Kjell Skrevet 9. november 2007 Del Skrevet 9. november 2007 Ja, memory hole remapping hørtes kjent ut. Tror det var det jeg slo av eller på. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå