Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

PC-en yter svært dårlig i spill og 3DMark

Anbefalte innlegg

hmmm, er 4691 poeng i 3Dmark06 lavt til min hardware da? har alle de nyeste drivere til alt sammen, og kjører Vista Business32bit.

Mener også det er helt greit.

Bare vent til du bytter til 8800GT (som det står i signaturen din).

Grunnen til at det bare er knappe 200 poeng i forskjell til han over er at CPU ikke betyr så mye i spill som folk skal ha det til.

Så en test (har glemt hvor) der man testet Crysis med 8800GTX og mange forskjellige C2D-prosessorer. Fra vanlige 2-kjerner på rundt 2 GHz til extreme-variantene med 2 og 4 kjerner. Forskjellene var minimale.

Dette med at mange sier at du må ha en sinnsyk CPU for å utnytte potensialet i et 8800GTX/Ultra er sterkt overdrevet.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
men da er saken grei da (for min del) : glede seg til jeg får kommet meg på postkontoret og hentet mine nye 2GB ram og netshop får sendt mitt nye 8800gt kort

Når det gjelder RAM har også tester vist at det ikke er noen forskjell (i f.eks. Crysis), annet enn små forskjeller i loade-tid, ved bruk av 1, 2 eller 3 GB RAM. Disse testene var utført med Windows XP.

Lenke til kommentar

nå veit jeg ikke hvordan Vista blir med 4gb ram, men èn ting er sikkert, og det er at Vista liker ram. Veldig godt.

veit at det ikke er særlig nødvendig med 4gb ram ennå, men ser man på prisen på ram (mye pga dollarkurs) er det ingen vits å ikke kjøpe mer av det. det blir etpar år til jeg bytter cpu, og da må jeg ha nytt hovedkort pga Nehalem fra Intel, ddr3 og pcie2 (eller pcie3)

så klargjør pc for fremtiden nå mens gjedrem ennå holder høyt rentenivå og sikrer høy norsk kronekurs

Lenke til kommentar
HÅHÅ, jeg fikk 4520 poeng etter å ha økt fra 2 til 4gb ram i PC-en min...

husket forresten feil poeng før idag. forrige måling var 4497, nå er det 4520.

en økning på 23 heftige poeng! god investering (vista finner forresten 3584mb ram)

Har du vista 32 bits også da vel, så da er jo det riktig.

Forøvrig riktig at å øke rammen hjelper på lite annet enn at PC-en blir litt mer ålreit å jobbe med, selv om det er lite fra 2gb til 4 gb

Lenke til kommentar

Håper du mente for 3DMark da JaBBe, for å gå opp fra 2GB til 4GB RAM øker ytelsen til maskina en GOD del i krevende spill og programmer...

Edit: For å ikke snakke om når en skal drive med flere krevende oppgaver samtidig.

Endret av P-in-P
Lenke til kommentar

joda, kjører Vista 32bit, så å finne 3584mb er jeg fornøyd med. Og PC-en ble faktisk litt mer responsiv med masse ram. Å taske mellom programmer går noe raskere.

Men det blir vel til at jeg formaterer disk og bruker min vista-lisens nr.2 som er 64bit. kjekt å ha en av hver :)

får nytt skjermkort om en ukes tid, og da forsvinner ytterligere 256mb systemram...

så 64bit here i come!

noen som har hørt om store problemer med ting som Crysis, adobe8pro, adobe elements6 og opera i Vista64?

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Har akkurat fått nytt skjermkort nå selv. EVGA 8800GT og 4GB RAM Kingston HyperX PC6400, og hadde fra før en E6850. Har lagt inn 64bit Vista nå, og testa akkurat 3Dmark 06. Jeg var egentlig godt fornøyd med alt utenom CPU testen. Det var labre saker må jeg si. Fikk totalt 11123 poeng, men bare 2643 på CPU testen.

FPSen var mildt sagt laber:

CPU1 - Red Valley 0.838 FPS

CPU2 - Red Valley 1.333 FPS

Hva er rett multiplier og klokkehastighet på denne CPUen? Ligger på 333,9mhz x 6 nå, men det blir jo for lite. Trodde kanskje bare at den klokket ned når den ikke gjorde på noe spesielt, men begynner å lure på om jeg har tatt feil nå... Har noen opplevd noe lignende?

Lenke til kommentar
..for å gå opp fra 2GB til 4GB RAM øker ytelsen til maskina en GOD del i krevende spill og programmer...

Har du noen eksempler? For som jeg sa spiller det ingen rolle for f.eks. Crysis om du har 1,2 eller 3 Gb RAM.

Crysis i seg selv krever over 1GB ram, og om man legger til OS osv.. så blir nok 1GB altfor lite. :ph34r:

Bruker man opp den fysiske rammen så sitter du igjen med virtuel ram, og da går du fra ca 6000 MB/s båndbredde, til 60MB/s, og fra 7-8 nanosekunders responstid, til 8-9 millisekunder. Det er jo klart ytelsen ville gått ned.

Lenke til kommentar

Har ikke giddet å lese hele tråden...MEN, du synes du får dårlig score i 3DMar06? Vanlig score med gamle 8800GTS 320 , 2gb ram og c2d på rundt 2 ghz (E4400, E6400 osv) ligger vel på 8-9 k (alt stock).. sånn jeg ser det er 4k helt normal score for ditt system.. :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...