el-asso Skrevet 10. november 2007 Del Skrevet 10. november 2007 Hvordan er kostnaden i forhold til tradisjonelle rack-servere? I følge Dell er de noe sånn forholdsmessig: Lenke til kommentar
Dromle Skrevet 11. november 2007 Del Skrevet 11. november 2007 Roac, du har helt rett når du lukter Bladecenter E. Litt lenger nede på den siden som Lotto-Kim linket til var det en switch fra Nortel med 10 GbE uplink, men backplanet i Bladecenter E tror jeg bare støtter 1GbE, så det blir bare uplink ut av bladkassen som blir 10GbE, og ikke internt i bladkassen. Skal du ha ekte 10 GbE hele veien tror jeg du må velge bladechassis H eller HT. For å se hvilken komponenter som passer og er kompatibel med de forskjellige bladkassene kan du ta en titt på denne pdf-filen. I den står det f.eks hvilken bladservere som er supportert i de forskjellige kassene. I følge den er f.eks ikke de mest strømkrevende serverene supportert i Bladecenter E. Jeg har likevel installert noen slike i Bladecenter E siden jeg har så mange strømsnille IBM LS20 (dualcore 2,6 GHz opteron) som snurrer rundt på 85W i den samme kassen. Skal du først begynne å se på bladecenter bør du se på H eller HT modellen fremfor E-modellen siden de to førsttnevnte er litt mer fremtidsrettet med tanke på 10 GbE, andre IO-teknologier og høyere strømkapasitet. Neste uker regner jeg med å få mitt første Bladecenter H. Det blir spennende å se på forskjellene på den sammenliknet med de 19 Bladecenter E som jeg allerede har. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå