Gå til innhold

Bladservere stadig mer populære

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Roac, du har helt rett når du lukter Bladecenter E.

Litt lenger nede på den siden som Lotto-Kim linket til var det en switch fra Nortel med 10 GbE uplink, men backplanet i Bladecenter E tror jeg bare støtter 1GbE, så det blir bare uplink ut av bladkassen som blir 10GbE, og ikke internt i bladkassen. Skal du ha ekte 10 GbE hele veien tror jeg du må velge bladechassis H eller HT.

For å se hvilken komponenter som passer og er kompatibel med de forskjellige bladkassene kan du ta en titt på denne pdf-filen. I den står det f.eks hvilken bladservere som er supportert i de forskjellige kassene. I følge den er f.eks ikke de mest strømkrevende serverene supportert i Bladecenter E. Jeg har likevel installert noen slike i Bladecenter E siden jeg har så mange strømsnille IBM LS20 (dualcore 2,6 GHz opteron) som snurrer rundt på 85W i den samme kassen.

Skal du først begynne å se på bladecenter bør du se på H eller HT modellen fremfor E-modellen siden de to førsttnevnte er litt mer fremtidsrettet med tanke på 10 GbE, andre IO-teknologier og høyere strømkapasitet. Neste uker regner jeg med å få mitt første Bladecenter H. Det blir spennende å se på forskjellene på den sammenliknet med de 19 Bladecenter E som jeg allerede har.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...