Gå til innhold

Meget lav 12v, hdd'er slår seg av og på.

Anbefalte innlegg

Føler vi kom litt Off topic her folkens :roll: ikke vondt ment, selvfølgelig. Syns det er flott med så mye info som mulig jeg, men tenkte det vil bli enklere for andre å få noe ut av infoen vi graver opp hvis vi prøver å skille ut det som blir relevant til tråd topic. Jeg laget altså en ny tråd her, som går på Corsair sine modeller (HX620 og TX750) og litt på multirail vs. singlerail.

Takker meget for hjelpen folkens ! Dere er mer enn velkommen til å bidra/hjelpe til i den nye tråden, det hadde jeg satt stor pris på ;)

M.v.h

resitfy

Endret av restify
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ja ... jeg har fortsatt problemer med harddiskene mine jeg. Det var ikke pga for svak strøm at de skrudde seg av og på hele tiden. Har ny psu nå. Dog det kan jo ha vert pga dårlig strøm fra den gamle da, at de har tatt skade ?

Opprettet en ny tråd under "lagringsmedier" jeg. Blir litt mer ryddig og hjelper andre å finne frem.

Endret av restify
Lenke til kommentar

ja det nyttet ikke.. Nå er alt ødelagt..

Det som har skjedd hittil:

-----------------------------------------------------------------

Jeg har et gigabyte ga-p35-ds3r (rev.1)

Jeg har installert Vista Ultimate og kjørt det stabilt nå i et par uker. Jeg installerte noen spill og la inn alle updates. Så henger PC-en seg i et spill. Den bare fryser helt til, jeg prøvde alt av ctrl+alt+delete, alt+tab, alt+f4 osv osv ingen respons.. Jeg venta litt til, så hoppa den ut i windows. Der kunne jeg bevege musa men ikke noe annet fungerte.

Så jeg trykte restart (med knappen på kabinettet altså).

Da PC-en skulle boote hang den seg bare der du ser den lille boksen der det går et lite sånnt grønt ikon bortover. Der det står Microsoft osv.

Så prøvde jeg safemode, og da ser jeg at den henger seg ved crcdisk.sys

Jeg prøvde å koble fra alt bortsett fra windowsdisken, men det hjalp heller ikke. Windows disken er en sata disk, hvis det har noe å si.

Jeg har prøvd å skru av usb legacy greierne i bios, noen sa at det skulle hjelpe.. det gjorde det ikke.

Jeg har jo ikke rørt noe annet i bios siden da det funket helt fint.

Så prøvde jeg å la den stå av en stund.. dette hjalp heller ikke, det førte faktisk bare til at jeg ikke kommer meg lengre enn "pci devices listing". Det siste som kommer opp der er "acpi controller" Så for meg ser det ut som at det bare går bakover her.

Jeg har prøvd med vista DVD-en men når jeg booter fra denne så får jeg bare opp valg om å installere windows, ikke noe restore/repair greier. Ergo jeg får ikke kjørt den restore command screen greia og får ikke slettet rename'et "pcmcia" og "1394" som igjen noen sier skal fungere.

Vista DVD-en finner ikke diskene mine engang..

Jeg er helt knekt her, hva i allverden skal jeg gjøre nå ? Flashe bios ?

-jeg er lite sugen på reinstall av vista, da jeg har lest at mange andre har prøvd dette men det hjelper ikke.

..åsså jeg som bare skulle spille litt da. aahh microsoft

Takker for all hjelp jeg kan få

M.v.h

restify

Lenke til kommentar

jeg tror ikke det.. er ikke 100% sikker da. Jeg har nvidia8800 så jeg vet ikke om jeg får opp det som har med ati å gjør ?

Men jeg vet jeg drev å la inn diverse updates siste gangen jeg var på PC-en iallfall..

Driver å legger inn alt på nytt nå, så får vi se hva som skjer .. krysser fingrer og tær.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...