vikingkylling Skrevet 9. november 2007 Del Skrevet 9. november 2007 Hva tror dere om det fjerde spillet i serien? De to første hadde sine problemer, men var greie nok spill likevel. Gothic 3 var mye bedre, men hadde store problemer med frameraten, en del bugs og diverse irriterende ting som det. Men nå da JoWood og Pirahna Bytes har kranglet litt trenger JoWood noen andre til å lage det, så er det ennå håp? Kan vi få spillet Gothic 3 burde ha vært, eller vil de ødelegge serien fullstendig? Jeg håper vi får en verdig oppfølger, men med tanke på Half-Life 2 og BioShock er det nok ikke så sannsynlig. Hmpf. Link til Gothic 4 er her: http://pc.ign.com/articles/790/790836p1.html (fra mai, riktignok, men likevel) Lenke til kommentar
KayAU Skrevet 9. november 2007 Del Skrevet 9. november 2007 Har dessverre lita tru på Gothic 4...det KAN bli bra, men utan den originale utviklaren er det inga forhistorie som tilseier at det kjem til å bli det. Det er ikkje namnet "Gothic", som har gjort dei tre foregåande spela geniale, det er utviklaren. Piranha Bytes er, etter mi meining, dei beste i verda til å lage spelverder. Utan dei geniale spelverdene ville ikkje Gothic vore Gothic. Det at nokon andre enn Piranha skal lage eit Gothic-spel, blir for meg litt som om nokon andre en Tolkien skulle lage ei Ringenes Herre-bok. Eller om nokon andre enn Douglas Adams skulle lage ei Hitchiker's Guide to the Galaxy- eller Dirk Gently-bok. Medan Tolkien og Adams fortsatt var i live. Det blir berre for dumt. Heldigvis er Piranha Bytes i gong med ein ekte oppføljar til Gothic-serien. Det vil riktignok ikkje heite "Gothic", eller vere satt i Gothic-universet, men eg har likevel mykje meir tru på dette spelet, enn det sokalla "Gothic 4" Jowood skal få laga. Kay Lenke til kommentar
vikingkylling Skrevet 10. november 2007 Forfatter Del Skrevet 10. november 2007 Kanskje, kanskje ikke. Bethesda lager jo Fallout 3, og selv om det er et førstepersons rollespill som egentlig ikke har så mye å gjøre med forgjengerene virker det jo svært lovende. Dessuten lagde Obsidian både Knights of the Old Republic 2 og Neverwinter Nights 2, og begge er svært spillbare. De er riktignok ikke så bra som de første, men likevel meget spillbare. Dessuen har vi jo BioShock, laget av de samme som lagde System Shock seriesn. Jeg gledet meg veldig til BioShock, men ble svært skuffet da det ikke var i nærheten av de glimrende System Shock spillene. Det var mer "har jeg ikke sett dette gjort bedre før?" Åpningen var fantastisk, men det gled fort inn i en kjedelig gå dit, skyt dem affære. Så vi får se. Var ikke spesielt imponert over Gothic og Gothic 2, men Gothic 3 hadde sine bra sider når man fikk patchet den noen ganger. Gleder meg til Gothic 4. Hva heter forresten den "ekte" oppfølgeren? Dessuten har Brian Herbert skrevet flere bøker i Dune serien, og mange er nesten like bra som bøkene til faren hans. Lenke til kommentar
KayAU Skrevet 10. november 2007 Del Skrevet 10. november 2007 Trur ikkje det nye Piranha-spelet har fått eit namn enno, i alle fall har ikkje eg høyrt noko. Når det gjeld Fallout 3, stiller eg meg avventande. Bethesda er mestrar til å lage hype og forventningar før eit spel kjem ut, det viste dei med Oblivion. Dei er òg i stand til å skuffe...det viste dei òg med Oblivion. Når det gjeld Dune-serien, har eg ikkje lest meir enn den første boka. Men Brian skreiv vel ingen bøker medan faren fortsatt var i live og aktiv som forfattar. Og eg føler vel heller ikkje at Spellbound er ein like naturleg arvtakar til Piranha, som Brian Herbert var for Frank Herbert. Som sagt, det KAN bli bra. Men i motsetnad til om det var Piranha Bytes som skulle lage det, ser eg ingen grunn til å ha store forventningar. Piranha har vist at dei kan å lage fantastiske rollespel 3 gongar tidlegare. Spellbound har mykje å bevise enno. I tillegg føler eg at det er både unaturleg og urettferdig at dei som har skapt Gothic-serien ikkje lenger skal ha noko med han å gjere. "Gothic" er berre eit namn, og Jowood er berre ein utgivar. Det er utviklarar som lagar spel...og Piranha Bytes som har gitt oss den beste RPG-serien for PC. Kay Lenke til kommentar
Frijazz Skrevet 10. november 2007 Del Skrevet 10. november 2007 Gothic 1 og 2 var svært gode spill, men Gothic 3 var uferdig. Det ble for stort for PB og det viste resultatet. Jeg ser ingen krise i at en ny utvikler lager Gothic 4, de trenger jo ikke finne opp en ny spillverden siden den eskisterer allerede. Jeg er faktisk positiv til at vi får litt nytt blod inn i den serien. Dette gir også PB sjansen til å utvikle seg videre på egen hånd, selv om jeg er noe mer skeptisk til PB sitt nye spill enn Gothic 4. Jeg håper PB ikke blir alt for ambisiøse og klarer å gi ut et ferdig spill som er like engasjerende som Gothic 2. Lenke til kommentar
Mit Skrevet 10. november 2007 Del Skrevet 10. november 2007 Det blir helt klart artig og se hvordan Gothic 4 blir. Men det er utvilsomt mer spenning rundt PBs nye prosjekt. Gothic 3 er ikke det beste spillet i serien men etter og ha sett hva PB klarte med Gothic 1 og 2 tror jeg det neste spillet vil bli meget bra, de har lært endel av G3 og vil neppe gjøre de samme feilene igjen. Jeg har veldig liten tro på at Gothic 4 klarer og overgå det neste fra PB for og si det sånn. Lenke til kommentar
vikingkylling Skrevet 10. november 2007 Forfatter Del Skrevet 10. november 2007 Jeg synes Oblivion var ganske elendiig, men husk de lagde Arena, Daggerfall, Morrowind, Red Guard og Battlespire også. Har aldri prøvd Battlespire, men Arena var et mesterverk fra start til slutt. Faktisk var det så bra at jeg ikke klarte å slutte selv etter at jeg banka siste bossen, men dro og hentet tilfeldige oppdrag hos diverse folk etterpå. Daggerfall var litt i største laget og hadde rotete dungeons, men Morrowind igjen var et suverent mesterverk. Tribunal og Bloodmoon bare gjorde et perfekt spill enda større uten å redusere kvaliteten. Likte ikke helt han snikmorderen som dukka opp rett etter at du installerte Tribunal (slet med nye folk), men resten er perfekt hele veien. Red Guard var et adventure spill av en eller annen merkelig grunn, men selv det var utrolig bra. Hva så at Oblivion ble ganske kjedelig? Man kan ikke dømme Bethesda for en feil. Da ville vel en viss engle-prinsesse ha blitt kjeppjaget ut av landet for lenge siden. Har stor tro på Gothic 4, men det neste fra PB kan bli genialt det også. Vi får se. Two Worlds skulle bli "neste Oblivion", og dessverre ble det "neste Oblivion". Skulle bli så bra, ble et makkverk. Hvem vet? Vi kan bli positivt overrasket av potensielt makkverk og skuffet over en garantert klassiker. Lenke til kommentar
cannavaro Skrevet 11. november 2007 Del Skrevet 11. november 2007 tror at gothic 4 kommer til å bli ganske bra (men var ikke det prat om at dette skulle bli multiplayer?) vis de bruker samme verden som i 3-ern å bare gjør noen forandringer slik at det blir en "ny" spillverden så klarer de seg nok uten PB. Men vis de skal begynne å lage en 100% ny verden så kommer de til å få problemer og det kan ta ekstremt lang tid før vi får sett det... Lenke til kommentar
vikingkylling Skrevet 11. november 2007 Forfatter Del Skrevet 11. november 2007 Om de lager en helt ny verden, hvorfor kaller de det da Gothic 4? Lenke til kommentar
cannavaro Skrevet 11. november 2007 Del Skrevet 11. november 2007 mener ikke helt ny verden, bare verdenen man går i (sånn som fra Gothic 2 til 3) tror de kommer til å ha alle de samme personene å derfor blir det gothic 4;) Lenke til kommentar
vikingkylling Skrevet 11. november 2007 Forfatter Del Skrevet 11. november 2007 Tja, vi har jo Elder Scrolls serien. Det geniale var å ha hele kontinentet åpent i det første, så de andre spillene kan foregå på helt forskjellige steder med helt nye folk. Likevel er det jo Elder Scrolls hele veien. En highelf er en highelf, enten man er i Oblivon eller Daggerfall. Men er jeg den eneste som synes Khajiit høres ut som kattskit? Lenke til kommentar
Hr. Jenssen Skrevet 13. november 2007 Del Skrevet 13. november 2007 Har mine tvil om Gothic 4. Det kan godt bli et fint rollespill, men jeg har liten tro på at det blir noe à la Gothic II (som i mine øyne var det beste - med god margin), ettersom Piranha nå ikke har noe som helst å gjøre med produksjonen av spillet. Så Gothic-messig vil jeg tro at G4 vil bli temmelig "dårlig". Men vi får da se. Jeg har blitt overasket over spill mer enn èn gang før. Lenke til kommentar
cannavaro Skrevet 13. november 2007 Del Skrevet 13. november 2007 Tja, vi har jo Elder Scrolls serien. Det geniale var å ha hele kontinentet åpent i det første, så de andre spillene kan foregå på helt forskjellige steder med helt nye folk. Likevel er det jo Elder Scrolls hele veien. En highelf er en highelf, enten man er i Oblivon eller Daggerfall. Men er jeg den eneste som synes Khajiit høres ut som kattskit? joda, men alle Gothic spillene har jo vært forsettelse på de forrige;) Lenke til kommentar
Xardas105 Skrevet 17. desember 2007 Del Skrevet 17. desember 2007 Jeg håper i alle fall at gothic 4 har mindre bugger, ikke sånn at jeg bryr meg om buggene men det er litt irriterene. Det er bra hvist de lager at fortsettelsen fra 3-ern at han velger å dra med Xardas til "The unknow place", syns jeg. Lenke til kommentar
paa99 Skrevet 2. januar 2008 Del Skrevet 2. januar 2008 Det kan bli bra hvis de gidder å fullføre dette spillet...3ern var bra men pga bugs så slutta jeg å spille det for å vente på patcher som kunne fikse det, men det endte med at jeg ikke har gidde å tatt det opp igjen og nå er det så lenge siden at jeg aldri kommer til å ta det opp igjen for da må jeg nesten begynne helt fra nytt av for jeg har glemt alt...Så mange timer gidder jeg ikke å spille om igjen... Lenke til kommentar
Wartom Skrevet 3. januar 2008 Del Skrevet 3. januar 2008 Jeg har ett svakt håp om at Gothic 4 blir ett online spill der du spiller en fange i The Barrier, eller kansje en innbygger i Khorinis etter at barrieren har fallt Men dette er vel heller tvilsomt. Er redd for at Gothic 4 blir noe "awkward". Det blir kansje som å møte en venn du ikke har sett på flere år og som har forrandret seg veldig siden sist. Mot den negative retningen. Det som hadde vært spesielt skuffende ville vært om man spillte The Nameless Hero, men med en ny voice actor som ikke i det hele tatt høres ut som den gamle. Lenke til kommentar
Hr. Jenssen Skrevet 3. januar 2008 Del Skrevet 3. januar 2008 Det som hadde vært spesielt skuffende ville vært om man spillte The Nameless Hero, men med en ny voice actor som ikke i det hele tatt høres ut som den gamle. Nåja, jeg er ikke helt sikker på om det er samme fyr som har heltens stemme i både G2 og G3. Noe som hadde vært enda verre, er hvis en plutselig ikke spiller helten lenger, men at utviklerne har brukt et standard karakter-system som i alle andre rollespill. DET hadde vært surt. Da hadde jeg sikkert ikke giddet å prøve ut spillet i det hele tatt. Lenke til kommentar
KayAU Skrevet 3. januar 2008 Del Skrevet 3. januar 2008 Det kan bli bra hvis de gidder å fullføre dette spillet...3ern var bra men pga bugs så slutta jeg å spille det for å vente på patcher som kunne fikse det, men det endte med at jeg ikke har gidde å tatt det opp igjen og nå er det så lenge siden at jeg aldri kommer til å ta det opp igjen for da må jeg nesten begynne helt fra nytt av for jeg har glemt alt...Så mange timer gidder jeg ikke å spille om igjen... Eg lot det òg ligge ei god stund medan eg venta på patchar, og plukka det opp igjen etter at Piranha og Jowood skilte lag, og "super-patchen" vart kansellert. Eg trudde det skulle bli småkeisamt å spele opp att alt eg hadde gjort før, men det vart det faktisk ikkje. So kanskje det er verdt eit forsøk for deg òg? Kay Lenke til kommentar
Wartom Skrevet 5. januar 2008 Del Skrevet 5. januar 2008 (endret) Nåja, jeg er ikke helt sikker på om det er samme fyr som har heltens stemme i både G2 og G3. Sant nok. I alle fall en som ikke høres ut som hovedpersonen. G2 stemmen er, om ikke den samme, i alle fall utrolig lik. G3 stemmen paserer akkurat, men er åpenbart ikke samme stemme. Noe som hadde vært enda verre, er hvis en plutselig ikke spiller helten lenger, men at utviklerne har brukt et standard karakter-system som i alle andre rollespill. DET hadde vært surt. Da hadde jeg sikkert ikke giddet å prøve ut spillet i det hele tatt. Herreeeguuuud! AAAAAAAAAAH!!! BILDENEEE!! Endret 5. januar 2008 av Wartom Lenke til kommentar
Pibeba Skrevet 6. januar 2008 Del Skrevet 6. januar 2008 Visst de nye utviklerene fortsetter der PB slapp så er det vell det samme om det er PB eller SB som utvikler Gothic 4. visst de fjerner the nameless hero å begynner med "lag din egen karakter" dritten så blir det jo ikke gothic. de kan jo faen ikke fjerne det hele spillet er byggd opp på. men visst de fortsetter med nameless hero å klarer å viderføre stemningen så kommer de langt. det mener jeg. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå